Jump to content

Dator prob

Drewek
 Share

Recommended Posts

Haha mitt dator problem e sjukast... Köpte en dator för inte så länge sen. Jag var jätte glad när vi fick den men en dag så sa min bror "jag tror vi har fått virus" skärmen vart helt konstig och jag startade om datorn allt var som det ska. Spelar BF2 händer samma sak, händer samma sak i 2 veckor till. Jag blir arg och säger till mamma att om hon inte gör nåt så kastar jag ut min dator genom balkongen. Hon ringer ditt där vi köpte datan, dom var norska så hon fattade inte så mycket men dom sa att vi skulle skruva up fläkten där bak så skulle det funka. Jag har skruvat up den(har en skruv som gör den snabbare) men det händer fortfarande samma sak fast när balkongdören e stängd. måste köpa en ny fläkt eller? kan jag fixa det på något annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

den vanliga funkar men är proppad med skit, så jag intstalerade ett nytt med hjälp av en kompis men jag fick inte nätverkskortet att funka på det så nu vill jag ha bort det.

Varför ville du ha kvar det då om det var proppat med skit? Du kunde ju ha formaterat och då hade det antagligen funkat nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går väl inte?

Men man kan väl "skriva över" en installering med en ny? Då kanske nätverkskortet funkar igen? :rolleyes:

Det går, tro mig. Har haft 4 olika xp versioner på en och samma partition :wacko:

OT:

Du kan ju alltid prova att formatera. Det gör du genom att innan windows börjar läsas in när du har startat datorn, alltså innan xp bootscreenen kommer, så trycker du F4. Då kommer du in i BIOS och där letar du upp "First boot device" och väljer CDROM. Spara inställningarna och gå ur BIOS. Då startas datorn automatiskt om. Stoppa nu i XP skivan, innan bootscreenen kommer. Då skall skivan laddas och så skall det stå "Tryck på en valfri tangent för att starta skivan" eller liknande, tryck då på en valfri tangent. Sedan låter du allt läsas in och följer bara instruktionerna. Det är inte så svårt som det kan verka.

OBS! Gör du detta kommer allting på din systemhårddisk försvinna. Datorn blir som ny kan man säga.

Lycka till!

/stalker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går, tro mig. Har haft 4 olika xp versioner på en och samma partition :rolleyes: 

OT:

Du kan ju alltid prova att formatera. Det gör du genom att innan windows börjar läsas in när du har startat datorn, alltså innan xp bootscreenen kommer, så trycker du F4. Då kommer du in i BIOS och där letar du upp "First boot device" och väljer CDROM. Spara inställningarna och gå ur BIOS. Då startas datorn automatiskt om. Stoppa nu i XP skivan, innan bootscreenen kommer. Då skall skivan laddas och så skall det stå "Tryck på en valfri tangent för att starta skivan" eller liknande, tryck då på en valfri tangent. Sedan låter du allt läsas in och följer bara instruktionerna. Det är inte så svårt som det kan verka.

OBS! Gör du detta kommer allting på din systemhårddisk försvinna. Datorn blir som ny kan man säga.

Lycka till!

/stalker.

Men KalleR hans nätverkkort funka ju inte när han gjorde så. vad gjorde han för att det skulle funka Edit: hitta han topic ska göra det han gjorde :/ thx för hjälpen

Redigerad av Drewek
Länk till kommentar
Dela på andra sidor