Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Bara läs vad det står. Snälla.

EDIT:

aja, installerade nu iaf, tog med allt... men nu är jag i inställningar.. nick, email och upload speed har jag fyllt i.. och min ip som jag hittar på tex whatismyip.com ska jag skriva där vid external/wan ip va? nåt mer jag ska fylla i??

Nån sa nåt om nå portar.. vilka portar? och vad ska ja skriva? :blink:

post-22-1145303311_thumb.jpg

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för fel på min msn? Jag prövade logga in hur många gånger som hellst men det kom upp nåra siffror då ( 8100314 ) Sen när jag tröttnade på att logga in så prövade jag göra en ny adress och den gick det att logga in med. Vad är det för fel på den där som ja använt hela tiden förut? Jag har Messenger 8.0 beta eller vad det nu heter... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den verkar trevlig!

---

Jag snackade med en kille igår som påpekade att en 19" TFT har samma maxupplösning som en 17" TFT och därför är det nästan helt onödigt att skaffa 19"-aren för 1000 spänn extra. Vad tycker ni om detta?

Helt onödigt vet jag inte då det väl egentligen handlar om hur stor själva bildytan är?

Men vanligtvis brukar det vara samma på tft 19" och 17".

Jag skulle personligen välja CRT 19", rekommenderad upplösning på 1600x1200. Jag ser själv inga nackdelar med CRT om den är flat. Men det är ju vad jag tycker, oftast beror det ju på hur mycket plats man har, men det ska ju i regel inte vara problem vid en stationär dator?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den verkar trevlig!

---

Jag snackade med en kille igår som påpekade att en 19" TFT har samma maxupplösning som en 17" TFT och därför är det nästan helt onödigt att skaffa 19"-aren för 1000 spänn extra. Vad tycker ni om detta?

Spara ihop en tusing extra och köp 2 stycken 17-tummare då? Duals är alltid nice.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt tangentbord vill inte skriva 'A' och alla andra bokst'a'ver som england inte har, har en microsoft wired keybord. Hj'a'lp mig. jag star inte ut att skriva sa h'a'r

EDIT: tänk om jag vetat att man bara behövde trycka shift och alt gr >_<

Redigerad av Compwear
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt tangentbord vill inte skriva 'A' och alla andra bokst'a'ver som england inte har, har en microsoft wired keybord. Hj'a'lp mig. jag star inte ut att skriva sa h'a'r

Kolla i språkfältet som man kan få fram i aktivitetsfältet(högerklicka, 'verktygsfält' 'språkfältet') Där kanske det står engelska eller något? Så blev det för mig nån gång >_<

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft på min dator sedan kl. 15:00 igår. Ett dyngn kl 15:00 idag alltså. Kan man låta den vara på tills imorgon kl 22:0 utan problem? Den riskerar inte bli överhettad eller nått?

Självklart blir den inte överhettad.. finns ju folk som har den på typ hela tiden månader i sträck... så NORMALT sett så ska den inte bli överhettad

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft på min dator sedan kl. 15:00 igår. Ett dyngn kl 15:00 idag alltså. Kan man låta den vara på tills imorgon kl 22:0 utan problem? Den riskerar inte bli överhettad eller nått?

Brukade ha på min gamla i runt 3-4 månader, så det ska nog gå för sig. :) Brukar även ha datorn på över dagarna nu när jag "köper" spel. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga problem att låta den stå på alltså?! Toppen, för jag skulle behöva ha den på ytterligare ett dyngn. Men det är surt om den hade gått sönder. Ps2 tex. klarar ju egentligen inte att vara på 2 dyngn.

pkz: 3-4 MÅNADER?! Har du den på så länge utan att stänga av den? Går den inte sönder?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga problem att låta den stå på alltså?! Toppen, för jag skulle behöva ha den på ytterligare ett dyngn. Men det är surt om den hade gått sönder. Ps2 tex. klarar ju egentligen inte att vara på 2 dyngn.

pkz: 3-4 MÅNADER?! Har du den på så länge utan att stänga av den? Går den inte sönder?

Varför skulle dom gå sönder? Kör en moppe, motorn blir varm som fan... inte går dom sönder :)

Och sen är det väll så att om en dator blir typ hälften som varmt eller nå sånt som är FARLIGT så stänger dom väll av sig själva eller nåt sånt? Har jag hört nånstans iallafall, vet inte om det stämmer...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...