Jump to content

Kungen i bilkrash

eliizar
 Share

Recommended Posts

2) Vad har slotten med kungen att göra?! Släng ut honom med familj och visa dem för turister, gör restauranger eller museér av dem. Soliden tex. skulle vara en fin och väbesökt restaurang

Om jag inte förstått det helt fel är Solliden är hans privata hus precis som ditt hus/lägenhet... Men vi kan väl ta ditt boende också det är väl helt okej?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Om jag inte förstått det helt fel är Solliden är hans privata hus precis som ditt hus/lägenhet... Men vi kan väl ta ditt boende också det är väl helt okej?

(har inte varit vid kungahuset) men är det inte såna vakter som står utanför huset hela tiden stilla? Onödigt.... dom två kunde ju patrulera på gatorna istället och gjort säkerheten tryggare för allmänheten istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Soliden, är knugens sommar villa som ligger på Öland. Den står tom 11 månader och 3 veckor om året. Resterande tid bor knugen och hans familj där.

Man kan betala en dyr peng för att få till gång till den fina trädgården om man vill.

Egentligen tycker jag det hela är lite knepigt...

Jag menar, knugen är skattebefriad. Soliden och alla anda av "hans" slott betalas 100% av skatten. Men andra ord så äger JAG dem mer än knugen...!? Och JAG får betala, och då kommer jag ändå inte IN i stället. Får bara ta en promenix i trädgården. Bode han åtminstonde inte få betala varje gång han ska gå in!?

Det har han väl ekonomi till, eller!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

50 år i Sverige säger du... Intressant...

Bra att du har en aning om hur det är att lära sig saker? Det är absolut enklast att lära sig saker när man är några få år... Och sen allt eftersom så blir det bara svårare att lära sig saker det är fakta. Det finns många invandrare som inte pratar perfekt svenska och dom kommer aldrig snacka perfekt svenska... Eftersom det inte går...

Visst finns det många invandrare som inte talar perfekt svenska, men dem är heller ingen drottning som i alla fall jag tycker ska kunna tala bättre svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Ceone sa att han får 80 miljoner... Men tror du ärligt talat att han får behålla det?

2) 50 år i Sverige säger du... Intressant...

Bra att du har en aning om hur det är att lära sig saker? Det är absolut enklast att lära sig saker när man är några få år... Och sen allt eftersom så blir det bara svårare att lära sig saker det är fakta. Det finns många invandrare som inte pratar perfekt svenska och dom kommer aldrig snacka perfekt svenska... Eftersom det inte går...

3) Kungahuset är inte perfekt... Men jag tycker det är värt 80 miljoner vilket inte är mycket av statskassan... Det enda jag ogillar är att man bara kan ärva titeln men men jag bryr mig inte så mycket.

1) Han får i lön C.a en promille av skatten. Många miljoner...

2) För vissa är det svårt att lära sig. Men 50 år!? Du kan lära dig köra en rymdfärga på den tiden. Min polare Carlos´s mormor som är 93 pratar bättre svenska. Och hon kom hit för 14 år sedan. Det har med lathet att göra. Hon behöver inte lära sig bättre, därför lär hon sig inte heller. Ska man representera ett land så ska det göras ordentligt. Är man en ofentlig person så måste man helt enkelt kunna korrekt svenska.

Jag låter kanske lite hårddragen nu och det är inte min mening. Men det är bla. det som är problemet. Vi ska alltid vara så ursäktande. "Ja den invandraren har så svårt att lära sig svenska. Låt den personen slippa lära sig." Det går om man vill. Jag menar inte så perfekt att man lägger till med en dialekt men ändå har ett bra uttal. Vilket hon INTE har...

3) Varför är det värt 80 miljoner!? (summan är för övrigt mycket högre....) För att han skulle representera Sverige!? Något som en folkvald kung kunde gjort!? Eller en president!?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice: Är du avundsjuk på kungen eller? Jag kan hålla med dig om Silvia däremot. Hon borde kunna svenska. Men snälla en promille av skatten är jätte lite pengar om man jämför mot allt. 1 tusendel av skatten. Det hade ju varit skillnad om det hade varit 1 procent eller något. Vad hade vi kunnat göra bättre för dom? De räcker inte till så mycket. Tillochmed min nybyggda skola kostar med än vad han får.

Angående EU så är det rena rama skiten. Sverige borde gå ur det då vi bara förlorar på det. Norrmännen är kloka där som inte gått med än och det är bara att gratulera dom. Den största anledningen till att jag tycker att vi ska gå ur EU är att vi är ett av dom länder som betalar mest i medlemsavgift men vi är ett av dom minsta och har även inte speciellt stor makt i EU.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. MEN VICE HUR JÄVLA SVÅRT ÄR DET ATT FATTA HON HAR INTE VARIT HÄR I 50 ÅR LÄS MITT REPLY OCH BÖRJA RÄKNA! Fortfarande vissa har lätt för att lära vissa har det inte. Visst hon har inte perfekt utal men hon pratar ju på ett helt förståerligt sätt...

2. 1 Promille är inte mycket... Det slösas mycket mer pengar på annat...

Jag tycker du tar upp så jävla irrelevanta grejer bara för att få många argument... Skärp dig! Kom med fler argument som faktiskt spelar roll som att man bara kan ärva den posten och så vidare, så kanske jag kan ta dig på allvar

- Ceone - Kungen bor inte i slottet som ligger i centrala stan bara så du vet... :(

--------------

- EU verkar ju bara vara skit... Vi betalar in massor av pengar för att några andra länder ska få spendera dom? Det ända bra är att det är mindre tjafs med tullen men det är det inte värt.

Edit: Dom gör inte nada...

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns många argument för hans avgång. Nu sammanfattar jag dem en sista gång:

* Han är inte folkvald. Han är en symbol för den gammla diktaturen i sverige

* Han är en stor kostnad för Sverige. Allt är relativt. Även om du personligen tycker summan är liten så hade den hjälpt mycket tex. inom vården...

* Han sätter sig över lagen gång på gång när han skall vara ett föredömme...

* De anser sig vara "bättre" människor än andra. Tittar du på Maddelen & Eric Granat så dög inte det. Kunga barnen får Teoretiskt sett gifta sig med vem de vill. Men hade de valt en "vanlig" människa hade det blivigt liv. Se på prins Albert som misste sin prinstitel pga att han gifte sig med en "vanlig" flicka. Och kungen vägrade återge titeln innan han dog förra året.

Vill lever på 2000-talet och ska ha ett jämnställt samhälle.

Man har olika åsikter och det får man respektera. Mina åsikter är inte sämre än dina. Jag tar dig på allvar, trotts att jag tycker att du inte rktigt vet vad du pratar om ang. EU

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"visste du att massinvandringen inte alls har berikat Sverige? De politiskt korrekta hypokriterna påstår ideligen att den gjort och fortfarande gör det. Men det stämmer inte. Inte alls! Nettokostnaden för massinvandringen har varenda år varit ohyggligt stor! Nettokostnaden innebär kostnaden efter skatt, dvs. efter att man har dragit bort det som invandrarna betalar i skatt. Det finns flera undersökningar kring själva kostnaden, allt emellan 30 miljarder till 300 miljarder kronor. Men om vi tar den senaste, som har tagits fram av Bo Södersten, professor i internationell ekonomi vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping, kostar invandringen till Sverige 50 miljarder kronor netto årligen! Detta innebär att allt det som invandrarna betalar i skatt, går till att betala vad de själva kostar samhället! Men inte nog med det! Nej! Deras skattepengar täcker inte ens kostnaden för vad de själva kostar Sverige! Den återstående kostnaden är 50 miljarder kronor, och den får vi etniska svenska skattebetalare stå för! Vari ligger berikningen som invandrarna sägs ge vårt land? I att vi svenskar måste betala 50 miljarder per år för att låta dem bo här och därmed måste skära ner på vår egen välfärd?!"

Då tycker jag det där är värre än att betala kungen :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"visste du att massinvandringen inte alls har berikat Sverige? De politiskt korrekta hypokriterna påstår ideligen att den gjort och fortfarande gör det. Men det stämmer inte. Inte alls! Nettokostnaden för massinvandringen har varenda år varit ohyggligt stor! Nettokostnaden innebär kostnaden efter skatt, dvs. efter att man har dragit bort det som invandrarna betalar i skatt. Det finns flera undersökningar kring själva kostnaden, allt emellan 30 miljarder till 300 miljarder kronor. Men om vi tar den senaste, som har tagits fram av Bo Södersten, professor i internationell ekonomi vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping, kostar invandringen till Sverige 50 miljarder kronor netto årligen! Detta innebär att allt det som invandrarna betalar i skatt, går till att betala vad de själva kostar samhället! Men inte nog med det! Nej! Deras skattepengar täcker inte ens kostnaden för vad de själva kostar Sverige! Den återstående kostnaden är 50 miljarder kronor, och den får vi etniska svenska skattebetalare stå för! Vari ligger berikningen som invandrarna sägs ge vårt land? I att vi svenskar måste betala 50 miljarder per år för att låta dem bo här och därmed måste skära ner på vår egen välfärd?!"

Då tycker jag det där är värre än att betala kungen :teehee:

Jomen e man kung ska man inte köpa dyra BMW:s och leka streetrace. Och sen det med att man inte får ge kungen böter eller fängelse är för jävligt! Han kan ju mörda vem som helst utan att få straff!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jomen e man kung ska man inte köpa dyra BMW:s och leka streetrace. Och sen det med att man inte får ge kungen böter eller fängelse är för jävligt! Han kan ju mörda vem som helst utan att få straff!

Nej självklart ska inte kungen missköta sig och missbruka pengarna. Hade ju varit bättre om han fick pengar så han klarade sig. Han borde ju få mer pengar en vad en vanlig arbetande medelsvensk får men inte så mycket han får nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kungen får 94,9 miljoner kronor per år :teehee:

Detta ska räcka till underhåll av slott och sånt.. När underhållet är betalt så är det ca 48 miljoner kvar som han får sprida hur han vill.. dock ska han betala lön till hans anställda för dom pengarna också..

Jag ska bli kung när jag blir stor!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns många argument för hans avgång. Nu sammanfattar jag dem en sista gång:

* Han är inte folkvald. Han är en symbol för den gammla diktaturen i sverige

* Han är en stor kostnad för Sverige. Allt är relativt. Även om du personligen tycker summan är liten så hade den hjälpt mycket tex. inom vården...

* Han sätter sig över lagen gång på gång när han skall vara ett föredömme...

* De anser sig vara "bättre" människor än andra. Tittar du på Maddelen & Eric Granat så dög inte det. Kunga barnen får Teoretiskt sett gifta sig med vem de vill. Men hade de valt en "vanlig" människa hade det blivigt liv. Se på prins Albert som misste sin prinstitel pga att han gifte sig med en "vanlig" flicka. Och kungen vägrade återge titeln innan han dog förra året.

Vill lever på 2000-talet och ska ha ett jämnställt samhälle.

Man har olika åsikter och det får man respektera. Mina åsikter är inte sämre än dina. Jag tar dig på allvar, trotts att jag tycker att du inte rktigt vet vad du pratar om ang. EU

1. Han kan inte vara folkvald om man ärver titeln. Du kommer alltså med samma argument återigen fast bara omformulerad.

2. Han är inte en stor kostnad i jämnförelse med avgifterna som vi betalar till eu eller som betalas ut i onödan till folk som bidragsfuskar t.ex.

3. Sätter sig över lagen gång på gång? Han har kört för fort massor av gånger... Det känner jag massor som har gjort? Vem har sagt att han ska vara ett föredömme? Antar att det är du för att du ska få ett argument till.

4. Så Victorias pojkvän är en ur det fina gänget eller? Förresten vem bryr sig om vilka de gifter sig med? Hur ska det ändra något?

Varför jag inte tar dig på allvar är att du kommer med fåniga, irrelevanta och dumma argument. Dom argument du har som faktiskt har relevans i frågan tar jag på fullaste allvar men när du kommer med argument som endast intresseklubben skulle vara intresserad av så blir jag förbannad. För att hjälpa dig och ge dig ett till relevant argument kan jag hinta om att kungen har immunitet, han får gå ut och döda vem han vill och han kan inte bli straffad för det (i Sverige), vilket jag tycker är fel.

Påtal om EU :teehee: ... Vad är det som jag har fel i? Vi betalar först avgift för att vara med i EU... Sen betalar vi in till något (som jag glömt namnet på) som sedan satsar pengar på saker runt om i europa, vägar, broar, muséer och så vidare.

Varför ska vi betala en avgift för att vara med i en "gemenskap" och sedan betala massor av pengar till eu för att dom ska satsa dom pengarna i andra länder och ta äran till sig själv...

Isåfall kunde vi lika gärna sparat avgiften för att vara med i EU och sedan satsa dom andra pengarna på projekt i andra länder för att vi ska få credden för det?

Nu vill jag veta vad som inte stämmer med vad jag har sagt om EU...

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Han kan inte vara folkvald om man ärver titeln. Du kommer alltså med samma argument återigen fast bara omformulerad.

2. Han är inte en stor kostnad i jämnförelse med avgifterna som vi betalar till eu eller som betalas ut i onödan till folk som bidragsfuskar t.ex.

3. Sätter sig över lagen gång på gång? Han har kört för fort massor av gånger... Det känner jag massor som har gjort? Vem har sagt att han ska vara ett föredömme? Antar att det är du för att du ska få ett argument till.

4. Så Victorias pojkvän är en ur det fina gänget eller? Förresten vem bryr sig om vilka de gifter sig med? Hur ska det ändra något?

Varför jag inte tar dig på allvar är att du kommer med fåniga, irrelevanta och dumma argument. Dom argument du har som faktiskt har relevans i frågan tar jag på fullaste allvar men när du kommer med argument som endast intresseklubben skulle vara intresserad av så blir jag förbannad. För att hjälpa dig och ge dig ett till relevant argument kan jag hinta om att kungen har immunitet, han får gå ut och döda vem han vill och han kan inte bli straffad för det (i Sverige), vilket jag tycker är fel.

Påtal om EU :D ... Vad är det som jag har fel i? Vi betalar först avgift för att vara med i EU... Sen betalar vi in till något (som jag glömt namnet på) som sedan satsar pengar på saker runt om i europa, vägar, broar, muséer och så vidare.

Varför ska vi betala en avgift för att vara med i en "gemenskap" och sedan betala massor av pengar till eu för att dom ska satsa dom pengarna i andra länder och ta äran till sig själv...

Isåfall kunde vi lika gärna sparat avgiften för att vara med i EU och sedan satsa dom andra pengarna på projekt i andra länder för att vi ska få credden för det?

Nu vill jag veta vad som inte stämmer med vad jag har sagt om EU...

Håller helt med dig.

Angående att han får 1 promille av skatten så kan inte det stämma. Skatten lär ju vara mycket mer än 1000x94,9 miljoner som blir 94900 miljoner om jag räknat rätt. Han får nog inte ens en promille av skatten är då slutsatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor