Jump to content

Är det kul?

Reve
 Share

Recommended Posts

Om det är kul? Det är ett mästerverk. Ett måste att ha i spelhyllan. Sen om man finner det roligt efter storyn är lite hit och dit. Men det går alltid att spela om.

Även grafiken var ett mästerverk för den tiden den kom, och med tanke på systemkraven.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Jag är kär i det spelet :rolleyes:

Men... Det är ju tillverkat av ryssar, så man får leva med grafiken :huh:

Illusion Softworks som utvecklat Mafia är ett tjeckiskt företag och grafiken är det väl inget fel på? För att vara från 2002 tycker jag Mafia har otroligt bra grafik, ansiktena till exempel ser ju nästan verkliga ut.

För att svara på trådskaparens fråga, ja Mafia är kul! Det finns inte lika mycket att göra i freeride som i GTA men storyn och uppdragen håller avsevärt mycket högre kvalitet än de i GTA. Köp det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Illusion Softworks som utvecklat Mafia är ett tjeckiskt företag och grafiken är det väl inget fel på? För att vara från 2002 tycker jag Mafia har otroligt bra grafik, ansiktena till exempel ser ju nästan verkliga ut.

För att svara på trådskaparens fråga, ja Mafia är kul! Det finns inte lika mycket att göra i freeride som i GTA men storyn och uppdragen håller avsevärt mycket högre kvalitet än de i GTA. Köp det!

Modellerna är det inget fel på, nej. Men texturerna är väldigt utsmetade och lågupplösta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Modellerna är det inget fel på, nej. Men texturerna är väldigt utsmetade och lågupplösta.

Testat he detail level på högsta inställningen och textur-kvalitén på högsta?

Truecolor, multipass rendering med mera? Tycker inte texturerna ser utsmetade ut alls, jag kör allt på högsta i och för sig men det hackar inte det minsta på min GeForce 4 4200ti 128 mb, 752 mb ram och AMD Athlonxp 2700+ så det borde flyta på och se snyggt ut på de flesta datorerna idag. ;)

(Ett måste btw, klarat ut det 4 gånger har inte lessnat än heh. ^_^)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 10 months later...

Ja nu har ja slått till köpte det på Siba för 99kr i söndags. Körde igenom storyn på 2 dar och JÄVLAR vilken story...men nu kör jag Freeride Extreme och det är rätt svårt...och sjukt(Följa aliens?Trodde det var ett Mafia spel!!!) Men i Freeride vad kan man göra förutom det som står på skärmen i början? Tycker inte dett är nått kul förutom att lönnmörda gangsters. Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mafia är kul även på ps2 (som jag har det på).

Men jag fattar inte varför dom skulle dra ner på grafiken :lol:

Den är ju inte dålig men den kunde varit mkt bättre.

Spelet är 5 år gammalt tänker ni klaga på grafiken, så gå och göm er.

2001 så hade inga grafikkort DX9c stöd så hur ska man kunna göra bättre grafik

när inte ett grafikkort klarar av det.

Och fanns det många moderkort som stödda över 1024mb RAM, icke sa nicke.

fanns det 256 mb grafikkort, inte det heller.

så vart vill ni komma? Till ett laggigt spel med grafik som inget grafikkort kunde visa?

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja nu har ja slått till köpte det på Siba för 99kr i söndags. Körde igenom storyn på 2 dar och JÄVLAR vilken story...men nu kör jag Freeride Extreme och det är rätt svårt...och sjukt(Följa aliens?Trodde det var ett Mafia spel!!!) Men i Freeride vad kan man göra förutom det som står på skärmen i början? Tycker inte dett är nått kul förutom att lönnmörda gangsters. Några tips?

Vad är skillnaden mellan Free Ride och Free Ride: Extreme? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor