Jump to content

Paper Mario

Corleone
 Share

Recommended Posts

Är sugen på att köpa Paper Mario: The thousand-year door till Nintendo Gamecube.

Frågan är bara om man missar mycket om man inte har spelat orginalet som kom ut på Nintendo 64 för några år sedan. Är t.e.x. storyn fristående i de båda spelen eller är det en fördel om man har spelat den första delen i serien?

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är sugen på att köpa Paper Mario: The thousand-year door till Nintendo Gamecube.

Frågan är bara om man missar mycket om man inte har spelat orginalet som kom ut på Nintendo 64 för några år sedan. Är t.e.x. storyn fristående i de båda spelen eller är det en fördel om man har spelat den första delen i serien?

Tacksam för svar.

Står det inte i Club Nintendo Magazine då?

...Fast du kanske inte prenumerar på skiten. :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, nej jag prenumererar inte på någon tidning, men jag har läst en mängd recentioner om spelet på diverse hemsidor och där står ingenting om hur dom två spelen förhåller sig till varandra.

Står så här i början av recensionen i Club Nintendo Magazine iaf:

"Uppföljaren till Nintendo 64-spelet Paper Mario har fått tillägget "The Thousand-Year Door" och är sim klippt och skuret för Nintendo GameCubem inte minst för att det har varit lite tunt med rollspel ett tag nu. Det här är ett RPG som får andra spel i genren att framstå som platta trots att Mario aldrig har varit smalare än så här.

Resten av recensionen består av en massa bilder med features i spelet.

...Så, jag vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor