Tux Skrivet 30 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2006 Förlåt om detta inte är riktigt Ontopic men onödigt att göra en ny tråd. Iallafall, asså jag har länge har problem med att skapa Submenus på Visual basic. Asså kan någon smart medlem förklara hur i tusan man gör Submenyer i VB? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 30 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2006 Mitt trådlösa internet vill hela tiden tappa kontakten. Blev lite bättre efter jag formaterade om datorn, men det är fortfarande rätt ofta det händer. Finns det någonting man kan göra? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 30 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2006 (redigerad) Problem med ett spel, söldner secret wars. När jag patchat det osv. och försöker starta spelet kommer det upp en ruta som det står att jag inte har directx 9.c, men när jag kollar i "dxdiag" så har jag det. Vill gärna ha hjälp med detta problem! Edit: Nu när jag testade Direct3D i "dxdiag" kom det upp ett fel. Redigerad 30 mars, 2006 av FoxtroT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallemart Skrivet 30 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2006 Vad jag ahr förstått så mäter Intel och AMD sin Mhz/Ghz olika... Så ungefär hur många "Intel-Ghz" har en AMD athlon 64 3800+ (981Mhz) ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 30 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2006 Vad jag ahr förstått så mäter Intel och AMD sin Mhz/Ghz olika... Så ungefär hur många "Intel-Ghz" har en AMD athlon 64 3800+ (981Mhz) ? 3,8 =) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 3,8 =) Nope, det är 2.4 Ghz Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 (redigerad) Nope, det är 2.4 Ghz Den ligger väll på 2.4 men kan mätas med Intels 3.8'a? Azore: Vilken router/modem har du? Redigerad 31 mars, 2006 av GiZmo Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Azore: Vilken router/modem har du? D-Link Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 D-Link Modell? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Modell? Bah måste du veta de också! Blir man tvungen att springa ner och kolla efter. Dsl 604+ heter den tydligen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Bah måste du veta de också! Blir man tvungen att springa ner och kolla efter. Dsl 604+ heter den tydligen. Ok.. Det första du kan testa med är att återställa den. Det gör du genom att trycka och hålla in resetknappen (i det lilla hålet på baksidan) i 15 sekunder. Blir de inte bättre då kan du testa att uppgradera firmwaren. Ladda ner detta. Koppla ihop datorn med d-linken genom en kabel. (inte trådlöst!) Vet inte riktigt hur du ska gå runt inne i modemet men du får väll leta upp nått ställe där du kan uppdatera firmwaren^^ Skulle det ändå bli problem så får ni kontakta stället där ni köpte den Om ingen annan här kan tipsa om nått dvs.. Jag har en DI-624+ och den funkar bra sålänge jag bara kör med en dator, försöker nån annan ansluta så startar den om lite då och då.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Ok.. Det första du kan testa med är att återställa den. Det gör du genom att trycka och hålla in resetknappen (i det lilla hålet på baksidan) i 15 sekunder. Blir de inte bättre då kan du testa att uppgradera firmwaren. Ladda ner detta. Koppla ihop datorn med d-linken genom en kabel. (inte trådlöst!) Vet inte riktigt hur du ska gå runt inne i modemet men du får väll leta upp nått ställe där du kan uppdatera firmwaren^^ Skulle det ändå bli problem så får ni kontakta stället där ni köpte den Om ingen annan här kan tipsa om nått dvs.. Jag har en DI-624+ och den funkar bra sålänge jag bara kör med en dator, försöker nån annan ansluta så startar den om lite då och då.. Okej. Kan tillägga att det är tre datorer som körs på den men det har inte varit några problem innan. Visst tappar den kontakten någon gång ibland om man surfar på väldigt mycket samtidigt. Men jag ska testa lite. Tack. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Jag har ett problem med Azureus. Som ni ser i den första röda rutan så har "objektet" laddat 4,25 GB av 4,35 GB men det står att den bara har laddat 27%. Konstigt. Sen, om ni kollar i den andra röda rutan så står det att den laddar i omkring 20 k/bs men att det är ungefär ett dygn kvar innan det är färdigt. Det tar väl inte så lång tid att ladda 100 Mb med 20 k/bs. Vad kan felet vara? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Nån som vet varför det blir så här? :S Vill ju logga in Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Nån som vet varför det blir så här? :S Vill ju logga in Blir så ibland, bara försöka lite senare. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Nu behöver jag hjälp. Jag har ett - SB Audigy Audio [b800] , har fungerat utmärt med ljud och allt tills igår. Har uppdaterat med nya drivrutiner och även ominstallerat skiten. Får fortfarande inget ljud. Verkar som det är en inställning i datorn som är fel! Tips någon? Känns som man har provat allt.............. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Nu behöver jag hjälp. Jag har ett - SB Audigy Audio [b800] , har fungerat utmärt med ljud och allt tills igår. Har uppdaterat med nya drivrutiner och även ominstallerat skiten. Får fortfarande inget ljud. Verkar som det är en inställning i datorn som är fel! Tips någon? Känns som man har provat allt.............. Du kanske har redan gjort det men men.. Har du kollat under Kontrollpanelen / Ljud och Enheter om "Ljud Av" är ibockad? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Som det är för tillfället kan jag varken bocka i eller av.... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Kan du inte ha dragit ned ljud mätaren vid klockan då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Jippi! Tänkte kolla på film, och vad hör man? TYSKA! dase. Märkte då att det fanns 2 ljudspår, Spår 1 - Tyska Spår 2 - Engelska. Jo det är ju inte så farligt, bara att byta spåret. Ett problem, 13 filer ca 40 min var. Lite jobbigt att resa sig från soffan och springa till datorn bara för att byta ljudspår, 13 gånger. Så finns det något sätt att låsa en mediaspelare till ett visst spår, så den alltid använder Spår 2 och om inte det finns så väljer den 1? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts