Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

En kompis får upp denna ruta varje dag... flera gånger... det står att man ska starta om ff eller systemet och det gör hon då varje gång.. men sen går hon in på ff igen och håller på lite, sen kommer den upp igen.. nån som vet vad som kan krångla?

post-22-1144684578_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En kompis får upp denna ruta varje dag... flera gånger... det står att man ska starta om ff eller systemet och det gör hon då varje gång.. men sen går hon in på ff igen och håller på lite, sen kommer den upp igen.. nån som vet vad som kan krångla?

Kattälskaren hade samma problem för en sida sen.. Han fick 2 svar varav ett var detta.

Gör som det står.. omg..

CTRL-ALT-DEL > Aktivitetshanteraren > Processer > klicka på firefox.exe och välj Avsluta Process.

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag må vara lite små-trög, men det är såhär att min dator slår ifrån när jag spelar spel nu för tiden (har formaterat den, utan resultat). Jag tänkte ladda ner de senaste drivrutinerna till mitt grafikkort, eftersom det alltid är den uppmaningen folk får när de har samma problem som jag.

Mitt grafikkort heter: ATi Radeon 9800s PRO

Iallafall så gick jag in på ATi:s hemsida men jag vet inte vad jag ska ladda hem?

https://support.ati.com/ics/support/default...dge&folderID=27

Eller jag kanske är inne på fel sida ^_^ ?

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kattälskaren hade samma problem för en sida sen.. Han fick 2 svar varav ett var detta.

Läs HELA min post en gång till ^_^

EDIT: läs detta

"det står att man ska starta om ff eller systemet och det gör hon då varje gång.. men sen går hon in på ff igen och håller på lite, sen kommer den upp igen"

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag må vara lite små-trög, men det är såhär att min dator slår ifrån när jag spelar spel nu för tiden (har formaterat den, utan resultat). Jag tänkte ladda ner de senaste drivrutinerna till mitt grafikkort, eftersom det alltid är den uppmaningen folk får när de har samma problem som jag.

Iallafall så gick jag in på ATi:s hemsida men jag vet inte vad jag ska ladda hem?

Eller jag kanske är inne på fel sida :blink: ?

Denna, skulle jag gissa på.

vart iaf så för mig ;)

Edit:fan jävla damplänk, jaja iaf. Windows XP Drivers and software (gissade på att du hade windows Xp?)>motherboards with ATI Graphics> Catalyst 6.3 Windows XP - Motherboard/IGP Drivers

;)

Redigerad av Chilli_13
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna, skulle jag gissa på.

vart iaf så för mig ;)

Edit:fan jävla damplänk, jaja iaf.  Windows XP Drivers and software (gissade på att du hade windows Xp?)>motherboards with ATI Graphics> Catalyst 6.3 Windows XP - Motherboard/IGP Drivers

;)

Ojdå, jag länkade visst fel. Vilket ska jag välja av de här?

edit: ok, jag kollar upp. tack för hjälpen :blink:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läs HELA min post en gång till :blink:

EDIT: läs detta

"det står att man ska starta om ff eller systemet och det gör hon då varje gång.. men sen går hon in på ff igen och håller på lite, sen kommer den upp igen"

Hon får helt enkelt sluta hålla på med det hon håller på med eftersom FF inte gillar vad hon håller på med.

Det finns inget annat att göra när det problemet uppstår. Be henne avinstallera FF och installera det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller jag kanske är inne på fel sida :blink: ?

Hade samma problem med mitt 9800PRO.

Om jag spelade spel med höga upplösningar osv så kom det upp att skärmen inte fick kontakt med grafikkortet, nu när jag har ett nytt grafikkort (av den vasare sorten) så händer det inte alls.

Så jag tror att du "överanstränger" ditt grafikkort, så dålig kylning på 9800PRO så det pallar inte mer.

KÖP NYARE GRAFIKKORT ELLER STÄLL NER GRAFIKINSTÄLLNINGARNA!

;)

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller jag kanske är inne på fel sida :wub: ?

https://support.ati.com/ics/support/default...ge&folderID=293 Windows XP drivers and software --> Readon --> Catalyst 6.3 Windows XP - Driver Download --> Scrolla ner till Low Speed och tanka Display Driver only.

Redigerad av Knarkuzz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja va kallar ni dom då?

om du inte fattar; T.ex När du öppnar Firefox så öppnas det i ett nytt fönster :(

Tror inte Jag fattar ändå ^_^

Vad har det att göra med att när man startar datorn?

Eller menar Du när man surfar med Firefox så kan man öppna andra sidor i flikar.

Och på det sättet inte behöva ha flera fönster öppna? :wub:

BOT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag hade msn,WoW o winamp uppe.

@gizmo: Vad menar du med visulations till winamp?

Som du ser i felmedelandet är de nått script-fel i en visulization (scripts/beatvisulization.maki)

Hade du nån sån uppe, alltså en som gör rörelser till musiken och sånt? Isf kan det vara det som är problemet :)

BOT, tror han menar att när han startar firefox, så öppnas det x antal flikar med förbestämda hemsidor :)

Edit; eller kanske inte.. förvirrad :S

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag kollar i Enhets hanteraren är det ett :) på alla Ljudenheter och grejjer :)

Så går det inte att höra ljud eller något, har provat avinstallerat Ljudenheterna och installerat tillbaka men det värkar inte funka.

Vad är fel :)

för övrigt använder jag Avance 97 Audio (AC'97)

post-22-1144768329_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...