Jump to content

Halo-filmen kommer 2007

Corleone
 Share

Recommended Posts

Nje, om man gillar action utan någon vidare bra story så. Vilket jag gör :(

Älskar gamla filmer med Sylverster, Arnold, Jean Claude Van Damme, Steven Seagal m.m. där de bara slåss ^_^:P

VANDAMMECYBORG_545902_0.jpgStevenSeagalPic_545902_1.jpg

Så sant :P men starship troopers är inte direkt en film där dem slåss, de bara fular sig i rymden i princip. Nog Offtopic

On T : Tror inte att Halo filmen kommer bli så bra. men man vet aldrig. Kanske en ny succé! Only time can tell

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

On T : Tror inte att Halo filmen kommer bli så bra. men man vet aldrig. Kanske en ny succé! Only time can tell

Själv så tror jag att Halo filmen kommer att bli väldigt bra, eller åtminstånde populär.

För den har ju en rätt så fantasktisk storyline.

Fast vad kommer filmen handla om? Kommer den vara baserad på Halo 1?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv så tror jag att Halo filmen kommer att bli väldigt bra, eller åtminstånde populär.

För den har ju en rätt så fantasktisk storyline.

Fast vad kommer filmen handla om? Kommer den vara baserad på Halo 1?

Ingen vet. Sägs att killen som gjorde den där zombie-filmen 28 dagar senare skulle ha nåt med den att göra. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen vet. Sägs att killen som gjorde den där zombie-filmen 28 dagar senare skulle ha nåt med den att göra. :D

Som jag sa innan. Joseph Staten (Som skrev manus och regiserade HALO 1&2) och Alex Garland (Som skrev manus till "28 Dagar senare") har tillsammans arbetat fram storyn till filmen innan Alex Garland sedan skrev manuset. Alex Garland är dessutom ett stort HALO fan.

Kolla HÄR!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Senaster HALO nytt:

Peter Jackson har nu skrivit på för att vara executive producer för HALO tillsammans med hans ständiga partner Fran Walsh.

Det betyder att han kommer vara ansvarig för filmen. (Att han dessutom är ett stort HALO fan gör det hela inte sämre)

Hans digital effects house och workshop WETA kommer ha hand om digital effects.

Som andra producenter finns även Peter Schlessel (American Gun), Mary Parent (Pleasantville) och Scott Stuber (Volcano).

Tillsammans med Joseph Staten´s story (Han gjorde storyn och regiserade spelen), Alex Garland´s manus, Martin O'Donnell´s musik (Han gjorde musiken till spelen) verkar detta otroligt lovande för filmen.

Dessutom har Bungie nu blivit huvudansvariga för filmen. :P

http://www.bungie.net/

Peter Jackson berättar! (Video klipp)

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor