Jump to content

Artikel-Topicen

Alpha
 Share

Recommended Posts

Måste skriva detta, Vilka jävla puckon! Dom måste vara sjuka! :)  :ph34r:  :PHär :'(

Och att det hände i djurparken i min stad :'(

Ursäkta om jag är lite okänslig men det där var en av de roligaste artiklarna jag läst på länge, hahaha. Så jävla meningslöst och idiotiskt att man inte kan göra annat än att skratta.

Det här var nog ett jobb utfört av tungt kriminella män utan något att förlora. Eller vem vet det kanske var Al Qaida :angry: Mother of God! These bastards mean business.

- Sedan har man tagit och krossat en anka. :P

Aja... hoppas dessa grisar får vad de förtjänar

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta om jag är lite okänslig men det där var en av de roligaste artiklarna jag läst på länge, hahaha. Så jävla meningslöst och idiotiskt att man inte kan göra annat än att skratta.

Det här var nog ett jobb utfört av tungt kriminella män utan något att förlora. Eller vem vet det kanske var Al Qaida :) Mother of God! These bastards mean business.

- Sedan har man tagit och krossat en anka. :P

Aja... hoppas dessa grisar får vad de förtjänar

Du måste vara på ett väldigt glatt humör om du kan roa dig åt det där?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste vara på ett väldigt glatt humör om du kan roa dig åt det där?

Lighten up kid. Javisst kan jag hålla med om att det var jävligt dumt gjort... och att dessa muppar förtjänar att bli piskrappade inför publik, men det är jävligt svårt att inte hålla sig för skratt när man läser hur de dödade dessa djur. Det känns nästan som en scen ur överdriven skräckfilm.... krossade ankor, dränkta kaninungar flytandes i klungor i ankdammen, saknade kycklingar nowhere to be found. Och traumatiserade sälar som aldrig riktigt kommer att lita på människor igen.

Meningslöst våld mot oskyldiga djur som än en gång bevisar att människan är den felande länken.

Ha ho!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lighten up kid. Javisst kan jag hålla med om att det var jävligt dumt gjort... och att dessa muppar förtjänar att bli piskrappade inför publik, men det är jävligt svårt att inte hålla sig för skratt när man läser hur de dödade dessa djur. Det känns nästan som en scen ur överdriven skräckfilm.... krossade ankor, dränkta kaninungar flytandes i klungor i ankdammen, saknade kycklingar nowhere to be found. Och traumatiserade sälar som aldrig riktigt kommer att lita på människor igen.

Meningslöst våld mot oskyldiga djur som än en gång bevisar att människan är den felande länken.

Ha ho!

Jo, du har helt rätt i det.

Fast ändå tragiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittar inte länken men Markoolio kommer ge 10 000 till den som ger ett tips som gör att dom som dödade djuren på Borås Djurpark blir tagna. Markoolio är bäst!

Nja, bäst och bäst, men det är riktigt generöst av honom. :rolleyes:

En eloge till honom för det.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tusan, jag trodde att man skulle posta sina egna artiklar! Nåja, jag gör det ändå. En krönika/insändare jag skrev då det börjades prata om den nya "piratlagen":

Fortsätt ladda ner!

Fortsätt att ladda ner musik, filmer, spel och program! Den nya lagen som införs i sommar kommer endast att fungera som fågelskrämma för de okunniga piraterna. Och som Thomas Bodström sade till ComputerSweden den 13 maj; så kommer straffen för dessa brott i de flesta fall inte ens handla om böter. Man vill i stort sätt bara statuera på pappret att fildelning och piratkopiering äro olagliga aktiviteter. Det egentliga hotet är de pirater som ingår i brottsliga organisationer, som laddar ner eller köper produkter och kopierar dessa, för att sedan sälja dem vidare.

Piratkopiering och fildelning är stöld, påstår många. Det är en stor, fet lögn. IP, Intellectual Property, kan inte stjälas på något sätt. Intellektuell egendom är som bekant inte fysisk. Om jag stjäl din hemmagjorda pizza så har du inte kvar den. Skulle jag istället dra en kopia på receptet så kunde jag ge det till vem jag vill, och alla skulle få smaka på din fantastiska pizza! Kan du nu påstå att du blivit bestulen på den? De flesta tror antagligen att människor väljer att ladda ned kopior av produkter istället för att köpa originalen, för att slippa kostnaderna. Det stämmer kanske i viss mån, men till stor del är det inte sant. Jag skulle själv aldrig köpa det jag normalt laddar ner, om det inte är något jag verkligen måste ha.

Skivbolagen har slängt ur sig att de många, mindre kända artisterna som finns, drabbas hårt av piratkopiering. Det är inte sant. Det är i synnerhet skivbolagen själva som drabbas. Upphovsrätten gynnar alla de förlag och mellanhänder som existerar i musikbranschen. Dessa onödiga verksamheter roffar åt sig den större delen av intäkterna för sålda skivor. Att man sedan påstår att dessa mindre kända upphovsmän inte kan tjäna sitt leverne om folk piratkopierar är motsägelsefullt då man faktiskt behöver ett kapital och en inkomst för att starta sin karriär som artist från början. Piratkopiering och fildelning främjar dem, och hjälper till att sprida deras musik utan kostnader och skivkontrakt.

Oroa dig inte för följderna av ditt handlande! Piratkopiering och fildelning kommer att leva vidare så länge mänskligheten finns.

Så fortsätt ladda ner!

“Home taping is killing the music industry – And it’s fun”

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...