Ceone Skrivet 26 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2005 EU är nödvändigt inte kungen. 91miljoner/året (kommer inte exakt i håg men det var ungefär: 200lärare till skolorna, 6psykiatriker och massa städare som städade gatorna. EU är något gemensamt som har röstats fram av folket i valomröstning. EU ska enas om frågor om hjälpa länder i kris och lösa konflikter. 3. - En gång är engång för mycket specielt för en kung och krockar dessutom! Jag kan acceptera kungen om jag också får 91miljoner om året och hela sveriges befolkning får det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 26 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2005 EU är något gemensamt som har röstats fram av folket i valomröstning. EU ska enas om frågor om hjälpa länder i kris och lösa konflikter. Jasså är det därför de har bestämt att gurkorna måste vara si och så långa för att klassas som gurkor? EU suger... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 26 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2005 Jasså är det därför de har bestämt att gurkorna måste vara si och så långa för att klassas som gurkor? EU suger... Gurkorna kan jag inte ge mig in på men visst det finns vissa konstiga lagar men inte kostiga vad man jämför med vad som finns i usa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 26 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2005 Jasså är det därför de har bestämt att gurkorna måste vara si och så långa för att klassas som gurkor? EU suger... Suger EU för att dom skapar nogrannare definitioner av frukter? EU är väldigt bra. I framtiden hoppas jag att det blir till en äkta nation, med gemensam valuta, gemensam president, gemensamma val, gemensamt försvar, och ett nationalspråk (så att de snobbiga fransmännen börjar lära sig engelska). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2005 (redigerad) 1. Han kan inte vara folkvald om man ärver titeln. Du kommer alltså med samma argument återigen fast bara omformulerad. 2. Han är inte en stor kostnad i jämnförelse med avgifterna som vi betalar till eu eller som betalas ut i onödan till folk som bidragsfuskar t.ex. 1) Öh, det är det jag säger...! Det är just det som är problemet. Att han inte är det. 2) Möjligt. Men varför ska du jämföra!? Kostnaden hade kunnat göra mycket för andra ändamål i Sverige. 3) det är dessutom inte klokt att han ska få vara statschef. Den posten ska tillsättas genom att man har bra meriter. Inte genom att man ärver den. Detta står bla. i punkt 25. Kolla igenom sidan. Den är hyffsat bra: http://www.geocities.com/petersami/ Redigerad 26 augusti, 2005 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 26 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2005 (redigerad) @ Vice - Applåder du börjar ha meningsfulla argument som jag inte har några svar på... Fortsätt så och skippa de irrelevanta som du haft tidigare så blir du svår att argumentera mot. Glöm bara inte bort att bilda en egen uppfattning och säg inte bara det någon annan sagt (vilket du har gjort bra på slutet). Dock fick jag inte veta vad jag trodde som var fel om EU men nevermind I guess... ----------- @ Ceone - Vi har konstaterat att han inte får så mycket pengar trots allt så där... Tänk på att mycket av dom pengarna går till slotten. Men tänk om vi inte haft några slott eller kungahus då skulle Sverige varit lika intressant och annorlunda för människor ifrån andra länder... De tycker att Kungahus verkar spännande och därför får upp ögonen för Sverige och kanske till och med åker hit för att de blivit intresserade av landet... Och då genererar det pengar in i landet... Så allting är inte svart eller vitt men visst får han fortfarande mycket pengar. EU - Visst Sverige har röstat demokratiskt för att gå med i EU... Men det är inte för sent att gå ur. Sverige är en av de mest EU-kritiska medlemländerna. Vi hjälper inte varandra ur kriser? När någon har för dålig ekonomi får man böter ifrån EU... FAST NEJ förresten det gäller givetvis inte de viktiga länderna Tyskland, Frankrike, Italien som tydligen får smita från det men det är väl helt okej... En gång är engång för mycket specielt för en kung och krockar dessutom! Ska jag ens bry mig om att kommentera den dumma kommentaren... Vem som helst kan krocka och vafan spelar det för roll... Skulle vi sparka Göran Persson om han hade krockat... Nej och han har inte ärvt sin post så sluta komma med såna lama argument... Redigerad 26 augusti, 2005 av Diezl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 27 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2005 En gång är engång för mycket specielt för en kung och krockar dessutom! Ska jag ens bry mig om att kommentera den dumma kommentaren... Vem som helst kan krocka och vafan spelar det för roll... Skulle vi sparka Göran Persson om han hade krockat... Nej och han har inte ärvt sin post så sluta komma med såna lama argument... Så det är helt okej att han tar sveriges skattepengar och köper en ny BMW? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2005 Diezl: Monarki är jag personligen emot. Mina ergument behöver jag egentligen inte visa för någon. Jag behöver egentligen inte ens ha några. Jag kan bara i största allmänhet vilja ha republik. Nu har jag argument som även delas med andra. Att inte säga något som någon annan redan sagt är svårt när man tycker ungefär lika. Eu, en helt annan grej. Jag håller med dig att det inte kan funka så som de vill att det ska göra. Tittar man på USA så är det en enhet som funkerar. De har bla. inte lika stora kulturskillnader som vi har i europa. Vi kommer aldrig att kunna skapa ett lill USA när det är så. Då får vi isåfall göra nåt eget. Det som stör mig personligen, är att Sveriges deltagande är halvdant. "Vi ska varamed, men inte helt bara lite..." Ta du tex. alkoholpolitiken inom EU så är det fri konkurrens. Ändå ska vi ha ett monopol. Du kan åka till grannländerna och teoretiskt sett, införhandla hur mycket starksprit du vill, så länge det är för personligt bruk. Ändå ska vi ha ett monopol... Det finns oxå avtal (går inte in på detalj nu) inom EU som säger att ett land får inte gå för mycket minus. Gör de ändå det, får du böta. Italien tex. går minus. Men de vägrar betala. Det funkar inte om alla bara tänker på sitt eget bästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 27 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2005 Diezl: Monarki är jag personligen emot. Mina ergument behöver jag egentligen inte visa för någon. Jag behöver egentligen inte ens ha några. Jag kan bara i största allmänhet vilja ha republik. Nu har jag argument som även delas med andra. Att inte säga något som någon annan redan sagt är svårt när man tycker ungefär lika. Eu, en helt annan grej. Jag håller med dig att det inte kan funka så som de vill att det ska göra. Tittar man på USA så är det en enhet som funkerar. De har bla. inte lika stora kulturskillnader som vi har i europa. Vi kommer aldrig att kunna skapa ett lill USA när det är så. Då får vi isåfall göra nåt eget. Det som stör mig personligen, är att Sveriges deltagande är halvdant. "Vi ska varamed, men inte helt bara lite..." Ta du tex. alkoholpolitiken inom EU så är det fri konkurrens. Ändå ska vi ha ett monopol. Du kan åka till grannländerna och teoretiskt sett, införhandla hur mycket starksprit du vill, så länge det är för personligt bruk. Ändå ska vi ha ett monopol... Det finns oxå avtal (går inte in på detalj nu) inom EU som säger att ett land får inte gå för mycket minus. Gör de ändå det, får du böta. Italien tex. går minus. Men de vägrar betala. Det funkar inte om alla bara tänker på sitt eget bästa. Vad har det med kungensbil-krasch o göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 27 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2005 @Saab Ja, jag är avundsjuk att mina föräldrar inte får 10 miljoner varje år utan måste gå och arbeta. Du sa att en promile är jätte lite av pengarna? tänk då på hur mycket en dagmamma kanske tjänar? EU får vi iallafall något tillbaka ifrån, kungen skämmer bara ut oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 27 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2005 @Saab Ja, jag är avundsjuk att mina föräldrar inte får 10 miljoner varje år utan måste gå och arbeta. Du sa att en promile är jätte lite av pengarna? tänk då på hur mycket en dagmamma kanske tjänar? EU får vi iallafall något tillbaka ifrån, kungen skämmer bara ut oss. W0rd på det! Han får ju mer än en Advokat eller läkare. Och dom har gått flera år i utbildning. Kungen kan bara sova och få inkomst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts