Jump to content

50cent: Bulletproof

Cortez
 Share

Recommended Posts

Fattar inte varför folk har nåt emot 50cent och G-unit. Och för att han är huvudkaraktären i ett spel så vill ni inte köpa det. Verkar som ni inte kan skilja på verklighet och spel. När får vi se er på TV då som massmördare?

Sen så låter inte 50 cent så himla dåligt ändå, han är faktiskt en bra rappare, även om han har vissa oseriösa texter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 118
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fattar inte varför folk har nåt emot 50cent och G-unit. Och för att han är huvudkaraktären i ett spel så vill ni inte köpa det. Verkar som ni inte kan skilja på verklighet och spel. När får vi se er på TV då som massmördare?

Sen så låter inte 50 cent så himla dåligt ändå, han är faktiskt en bra rappare, även om han har vissa oseriösa texter.

Jo. Han är ju ganska bra. Fast jag gillar inte hans nya låtar. Men det blir nog inget spel jag ska köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det kommer bli ganska bra..  Ett minus är att 50 Cent är med..  :teehee:

För dom som verkligen vill läsa om vad jag tycker om 50 cent kan kopiera detta till ett textobjekt.

Ett minus? Mer ett "delat med".

För att backa upp mina argument om att han är ett mongo (som (för att vara ontopic) inte förtjänar ett spel). Så har jag tagit mig friheten att sätta upp en lista.

Han är väldigt fientlig mot folk som inte är "gangsta".

Det visar han genom att göra följande låtar:

e.g

That Aint Gangsta (2002)

You Aint No Gangsta (2002)

Wanksta (2003)

Han tycker hursomhelst att HAN är gansta:

e.g

I'm A Hustler (2002)

Thug Love (2000)

P.I.M.P (200..nånting)

INGEN kan tydligen vara som han:

e.g

U Not Like Me

Noone Can Be Like Me

Och dessutom ... Nej nu går jag lite för långt.

Kan rabbla upp en massa till. Men det har jag varken ork/tid till. Dessutom måste jag vara on-topic.

ON-TOPIC

Spelet lär antagligen bli skit. Spelutvecklare med kompetensen att utveckla ett bra spel skulle inte sälja sin själ till en "hiphop-trend".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För dom som verkligen vill läsa om vad jag tycker om 50 cent kan kopiera detta till ett textobjekt.

Ett minus? Mer ett "delat med".

För att backa upp mina argument om att han är ett <span style='font-size:3pt;line-height:100%'>mongo (som (för att vara ontopic) inte förtjänar ett spel). Så har jag tagit mig friheten att sätta upp en lista.

Han är väldigt fientlig mot folk som inte är "gangsta".

Det visar han genom att göra följande låtar:

e.g

That Aint Gangsta (2002)

You Aint No Gangsta (2002)

Wanksta (2003)

Han tycker hursomhelst att HAN är gansta:

e.g

I'm A Hustler (2002)

Thug Love (2000)

P.I.M.P (200..nånting)

INGEN kan tydligen vara som han:

e.g

U Not Like Me

Noone Can Be Like Me

Och dessutom ... Nej nu går jag lite för långt.</span>

Kan rabbla upp en massa till. Men det har jag varken ork/tid till. Dessutom måste jag vara on-topic.

ON-TOPIC

Spelet lär antagligen bli skit. Spelutvecklare med kompetensen att utveckla ett bra spel skulle inte sälja sin själ till en "hiphop-trend".

Ska bara säga:

De där 3 låtarna är alla dissar. De syftar var och en på en person. Inte på alla. Han säger åt en kille som kallat sig "gangsta"(och även förolämpat honom, dessutom om jag minns rätt så är Wanksta till Ja Rule som förolämpade 50 redan när han var underground) att han inte är det. Inget fel på det.

Ja, han kanske är gangsta...vad vet du om han? Känner du han eller?

Nej, ingen kan vara som honom eftersom alla människor är unika. Visste du inte det?

Och du dömer ett spel på förväg, vilket är väldigt korkat. Skulle inte kalla 50cent en "trend" då han varit aktiv inom rappen ett bra tag nu, och folk kommer nog inte glömma att han varit här. San Andreas bygges med ghettobakgrund, och hade massor med rap i sig, och det blev en succé.

Edit: Btw, vad gör han till ett mongo?

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fiddy har talang. Han är en grym rappare. Fiddy är en grym rappare med talang som horar ut sig för att tjäna pengar. Visst, det är show business och hör till många människors liv, men jag avskyr dem alla. Att han verkligen framhäver hur tuff uppväxt han har haft är väl inget fel i sig, men att han använder det som argument till allting han skapar har jag svårt att svälja. Jaja, nog om det. Det här spelet kommer uppvisa hur "Gangsta" Fifty är. Fifty är inte en gangster. Han bor inte i "The 'Hood". Fifty bor i ett fint hus med fina installationer. Han har det bättre än du har det. 50 Cent ljuger för dig. Han säger att det här spelet "speglar hans liv" (ja, jag har läst en intervjuv med honom i Playstation Magazine, en brittisk speltidning). Det är lögn. I hans och G-Units videos så uppvisar de verkligen vilken lyx de har tillgång till. Varför sjunga om en svår uppväxt för att sedan flasha med cash och "hoes"? Vad är det som är så attraktivt med att vara "pimp"? Varför är det så jävla ballt att sälja kvinnor för sexuella tjänster? Vad lever vi i för jävla skitvärld?!

Ahem... 50 Cent är, som man kallar det i Amerika, en "poser". Han ställer fram sin "street"-attityd på display och hoppas på det bästa. Det här spelet har han inte varit med och producerat alls. Hör och häpna. Han har lamt ställt upp på röstinspelningar, men sedan bryr han sig inte om vad de glasögonprydda programmerarna har för sig så länge han ser pengar rulla in. Haha, jag vet att Britney Spears följer en liknande procedur med sina spel, men tro mig - jag kommer skratta den dagen en gasoltankad lastbil kör över henne, också. Nåväl... Britney Spears har faktiskt aldrig bott i slummen. Hon kommer från en white trash-familj, hör och häpna. Nej, hade inte förväntat mig det. Fifty Cent kommer från slummen. Japp. Men nu är han rik och girig. Han är en kapitalist som har sett medaljens båda sidor. Han suger ut pengar hutlöst, precis som vilken sedelkåt bankman som helst. Det här spelet kommer kanske bli bra, vet vad jag, men om det nu blir det så kommer det inte vara Fiddys förtjänst. 50 Cent är en pengagirig kapitalist som smilar åt tanken att sälja tjejer på heltid. Stäng av TV:n nästa gång MTV sänder hans sliskiga video för femtiotredje gången på samma eftermiddag. Snälla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fiddy har talang. Han är en grym rappare. Fiddy är en grym rappare med talang som horar ut sig för att tjäna pengar. Visst, det är show business och hör till många människors liv, men jag avskyr dem alla. Att han verkligen framhäver hur tuff uppväxt han har haft är väl inget fel i sig, men att han använder det som argument till allting han skapar har jag svårt att svälja. Jaja, nog om det. Det här spelet kommer uppvisa hur "Gangsta" Fifty är. Fifty är inte en gangster. Han bor inte i "The 'Hood". Fifty bor i ett fint hus med fina installationer. Han har det bättre än du har det. 50 Cent ljuger för dig. Han säger att det här spelet "speglar hans liv" (ja, jag har läst en intervjuv med honom i Playstation Magazine, en brittisk speltidning). Det är lögn. I hans och G-Units videos så uppvisar de verkligen vilken lyx de har tillgång till. Varför sjunga om en svår uppväxt för att sedan flasha med cash och "hoes"? Vad är det som är så attraktivt med att vara "pimp"? Varför är det så jävla ballt att sälja kvinnor för sexuella tjänster? Vad lever vi i för jävla skitvärld?!

Ahem... 50 Cent är, som man kallar det i Amerika, en "poser". Han ställer fram sin "street"-attityd på display och hoppas på det bästa. Det här spelet har han inte varit med och producerat alls. Hör och häpna. Han har lamt ställt upp på röstinspelningar, men sedan bryr han sig inte om vad de glasögonprydda programmerarna har för sig så länge han ser pengar rulla in. Haha, jag vet att Britney Spears följer en liknande procedur med sina spel, men tro mig - jag kommer skratta den dagen en gasoltankad lastbil kör över henne, också. Nåväl... Britney Spears har faktiskt aldrig bott i slummen. Hon kommer från en white trash-familj, hör och häpna. Nej, hade inte förväntat mig det. Fifty Cent kommer från slummen. Japp. Men nu är han rik och girig. Han är en kapitalist som har sett medaljens båda sidor. Han suger ut pengar hutlöst, precis som vilken sedelkåt bankman som helst. Det här spelet kommer kanske bli bra, vet vad jag, men om det nu blir det så kommer det inte vara Fiddys förtjänst. 50 Cent är en pengagirig kapitalist som smilar åt tanken att sälja tjejer på heltid. Stäng av TV:n nästa gång MTV sänder hans sliskiga video för femtiotredje gången på samma eftermiddag. Snälla.

Mjahaja...

Om du lyssnat på vad han säger i en intervju om spelet så berättar han att det man kommer att göra i spelet är inte vad han brukar göra i sin vardag idag. Det handlade om när han växte upp(DETTA HAR HAN INTE SAGT SJÄLV, det är vad jag tror -speletska börja utspela sig efter han blivit skjuten har jag för mig). Han har dock sagt att han var imponerad över grafiken och detaljerna, och hur modellen av honom liknade honom väldigt mycket. Och vet du nåt om att han inte varit med vid utvecklingen av spelet...? Var du där när de gjorde spelet kanske?

Tack för din uppsats.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först och främst gillar inte kommersiell hip hop mainstream trams,

När jag lyssnar på hiphop vill jag också gärna höra texter med budskap i,

Inte låtar som handlar om hur mycket pengar,juveler och bilar och hur

många horor någon som tror sig vara guds gåva till kvinnorna sätter på.

Det finns så mycket underbar hiphop så jag ser ingen anledning att lyssna

på den här talanglösa idioten, jag menar killen kan ju inte heller rappa han mumlar ju fyfan.

Utan Dr.Dre och Eminems hjälp så kan jag lova att han aldrig blivit något.

Lyssna på tex Immortal Technique om du vill höra riktig hiphop,

Hans texter är fyllda med budskap och han rappar om de många

viktiga problem som finns här i världen,

Han har gjort sig känd och fått respekt genom Rapbattles

och i Obnoxious uppmuntrar han till och med sina fans

att ladda ner och spela hans musik.

Han har tackat nej till de stora skivbolagen,

Han bryr sig inte om pengarna utan rappar pga hans kärlek till hiphop och

för att dela sina budskap och åsikter.

Det han satsar på för att livnära sig är sina livekonserter.

jag önskar verkligen att flera rappare var som honom...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först och främst gillar inte kommersiell hip hop mainstream trams,

När jag lyssnar på hiphop vill jag också gärna höra texter med budskap i,

Inte låtar som handlar om hur mycket pengar,juveler och bilar och hur

många horor någon som tror sig vara guds gåva till kvinnorna sätter på.

Det finns så mycket underbar hiphop så jag ser ingen anledning att lyssna

på den här talanglösa idioten, jag menar killen kan ju inte heller rappa han mumlar ju fyfan.

Utan Dr.Dre och Eminems hjälp så kan jag lova att han aldrig blivit något.

Lyssna på tex Immortal Technique om du vill höra riktig hiphop,

Hans texter är fyllda med budskap och han rappar om de många

viktiga problem som finns här i världen,

Han har gjort sig känd och fått respekt genom Rapbattles

och i Obnoxious uppmuntrar han till och med sina fans

att ladda ner och spela hans musik.

Han har tackat nej till de stora skivbolagen,

Han bryr sig inte om pengarna utan rappar pga hans kärlek till hiphop och

för att dela sina budskap och åsikter.

Det han satsar på för att livnära sig är sina livekonserter.

jag önskar verkligen att flera rappare var som honom...

Jaja, men nu handlar den här tråden inte om vilken rapartist du eller nån annan gillar mest, då det här är ett SPEL! Kan ni skilja på spel och verklighet eller? Och ni som tycker han mumlar är antagligen bara avundsjuka, han skulle inte kommit dit där han är utan att kunna rappa. Jag tror han hamnat under samma stämpel som Darin, bara för 14isar gillar honom så ska inte "jag" gilla honom för då är jag också en 14is och för att vara som alla andra som skriver ni att han är bög m.m(samma med 50cent). Bevisar bara hur svaga människor är.

Darin och 50cent är båda bra musiker, även om de har 2 helt olika musikområden, men de har kommit där dom är genom talang. Det är inte deras fel att 14isar gillar deras musik. Ni är alla offer för grupptryck, och ni är bara löjliga som andvänder skällsord till en rappare för han inte rappar som ni vill. Hans låtar låter bra, sen finns det säkert nån bättre rappare, men 50cent är en av de få rapparna som de här åren som verkligen stannat kvar i rampljuset, det tyder på att han är en bra artist, vare sig ni gillar honom eller inte. På TV den senaste tiden har det varit ganska dött om vi tar bort 50 och Eminem...

Och om ni inte gillar hans musik så behöver ni inte diskutera det här för det handlar inte om spelet. Nu går vi ontopic, ett till offtopic meddelande kommer att rapporteras.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ummm angående Darin så har iaf jag aldrig haft någonting emot honom,

Jag menar killen han ju verkligen talang det går ju inte att missa.

Och om du nu tycker att 50 cent är så bra så dömer jag inte dig för det,

Du ska veta att många av mina vänner också lyssnar på Fiddy

och det accepterar jag så det har inget med grupptryck att göra.

Det jag skrev var bara vad jag själv tyckte och tänkte efter min erfarenhet av hiphop

och det är ju sånt forum är till för, att dela åsikter osv... :rolleyes:

ok "on-topic" igen

Håller med om att grafiken i spelet är ganska imponerande (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaja, men nu handlar den här tråden inte om vilken rapartist du eller nån annan gillar mest, då det här är ett SPEL! Kan ni skilja på spel och verklighet eller? Och ni som tycker han mumlar är antagligen bara avundsjuka, han skulle inte kommit dit där han är utan att kunna rappa. Jag tror han hamnat under samma stämpel som Darin, bara för 14isar gillar honom så ska inte "jag" gilla honom för då är jag också en 14is och för att vara som alla andra som skriver ni att han är bög m.m(samma med 50cent). Bevisar bara hur svaga människor är.

Darin och 50cent är båda bra musiker, även om de har 2 helt olika musikområden, men de har kommit där dom är genom talang. Det är inte deras fel att 14isar gillar deras musik. Ni är alla offer för grupptryck, och ni är bara löjliga som andvänder skällsord till en rappare för han inte rappar som ni vill. Hans låtar låter bra, sen finns det säkert nån bättre rappare, men 50cent är en av de få rapparna som de här åren som verkligen stannat kvar i rampljuset, det tyder på att han är en bra artist, vare sig ni gillar honom eller inte. På TV den senaste tiden har det varit ganska dött om vi tar bort 50 och Eminem...

Och om ni inte gillar hans musik så behöver ni inte diskutera det här för det handlar inte om spelet. Nu går vi ontopic, ett till offtopic meddelande kommer att rapporteras.

Håller med till 100%!!

Kommer lätt skaffa spelet :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror faktiskt det här kommer bli riktigt dåligt, och det har ingenting att göra med att jag inte gillar herr femtio som artist utan att jag tror och tycker att såna här typer av licensspel är skit. Skulle t.ex inte kunna tänka mig att köpa ett spel med t.ex(ja, jag vet att det låter upprepande med två stycken t.ex(oj nu blev det tre)) Metallica, som är mitt favoritband.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror faktiskt det här kommer bli riktigt dåligt, och det har ingenting att göra med att jag inte gillar herr femtio som artist utan att jag tror och tycker att såna här typer av licensspel är skit. Skulle t.ex inte kunna tänka mig att köpa ett spel med t.ex(ja, jag vet att det låter upprepande med två stycken t.ex(oj nu blev det tre)) Metallica, som är mitt favoritband.

Nån gång måste vara den första.

Du är inte så öppensinnad va? Bara för andra "licensspel" har "misslyckats"(enligt dig) så behöver inte detta göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet verkar fett tråkigt! Springa runt som "50" och skjuta ner massa poliser och andra människor, vilken bra förebild för små barn som lyssnar på honom...

Och hans låttexter då?

"I will take you to the Candyshop, I will let you lick my lollypop."

Tjaa, undra vad han menar med Candyshop och Lollypop, hade varit en rolig sak om Michael Jackson hade gjort den :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor