Jump to content

Någon bra hemsida

felshoe
 Share

Recommended Posts

Tänk på att om du går med en Sverigetröja så tycker du ALLT med Sverige är bra, och att du gärna går bakom det, och har inget emot att det fortsätter så.
Men för f*n :D

Gäller detta bara tröjor eller allt annat som har med flaggor att göra? ^_^

Förstår inte hur man kan tänka som Du överhuvudtaget, varför ska man tycka att ALLT med Sverige är bra för?

tänk på att ni tycker straffen som våra domstolar ger folk är helt rätt, om ni bär en Sverige-tröja, t-shirt, eller whatever.

Än en gång fast x2 :ph34r::ph34r:

Varför skulle man tycka det?

Man kan väl inte rå för hur andra människor dömmer?

BOT

Redigerad av [B][O][T]
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Någon nämnde något om att vi borde fira nationaldagen som Norge.

Varför i helvete ska man springa runt i gul & blått och skrika "heja sverige" på en speciell dag för?

Det är inte alla anti-rasister som får den Svenska flaggan att förknippas med Patriotism och rasism, det är Rasisterna som missvårdar den Svenska flaggan.

pop.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sverige har en bra regering, vill ni hellre bo i Ryssland? Våra domstolar kan förvisso suga getpung ibland, men dom är jävligt mycket bättre än många andra länder!

Varför ska en sverige tröja betyda att man tycker allt är bra med Sverige? Jag går runt med In Flames t-shirt, men jag tycker inte alla deras låtar är bra, men de flesta.

Redigerad av vinnecool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aaaaawww....

"Folk jag inte känner gillar Sverige men det gör inte jag. Alla som gör det är efterblivna eftersom dom inte har samma tankesätt och värderingar som jag."

Ni fattar inte hur patetiska ni låter asså.

Okej, bojkotta alla Sverige tröjor. Bojkotta alla länder som har tröjer som asocierar till deras flagga. Bojkotta flaggor med för den delen. Och bojkotta alla kläder med märken och bilder på personer or w/e. Bojkotta färger med. Röda kläder kan ju asocieras till kommunism och det är ju inte bra. Bojkotta kläder med. Det gör ju bara att folk med mer pengar gör att dom med mindre pengar blir avundsjuka. Fy fan vad löjliga ni är.

Han får ha på sig vilka kläder han vill och han får vara hur jävla stolt han vill över Sverige hur mycket ni än tycker han är en "jävla rasse".

Kan ni nån shop som säljer "Stolt Svensk" kläder så för all del, dela med er. Men för fan, sluta beté er som jävla mongon och hacka sönder på allt och alla som inte gör/tycker/känner som ni själva

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aaaaawww....

"Folk jag inte känner gillar Sverige men det gör inte jag. Alla som gör det är efterblivna eftersom dom inte har samma tankesätt och värderingar som jag."

Ni fattar inte hur patetiska ni låter asså.

Okej, bojkotta alla Sverige tröjor. Bojkotta alla länder som har tröjer som asocierar till deras flagga. Bojkotta flaggor med för den delen. Och bojkotta alla kläder med märken och bilder på personer or w/e. Bojkotta färger med. Röda kläder kan ju asocieras till kommunism och det är ju inte bra. Bojkotta kläder med. Det gör ju bara att folk med mer pengar gör att dom med mindre pengar blir avundsjuka. Fy fan vad löjliga ni är.

Han får ha på sig vilka kläder han vill och han får vara hur jävla stolt han vill över Sverige hur mycket ni än tycker han är en "jävla rasse".

Kan ni nån shop som säljer "Stolt Svensk" kläder så för all del, dela med er. Men för fan, sluta beté er som jävla mongon och hacka sönder på allt och alla som inte gör/tycker/känner som ni själva

Nej, fortsätt. Jag gillar nakenhet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon nämnde något om att vi borde fira nationaldagen som Norge.

Varför i helvete ska man springa runt i gul & blått och skrika "heja sverige" på en speciell dag för?

Det var jag som sa det. Jag menade inte att Sverige ska vara som Norge och vi ska ha massa flaggor och glatt folk på nationaldagen. Jag sa aldrig att vi borde fira nationaldagen som dom utan helt enkelt att vi inte gillar vårt land som vissa påstår. Då gav jag Norge som exempel.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Diezl: Du verkar ha en genomtänkt kärlek (vilket jag inte har ifrågasatt, snarare snubben som startade tråden). själv gillar jag också Sverige, ingen tvekan om saken, men att köpa en tröja för att visa omvärlden någonting som känns så uppenbart (dvs att man gillar sitt land) tycker jag verkar, oavsett om man vill vara "on-the-edge" eller har väl grundade skäl, känns aningen krystat ("överdrivet" if thou wilt), och ursäkta för att jag säger det - omoget; just pga att det associeras till pubetalt identitetssökande.

Stellhell - jag hoppas att du inte syftar på vad jag har sagt, för då har du missförstått mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stellhell - jag hoppas att du inte syftar på vad jag har sagt, för då har du missförstått mig.

Delvis. No offence please?

Gillar bara inte att alls ska vara så strikt och alla ska tycka lika dant. Jag äger själv Sverige tröjor(om jag inte slängt dom). Och dom använde jag flitigt när jag va 12-15 typ. Verkar som dom flesta i "fjortis-åldern" gillar att bära sånna kläder thou. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker sverige är ett fint land,med vackert kulturarv historia,natur osv men knappast så jag skulle vilja springa runt med en Sverige tröja som alla coola "nationalister" som när man frågar vad dom är så stolt över med sverige säger dom: öö jag vet inte. Men har absolut inget emot fosterlands kärlek, vilket väldigt många på detta forum verkar ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Diezl: Du verkar ha en genomtänkt kärlek (vilket jag inte har ifrågasatt, snarare snubben som startade tråden). själv gillar jag också Sverige, ingen tvekan om saken, men att köpa en tröja för att visa omvärlden någonting som känns så uppenbart (dvs att man gillar sitt land) tycker jag verkar, oavsett om man vill vara "on-the-edge" eller har väl grundade skäl, känns aningen krystat ("överdrivet" if thou wilt), och ursäkta för att jag säger det - omoget; just pga att det associeras till pubetalt identitetssökande.

Sant, det kan kännas krystat och uppenbart... Men ibland kan man ha på sig en sådan tröja för att visa vad man tycker... Det finns dom (t.ex. i den här tråden) som ogillar delar av Sverige... Och då kan man visa dem att man är stolt över Sverige och är villig att argumentera mot att Sverige våra så dåligt som vissa verkar tycka det är...

Om vi tar en parallel så skulle vi kunna tänka oss ett scenario med Cortez...

Han gillar 2pac och han är övertygad om att han lever. Om han då skulle gå runt med en tröja med 2pac på och någon skulle säga: Ähh... 2pac suger och and är stendöd! Då skulle han argumentera emot och visa att han tycker 2pac är bra och en god förebild...

Enda skillnaden mellan 2pac och "Stolt Svensk" är att 2pac inte förknippas med rasism (men kan däremot räknas som lite on-the-edge).

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker sverige tröjjor och sånt är nästan lite pinsamt för jag förstår mig inte riktigt på vad man ska vara stolt över. men som svar på din fråga så säger jag en vanlig turistbutik med sverigegrejer.. det är fan bara där jag ser sånna kläder.

köp lite roliga t-shirts istället, det är alltid en höjdare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte varför det ska vara så dumt att gilla sverige, får man inte göra det?

Skälv är jag nationalist. (och fan inge nasist)

Tänk hur mycket nödvändigt sverige har uppfunnit, kattapulltstolen, tre...?belte, osthyveln, klädnypan, fyren, musen m.m. Det är vell inte så pjåkigt

Älska sverige tröjor e vell inte så kul iof...

Skriver som en jävla kretta :rolleyes:

Edit: Holler med Vice. till största del...

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte varför det ska vara så dumt att gilla sverige, får man inte göra det?

Skälv är jag nationalist. (och fan inge nasist)

Tänk hur mycket nödvändigt sverige har uppfunnit, kattapulltstolen, tre...?belte, osthyveln, klädnypan, fyren, musen m.m. Det är vell inte så pjåkigt

Älska sverige tröjor e vell inte så kul iof...

Skriver som en jävla kretta :(

Edit: Holler med Vice. till största del...

Men lär dig i alla fall skriva på svenska då ;)

Nationalist, bah. Du är 12 år (?) och är förmodligen inte insatt det minsta i politik.

Susning om nationalism:

Nationalism är ett politiskt begrepp. Definitionerna av N. är disparata, men innefattar i allmänhet alltid en idé om enhet mellan människor av samma nationalitet, och att dessa inte ska styras av någon annan nation/-alitet. Ofta anses det också att människor av samma nationalitet bör leva inom samma stat.

Det har framlagts teorier om korrelation mellan nationalism och främlingsfientlighet, samt att detta skulle vara en naturlig konsekvens av nationalismen, då den (enligt samma teori) går ut på att bevara och skydda landet och dess invånare från genetisk och kulturell inblandning utifrån. Inom nationalismen finns ett konservativt tänkande där syfter är att förändringar i samhället skall ske långsamt och att stor hänsyn till historien skall tas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*text*

Ett exempel!

Österrike-Ungern var ett land en gång i tiden men efter att de förlorade i första världskriget så blev deras land uppdelat av de vinnande ländernas ledare enligt nationalismens grunder (ett folk med samma språk, kultur etc. ska ha ett eget land) i den såkallade Wienkongressen.

Österrike-Ungern bestod av massor av länder och folk kommer inte ihåg hur många olika folk och språk men jag tror det var runt 7?

Det är nationalism...

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor