Jump to content

Datorföretags sidor

Moongoose
 Share

Recommended Posts

Alltså, en sida som säljer datorer(Inga egna ihopsatta, riktiga) skulle jag gärna vilja ha.

Syftar du på märkesdatorer när du säger "riktiga"? En dator som företaget som säljer den har satt ihop själva och därför är mycket billigare och bättre är väl också en riktig dator?

datorbutiken.com

komplett.se

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dustin.se ska vara ännu bättre än datorbutiken. Mycket snabb frakttid och bra support. Men jag vet inte om de bygger datorer. Men jag tycker du ska bygga. Du tjänar mycket på det. Om du inte kan själv har du kanske ett syskon som kan eller en kompis.

Dustin är bra, men lite dyra.

Jag köpte delar till min dator där, fast jag slapp momsen då vi köpte genom farsans företag ;) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dustin är bra, men lite dyra.

Jag köpte delar till min dator där, fast jag slapp momsen då vi köpte genom farsans företag  ;) .

Samma här, beställde min laptop idag, den kostade 13 000, fast då har jag en väska till också. Men jag behöver bara betala 10 500 :huh:

Redigerad av Ace
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Farsan litar ej på ihopbyggda, fast det funkar fint ;_;

Han vill att jag ska skaffa märkesdator, annars betalar han ej den del han ska betala..

Kollar igenom länkarna nu, får se om jag hittar nått ;)

Ha ha. Märkes-dator... Typ crappigt Dell eller HP? Isådanafall så är väl Dell rätt bra, även om vilken dator som helst funkar. Din farsa är inte så insatt i datorer, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr inte.. Har farbror som är det, hoppas att farsan pratar med honom så han förstår att ihopsatta är bättre.

Ja, det är ju precis samma saker, fast istället för att vara ihopsatta av underbetalade taiwanesiska barn (som HP och Dell) så sätts småföretagens datorer ihop på plats av proffsen. Skillnaden är priset. Dell och HP är dyrare. Det du får av HP som du inte får av en liten verkstad är ett knippe onödiga bild-program som bara tar RAM och femton manualer på 70 olika språk...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är ju precis samma saker, fast istället för att vara ihopsatta av underbetalade taiwanesiska barn (som HP och Dell) så sätts småföretagens datorer ihop på plats av proffsen. Skillnaden är priset. Dell och HP är dyrare. Det du får av HP som du inte får av en liten verkstad är ett knippe onödiga bild-program som bara tar RAM och femton manualer på 70 olika språk...

Nja, det är mer än priset som skiljer. Men i grund och botten är det det som är den stora skillnaden ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor