felshoe Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 (redigerad) kjhftr Redigerad 14 september, 2009 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Vet några stycken men dom anses väl som rasistiska så postar ej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 . www.siegheil.nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 (redigerad) Jag tycker sånt där är sååå överdrivet... Redigerad 22 augusti, 2005 av Invictus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Säg mig, lilla vän, vad med Sverige är du så stolt över? Ursäkta om jag dömmer dig i förväg, men jag antar att du inte riktigt har tänkt i genom om du egentligen ÄR stolt över Sverige på en så pass nivå att det är någonting du behöver ha skrivet på ditt jämra bröst. Eller..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bogart Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 A noshame.se bl a Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Okka: Wurrd. Vill gärna veta... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Okka: Wurrd. Vill gärna veta... Me 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Säg mig, lilla vän, vad med Sverige är du så stolt över? Ursäkta om jag dömmer dig i förväg, men jag antar att du inte riktigt har tänkt i genom om du egentligen ÄR stolt över Sverige på en så pass nivå att det är någonting du behöver ha skrivet på ditt jämra bröst. Eller..? Säg mig okka, Varför får man inte vara stolt över Sverige? Sverige är inte perfekt (långt ifrån) men vilket land är? ( ) Varför är det helt okej att alla i andra länder går runt och är stolta över sina länder fast många av dem är sämre än Sverige? Klart att man ska få vara stolt över Sverige om man vill... Varför krävs en jäkla kvot av stolthet för att man ska få ha på sig en tröja som säger att man är en stolt svensk...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Säg mig okka, Varför får man inte vara stolt över Sverige? Sverige är inte perfekt (långt ifrån) men vilket land är? ( ) Varför är det helt okej att alla i andra länder går runt och är stolta över sina länder fast många av dem är sämre än Sverige? Klart att man ska få vara stolt över Sverige om man vill... Varför krävs en jäkla kvot av stolthet för att man ska få ha på sig en tröja som säger att man är en stolt svensk...? Även om det inte finns så mycket att vara stolt över, så kan man väl få vara det ändå. Men att skriva det på en T-shirt är så uttjatat. Även om de inte medger det, så är varenda jäkel med texten "Stolt svensk", "Våga älska sverige" osv på kläderna rasister. De har ett problem med invandrare och ser sigsjälva som bättre än de med mörkare hy. "Jag är inte rasist, jag är bara patriot." är något av det mest självnedvärderande man kan säga... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bogart Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 (redigerad) Frenzy : Vad menar du med "www.siegheil.nu"? om jag förstod dig rätt så var det var nog det löjligaste jag har sett.. han/hon frågade efter en tröja med sverige tryck, och kan inte du berätta för mig, VA I HELVETE är nazistiskt med texten Stolt svensk? Det är ju skrattretande när folk ser stolta svenskar som nazister.. Jag är patriot och äger ett par såna tröjor men jag har inte på mig dom längre, dels för att det är uttjatat och varför ska man gå omkring och flasha med sina åsikter som står skrivna på bröstet? Det är ju klart att när man var 14-15 år så var det ju riktigt coolt att gå omrking med en tröja där det står "VÄS" på . Naa tycker det är uttjatat men som sagt så äger jag några själv fast dom använder jag mest när jag mekar och är sjuk mm Redigerad 22 augusti, 2005 av bogart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Det här är så oerhört fånigt! Man får inte förknippas med stolt svensk, patriot, svenska flaggan etc. FÖR DÅ ÄR MAN RASIST? Om jag skulle haft en sån tröja så där något av det var med så skulle jag mena att jag är stolt över Sverige oberoende vilka som bor där eller varför vi handlar på ett visst sätt... Men nu vågar jag inte Jag skulle inte våga ha på mig en sådan tröja eftersom folk skulle tro att jag var rasist... Men varför är det så? Varför ska det vara rasist symboler? Det är ju knappast som att två fransmän som möter varandra och pekar på varandra och kallar varandra rasister för att dom har franska flaggan på sin tröja? Varför ska svenska flaggan och patriot associationeras med rasism det är så oerhört sjukt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stardust Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Det här är så oerhört fånigt! Man får inte förknippas med stolt svensk, patriot, svenska flaggan etc. FÖR DÅ ÄR MAN RASIST? Om jag skulle haft en sån tröja så där något av det var med så skulle jag mena att jag är stolt över Sverige oberoende vilka som bor där eller varför vi handlar på ett visst sätt... Men nu vågar jag inte Jag skulle inte våga ha på mig en sådan tröja eftersom folk skulle tro att jag var rasist... Men varför är det så? Varför ska det vara rasist symboler? Det är ju knappast som att två fransmän som möter varandra och pekar på varandra och kallar varandra rasister för att dom har franska flaggan på sin tröja? Varför ska svenska flaggan och patriot associationeras med rasism det är så oerhört sjukt... Mmmh... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Säg mig okka, Varför får man inte vara stolt över Sverige? Klart man får, jag har aldrig påståt något sådant: det enda jag ber om är en förklaring till VARFÖR. Allt jag vill veta är hur grundat det hela är; visst, om ni börjar hylla vårat fina välfärdssystem, kulturarv (hoppa groda runt enorma penisar som befruktar marken etc.), Sveriges vackra natur osv. Det är en annan sak jämfört med någon sorts pubertal period av identitetsfinnande och man köper sig en "stolt svensk" tröja och börjar lyssna på Ultima Thule för att känna sig "on-the-edge" och "provokativ" (observera dom små citationsteckena; det jag menar med dom är inget annat än, som Jan Gradvall sade en gång: "då ett rockband står och skriker "I want to fuck Jesus" är det inte det minsta provokativt eftersom det nu för tiden är just vad som förväntas av dom"). Men visst, ni patrioter, kan ni nu förklara, från hjärtat, eran förklaring till varför ni hyser en sån stor kärlek till Sverige. För jag antar att ni alla har tänkt igenom frågan grundligt och bestämt er att det lönar sig att bli förknippad med det andra exemplet jag nämnde bara för att få uttrycka eran kärlek till något som i vanliga fall är ganska uppenbart (för alla har ju någon som helst kärlek till landet vi är födda i: frågan är om man verkligen vill ha det skrivet i pannan...). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 (redigerad) Vi i Sverige ska vara stolta över vårt land. Vi är Världs kända inom många områden. Rymdteknik, (jobbar med NASA) Musik, (Abba, AceofBase mm) Medecin forskning (Astra.) mm. Vi i sverige visar för lite att vi är stolta över vårt land. Vi ska inte skämmas. Vi har ett väldigt gott anseénde utomlands. Bättre än vad många andra länder har. Tröjor med olika motiv och texter kan du köpa bla. i en suvi... sovi... en affär där turister köper svenska grejer. De har faktiskt en hel del snygga grejer. Köpte själv en svart huvtröja med texten SWE på, förra månaden... Här finns oxå en del snygga grejer: http://shirtstore.e-butik.se/ Redigerad 23 augusti, 2005 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Klart man får, jag har aldrig påståt något sådant: det enda jag ber om är en förklaring till VARFÖR. Allt jag vill veta är hur grundat det hela är; visst, om ni börjar hylla vårat fina välfärdssystem, kulturarv (hoppa groda runt enorma penisar som befruktar marken etc.), Sveriges vackra natur osv. Det är en annan sak jämfört med någon sorts pubertal period av identitetsfinnande och man köper sig en "stolt svensk" tröja och börjar lyssna på Ultima Thule för att känna sig "on-the-edge" och "provokativ" (observera dom små citationsteckena; det jag menar med dom är inget annat än, som Jan Gradvall sade en gång: "då ett rockband står och skriker "I want to fuck Jesus" är det inte det minsta provokativt eftersom det nu för tiden är just vad som förväntas av dom"). Men visst, ni patrioter, kan ni nu förklara, från hjärtat, eran förklaring till varför ni hyser en sån stor kärlek till Sverige. För jag antar att ni alla har tänkt igenom frågan grundligt och bestämt er att det lönar sig att bli förknippad med det andra exemplet jag nämnde bara för att få uttrycka eran kärlek till något som i vanliga fall är ganska uppenbart (för alla har ju någon som helst kärlek till landet vi är födda i: frågan är om man verkligen vill ha det skrivet i pannan...). Visst finns det dom som vill vara on-the-edge och egentligen inte vet vad dom står för... Och sånt är ju tråkigt. Men jag blir bara trött på att man inte får vara stolt över sitt land det verkar bara inte vara socialt korrekt i det här landet. Och om du nu så gärna vill veta så kan jag lista några saker... (tänker dock inte vara så detaljerad) 1. Svenska immigrationspolitiken... Att Sverige inte är rädda för att släppa in invandrare... Tyvärr så har immigrationsverket börjat missköta sig men det får jag ta någon annan gång... Vi sköter det fortfarande bättre en många länder men det kan bli bättre 2. Att Sverige håller sig utanför krig och att de inte leker lill-Usa som Danmark och ska hålla på att ge sig in i områden utan några anledningar. 3. Att vi kan slå inom vissa områden trots att vi är så få som bor i vårt land... Vi är den tredje största musikexportören och framstående exportörer av bilar, medicin och mobiltelefoni. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Frenzy : Vad menar du med "www.siegheil.nu"? om jag förstod dig rätt så var det var nog det löjligaste jag har sett.. han/hon frågade efter en tröja med sverige tryck, och kan inte du berätta för mig, VA I HELVETE är nazistiskt med texten Stolt svensk? Det är ju skrattretande när folk ser stolta svenskar som nazister.. Ehh... ironi? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 (redigerad) Håller mycket med Vice. Vi i Sverige visar faktist inte särskilt mycket att vi är stolta över vårat land. Ett stort exemplel är Norge. När vi har nationaldag så går inte vi ut på stan med miljoner flaggor och har det kul. Jag tycker man ska få gilla sitt land ja, varför skulle man inte få det? Herregud vi är ett populärt land i hela Europa och är kända för många saker. Inte bara Rymdteknik och musik och annat. Vi är ju också en mycket stor idrottsnation. Vi var ju tex tvåa på Fifa-rankingen i fotboll efter Fotbolls-VM 1994 och efter det har vi aldrig varit mindre än på 20:onde plats, det är väldigt starkt eftersom det faktist bara bor 9 miljoner i detta land. Okej jag fortsätter snacka idrott, man kanske inte bara ska ha en sån T-Shirt bara för att man är en "Patriot" utan för att man kanske vill ha det i idrottsevenemang som man tittar på. Jag själv tänker ha på mig en sån tröja under Fotbolls-VM nästa år. Och ni ska veta att jag inte är rasist min bästa kompis kommer från Iran tex och jag har faktist något imot rasister. Ordentligt. Redigerad 23 augusti, 2005 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 (redigerad) Tänk på att om du går med en Sverigetröja så tycker du ALLT med Sverige är bra, och att du gärna går bakom det, och har inget emot att det fortsätter så. Och att du absolut inte har nåt emot att reprensentera Sverige, men det gör ju alla som bor i Sverige eftersom invånarna i Sverige ger Sverige ryktet som det har. Ni får gärna gilla ert land, men tänk på att ni tycker straffen som våra domstolar ger folk är helt rätt, om ni bär en Sverige-tröja, t-shirt, eller whatever. Redigerad 23 augusti, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Håller med Cortez, okka och alla dem. Visst Sverige går att leva i men är inte alltför mycket att vara stolt över. (I alla fall vad jag tycker.) Titta även på regeringen.... mmm... wunderbar... vad gör dem med pengarna? Istället för att bygga skolor, reparera gator med mera med mera för att hjälpa det svenska folket så används dem till fotbollsplanera etc... och för att inte tala om den där flygresan för 150'000 spänn GP drog till sig för nåt år sen utan anledning om jag inte minns rätt? hmmmm? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts