Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Dell gör inte Intel Pentium. Dom har öveklockat processorn i den där 80000 kronorsdatorn, men det är allt.

AMD skapar helt nya. Intel skapar helt nya. Dell använder Intel. HP (t.ex) använder AMD.

Allright, jag fattar.

Men har du någon lösning på mitt tidigare problem? Du värkar vara Kunnig du Ärr Två ^_^

Nu fungerar inte att se datorskärmen i tv.

Har en sladd som är kopplad mellan datorn och tvn, men när jag trycker att det skall Clona bilden

så blinkar det bara till i datorskärmen och tvn reagerar inte ens, vad kan vara felet?

Oj glömde, grafikkort GeForce7800GT.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur vet jag det då? Jag är verkligen inte haj på det här, vad är det som kan förhindra att jag inte skulle kunna kopppla in den i datorn? Är det något uttag jag saknar, någon sladd, fel storlek? Vad behövs? Jag måste nämligen beställa snart. Sedan, finns det en lite billigare verision? Det behöver inte vara mycket, men helst i alla fall en femtilapp billigare.

Och, nu ska jag äntligen köpa grafikkortet, som jag pratat så mycket om!

En tusenlapp ungefär är vad jag är beredd att spendera. Över 1100 är inte tänkbart, så snälla, erbjud inget över det. Jag har kollat lite på Raddeon 9800 Atlantis 256 mb, men egentligen vet jag inte så mycket. Det lutar åt något Radeon- kort, eftersom det inte finns något bra geForce- kort för det priset vad jag vet. Så, lite hjälp, tack? DVDbrännaren och Grafikkortet måste sitta i min dator innan DreamHack börjar. :D

Hjälp plx. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte läst så mycket vad du har skrivigt innan detta... Är det en en ny hårddisk eller en brännare du skall köpa, utöver grafikkortet?

Jag ska köpa en DVD- brännare för runt 400:-, och ett AGP-Grafikkort för runt 1100:-. Några förslag?

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska köpa en DVD- brännare för runt 400:-, och ett AGP-Grafikkort för runt 1100:-. Några förslag?

Okej... Angående brännaren så kan jag, eftersom jag vet hur din dator ser ut, säga att det inte spelar så stor roll vilken du köper. Du kan få in den i din dator utan problem eftersom din nuvarande DVD-läsare bara tar upp master-slotten på IDE-kabeln, vilken innebär att slave-slotten på den är ledig - för din brännare. Och en ledig plats i chassit antar jag att du redan har.

Och angående grafikkortet så tycker jag att du borde köpa ett GeForce 6600. Det är billigt och bra, lite snabbare än mitt, men inte fullt så snabbt som 6800 - vilket alla som inte vet vad de skall göra med sina pengar har.

*EDIT*

Den här eller den här tycker jag låter bra. Jag tror att den senare är bättre eftersom den har ett "le" efter "6600", och sådant trams brukar ofta innebära något bra.

*EDIT2*

Vad har du för grafikkort nu? Jag har en bror som kanske vill ha det. Vore bra att veta vad man bör betala när du lämnar ifrån dig det.

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*EDIT*

Den här eller den här tycker jag låter bra. Jag tror att den senare är bättre eftersom den har ett "le" efter "6600", och sådant trams brukar ofta innebära något bra.

Tror tyvärr att du har fel. SE eller LE (Special eller Limited Edition) efter brukar numera betyda att det är långsammare. Men istället för att skriva 6600- eller nåt sånt så är det LE för att det låter bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej... Jag ska snart beställa brännaren. Men den som StellHell länkade till är ju minst lika bra som de som finns här. Och de är billigare. Varför inte bara ta en av dem? :)

Jag ska kolla på grafikkort nu, också. Vart finns det någon bra jämför- sida?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej... Jag ska snart beställa brännaren. Men den som StellHell länkade till är ju minst lika bra som de som finns här. Och de är billigare. Varför inte bara ta en av dem? :)

Jag ska kolla på grafikkort nu, också. Vart finns det någon bra jämför- sida?

Frakt och om det finns i lager kollar jag på. Lägger helldre en hundring extra på en sak som finns i lager och har billig frakt än att vänta i veckor för en sak och sen betala höga fraktkostnader.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frakt och om det finns i lager kollar jag på. Lägger helldre en hundring extra på en sak som finns i lager och har billig frakt än att vänta i veckor för en sak och sen betala höga fraktkostnader.

1

2

3

Alla finns i lager, och alla lika bra. Eller? 1:an står det inte så mycket om, men så är det väl? För i så fall tänkte jag beställa den nu. Den är svart också, så den passar fint ihop med mitt chassi. Snälla, ge mig en bekräftelse så slungar jag iväg beställningen sen.

Och är http://www.itservice.se/dialectit/index.js...1156947&refId=1 dugligt? Det är ju från samma affär, så det skulle vara trevligt om det kortet är bra och prisvärt.

... Eller... Ännu bättre? http://212.75.85.247/default.asp?cid=151063&id=5407333

Quick edit är mysigt.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grafikkorten spelar faktiskt inte så stor roll, Inget av dom är ett värstingkort men klarar inte alltför krävande spel fint.

Såpass mycket förstår jag. Men något av dem måste väl ändå vara lite bättre?

Det blev Gigabyte- kortet. Tack StellHell, för hjälpen.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det så att jag har märkt en sak, jag kna inte byta Bakgrundsbild :teehee:

När jag går in på egenskaper >Skrivbord, så kan jag inte bläffra eller välja nån i listan dom är såär gråfärgade som s¨ånna knappar man inte kan tryck på är måste ha hjälp tröttnat på den där helblå bakgrunden som kom dit efter virusattacken viruset är borta men det går ändå inte att byta

:'(

post-5527-1147118193_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det så att jag har märkt en sak, jag kna inte byta Bakgrundsbild :teehee:

När jag går in på egenskaper >Skrivbord, så kan jag inte bläffra eller välja nån i listan dom är såär gråfärgade som s¨ånna knappar man inte kan tryck på är måste ha hjälp tröttnat på den där helblå bakgrunden som kom dit efter virusattacken viruset är borta men det går ändå inte att byta

:'(

Det problemet hade jag också. Jag trodde inte att alla virusen var borta så jag formaterade om hårdisken. :blink: (alla virusen var inte borta heller)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såpass mycket förstår jag. Men något av dem måste väl ändå vara lite bättre?

Det blev Gigabyte- kortet. Tack StellHell, för hjälpen.

Men! Det med DDR2 är mkt snabbare! (LeadTek).

Gigabyte kortet är tystare, men LeadTek kortet är mycket snabbare pga DDR2.

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men! Det med DDR2 är mkt snabbare! (LeadTek).

Gigabyte kortet är tystare, men LeadTek kortet är mycket snabbare pga DDR2.

Nu blir jag lite upprörd. Är det mycket snabbare? >_<

I för sig behöver jag ett tyst kort, eftersom datorn låter riktigt mycket allaredan. Men hurpass stor är skillnaden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...