Jump to content

Livräddning

don_salvatore87
 Share

Recommended Posts

Var med om en rätt så nära-döden upplevelse idag, var och badade med 2 pers imorse, vi simmade ut och den ena fick panik och var nära att drunkna, simmade till han för att hjälpa han och han klängde sig fast på mig, den andre kompisen hjälpte till och till slut så lyckades vi rädda situationen, nu är min fråga:

Har ni räddat livet på någon nån gång?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Damn! Bra jobbat... och nej har aldrig räddat livet på någon. Men varför fick han panik?

Han var ovan verkade det som, vi var ca 15 meter från bryggan, det var ca 3-4 m djupt. Han trodde att det inte var så djupt, så han simmade ut och vi följde efter, när han stannade för att villa så märkte han att det var jättedjupt, hörde han skrika så simmade så fort jag kunde till han, han tog tag i mig och drog ner mig , lyckades dock att hålla munnen ovanför vattenytan. Ropade på kompisen som nästan var framme, han tog tag i killen på andra sidan och vi lyckades simma in till bryggan. Det som är värst är alla tankarna som kommer efteråt, då mår man inte så bra kan man säga :P

Redigerad av don_salvatore87
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag räddade livet på min kompis en gång.Fasst det det var några år sedan.Han och jag gick ut på is på en sjö vi trodde att isen var hållbar men så plötsligt brister isen under min kompis när vi var som längst ute så jag la mig genast på mage och kröp nära han och jag lyckades få upp han som tur var.Det var ungefär 4-5 meter djupt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor