R2D2 Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Tänkte skaffa dc nu... och så frågar den om vad jag vill installera.. den översta är väll själva programmet? men dom andra då? vad är dom till? är dom nödvändiga? Bara läs vad det står. Snälla. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 (redigerad) Bara läs vad det står. Snälla. EDIT: aja, installerade nu iaf, tog med allt... men nu är jag i inställningar.. nick, email och upload speed har jag fyllt i.. och min ip som jag hittar på tex whatismyip.com ska jag skriva där vid external/wan ip va? nåt mer jag ska fylla i?? Nån sa nåt om nå portar.. vilka portar? och vad ska ja skriva? Redigerad 17 april, 2006 av BroDD Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jocke91 Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Vad är det för fel på min msn? Jag prövade logga in hur många gånger som hellst men det kom upp nåra siffror då ( 8100314 ) Sen när jag tröttnade på att logga in så prövade jag göra en ny adress och den gick det att logga in med. Vad är det för fel på den där som ja använt hela tiden förut? Jag har Messenger 8.0 beta eller vad det nu heter... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Jag ska köpa en plattskärm. Hade tänkt mig en 19" för runt 3000, någon som har bra tips eller vet något bra ställe med reviews osv? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 Pricerunner.se BOT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 Själv tycker jag att Prisjakt är bättre än pricerunner Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 Jag ska köpa en plattskärm. Hade tänkt mig en 19" för runt 3000, någon som har bra tips eller vet något bra ställe med reviews osv? Har en liknande den här, är mycket nöjd. http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010086234 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 Har en liknande den här, är mycket nöjd. http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010086234 Den verkar trevlig! --- Jag snackade med en kille igår som påpekade att en 19" TFT har samma maxupplösning som en 17" TFT och därför är det nästan helt onödigt att skaffa 19"-aren för 1000 spänn extra. Vad tycker ni om detta? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 Den verkar trevlig! --- Jag snackade med en kille igår som påpekade att en 19" TFT har samma maxupplösning som en 17" TFT och därför är det nästan helt onödigt att skaffa 19"-aren för 1000 spänn extra. Vad tycker ni om detta? Helt onödigt vet jag inte då det väl egentligen handlar om hur stor själva bildytan är? Men vanligtvis brukar det vara samma på tft 19" och 17". Jag skulle personligen välja CRT 19", rekommenderad upplösning på 1600x1200. Jag ser själv inga nackdelar med CRT om den är flat. Men det är ju vad jag tycker, oftast beror det ju på hur mycket plats man har, men det ska ju i regel inte vara problem vid en stationär dator? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 Den verkar trevlig! --- Jag snackade med en kille igår som påpekade att en 19" TFT har samma maxupplösning som en 17" TFT och därför är det nästan helt onödigt att skaffa 19"-aren för 1000 spänn extra. Vad tycker ni om detta? Spara ihop en tusing extra och köp 2 stycken 17-tummare då? Duals är alltid nice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Compwear Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 (redigerad) Mitt tangentbord vill inte skriva 'A' och alla andra bokst'a'ver som england inte har, har en microsoft wired keybord. Hj'a'lp mig. jag star inte ut att skriva sa h'a'r EDIT: tänk om jag vetat att man bara behövde trycka shift och alt gr Redigerad 18 april, 2006 av Compwear Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 (redigerad) Mitt tangentbord vill inte skriva 'A' och alla andra bokst'a'ver som england inte har, har en microsoft wired keybord. Hj'a'lp mig. jag star inte ut att skriva sa h'a'r Kolla i språkfältet som man kan få fram i aktivitetsfältet(högerklicka, 'verktygsfält' 'språkfältet') Där kanske det står engelska eller något? Så blev det för mig nån gång Redigerad 18 april, 2006 av aikjonas12 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Genvägen till Taskmanager (ctrl+alt+delete) funkar inte för mig. Det händer (eller var det fötter) ingenting när jag trycken in kombinationen. På vilka andra sätt kan man komma dit ev. hur fixar man problemet? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
glenninho13 Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Högerklicka på aktivitetsfältet och tryck aktivitetshanteraren, om du inte har testat det Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Har haft på min dator sedan kl. 15:00 igår. Ett dyngn kl 15:00 idag alltså. Kan man låta den vara på tills imorgon kl 22:0 utan problem? Den riskerar inte bli överhettad eller nått? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Har haft på min dator sedan kl. 15:00 igår. Ett dyngn kl 15:00 idag alltså. Kan man låta den vara på tills imorgon kl 22:0 utan problem? Den riskerar inte bli överhettad eller nått? Självklart blir den inte överhettad.. finns ju folk som har den på typ hela tiden månader i sträck... så NORMALT sett så ska den inte bli överhettad Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Har haft på min dator sedan kl. 15:00 igår. Ett dyngn kl 15:00 idag alltså. Kan man låta den vara på tills imorgon kl 22:0 utan problem? Den riskerar inte bli överhettad eller nått? Brukade ha på min gamla i runt 3-4 månader, så det ska nog gå för sig. Brukar även ha datorn på över dagarna nu när jag "köper" spel. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 (redigerad) Inga problem att låta den stå på alltså?! Toppen, för jag skulle behöva ha den på ytterligare ett dyngn. Men det är surt om den hade gått sönder. Ps2 tex. klarar ju egentligen inte att vara på 2 dyngn. pkz: 3-4 MÅNADER?! Har du den på så länge utan att stänga av den? Går den inte sönder? Redigerad 19 april, 2006 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
glenninho13 Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Brukade ha på min gamla i runt 3-4 månader, så det ska nog gå för sig. Brukar även ha datorn på över dagarna nu när jag "köper" spel. Jag har också datorn på när jag *köper* spel Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Inga problem att låta den stå på alltså?! Toppen, för jag skulle behöva ha den på ytterligare ett dyngn. Men det är surt om den hade gått sönder. Ps2 tex. klarar ju egentligen inte att vara på 2 dyngn. pkz: 3-4 MÅNADER?! Har du den på så länge utan att stänga av den? Går den inte sönder? Varför skulle dom gå sönder? Kör en moppe, motorn blir varm som fan... inte går dom sönder Och sen är det väll så att om en dator blir typ hälften som varmt eller nå sånt som är FARLIGT så stänger dom väll av sig själva eller nåt sånt? Har jag hört nånstans iallafall, vet inte om det stämmer... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts