Jump to content

Biljakt i Sverige

Jacker
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 67
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Förstår varför Vissa kan ogilla polisen, dom överdriver ju lite måste man ju säga.

Brotslingarna utgjorde ju inte direkt något hot när dom hade blivit fångade men ändå så höll polisen på.

Fast om jag måste välja sida så tar jag polisens

Amerikanska polisen då!? Iof så bovarna i usa ofta vapen så poliserna är tvugna att vara så men där använder dom det mästa för att ta boven. Tänk bara på hur få biljakter det blir i sverige, skuter en polis någon så pratas det offta om det i press.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han menade nog stadsbussar.

Ja, men V70N och 95 är ej gamla bilmodeller. Eller ja, de har funnits i några år, men så gamla är de inte, plus att de där såg ut som modellerna som hunnit bli "facelifted". Filmen är förövrigt 1-3 år gammal enligt ett vittne som såg det där live i Malmö.

Edit: Exakt datum är 19/6 2002.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men V70N och 95 är ej gamla bilmodeller. Eller ja, de har funnits i några år, men så gamla är de inte, plus att de där såg ut som modellerna som hunnit bli "facelifted". Filmen är förövrigt 1-3 år gammal enligt ett vittne som såg det där live i Malmö.

Edit: Exakt datum är 19/6 2002.

Första v70 började väl säljan -97 har jag för mig. Men det är den senare modellen av v70 dom hade men den har klart funnits i flera år nu. Likaså 9,5. Jag provsatte till och med en sån där ny 9.5:a här i Gävle när polissationen hade fått en sån och det var nog när jag gick i 8:an eller 9:an. Går andra ring nu. Provsatte och också lite andra bilar, skön utrustning i dom.

EDIT: Det står på newhunter.se att filmerna är från 2002.

Redigerad av skytten
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första v70 började väl säljan -97 har jag för mig. Men det är den senare modellen av v70 dom hade men den har klart funnits i flera år nu. Likaså 9,5. Jag provsatte till och med en sån där ny 9.5:a här i Gävle när polissationen hade fått en sån och det var nog när jag gick i 8:an eller 9:an. Går andra ring nu. Provsatte och också lite andra bilar, skön utrustning i dom.

V70N började säljas 2001. 9-5 har funnits länge ja. Men jag har ju tagit fram exakta datumet nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

V70N började säljas 2001. 9-5 har funnits länge ja. Men jag har ju tagit fram exakta datumet nu  :D

Här har du hur mycket volvo v70 från 97 som helst: här!

Jag förstår ju visserligen att du syftar på den nya modellen av v70 men rätt ska va rätt.

9.5 har också funnits länge och genomgått ett par förändringar genom åren.

EDIT: Den nya modellen som du tänker på började man faktiskt tillverka 2000 också.

Redigerad av skytten
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här har du hur mycket volvo v70 från 97 som helst: här!

Jag förstår ju visserligen att du syftar på den nya modellen av v70 men rätt ska va rätt.

9.5 har också funnits länge och genomgått ett par förändringar genom åren.

EDIT: Den nya modellen som du tänker på började man faktiskt tillverka 2000 också.

Därför skrev jag V70N från början, men jag förstår dig också.

Vi kanske borde sluta nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni skriver att poliserna gör fel.. men vad gör dom för fel? Det är ju brottslingar som har kört ifrån en jävla massa polisbilar och kört som dårar i trafiken, och sen kaxar dom sig som faaan, klart att man blir pissed även om man är polis..

Redigerad av bogart
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hata polisen..

normala människor blir inte poliser, hoppas någon tar åt sej

De va fan de dumaste jag har hört. Jag är hyffsat normal och jag tänker gå polis högskolan :( . Jag tar inte åt mig ett dugg. Bara för att dom poliserna är så är ju inte alla poliser så.

@Add3

Offta snackas det om att poliserna har för lite resuger(stavning?), ja nu när dom har fullt pådrag då ska de tas upp okså. Det är ju bätre ju fler dom är.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bryter man mot lagen så förtjänar man att bli tagen respektlöst.

De som följer lagarna som vi ska inte behöva lida för personer som inte lyder lagarna.

Till ex, du kanske blir en rik affärsman när du blir vuxen, hur då?

Jo för att du har förmodligen kämpat väldigt hårt för det.

Då ska inte någon behöva komma och ta det du tjänat ifrån dig bara för att han/hon fuskat med utbildning och inte kämpat och blivit kriminell.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor