VickeX Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 ...p.g.a. alla fel de hade gjort jag inte kunde tolka på det där smarttestet. Detsamma. Det mesta vad ju skämtfrågor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Detsamma. Det mesta vad ju skämtfrågor. Kuggfrågor kallas det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 Uhm. Bump? Vicke du har 101 i IQ Ditt resultat är bättre än 45% av befolkningen. http://www.iqtestet.se Skriv in emocore som kod efter testet så blir det gratis och bra. Gäller tills 8:e Juni. Hatar förresten sådanna där test. Mitt resultat är bättre än 45% av befolkningen. Spännande. Jag skulle gissa på att det var ungefär 45% av frågorna jag bara gissade på. Eller snarare 35%, men ändå... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 107 fick jag men jag skyller gärna på att jag är bakis och trött. Sen tror jag inte det där var ett "riktigt" IQ-test (Stanford-nånting). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 Sen tror jag inte det där var ett "riktigt" IQ-test (Stanford-nånting). Nej det tror inte riktigt jag heller. Men jag måste ju också erkänna att jag är ganska dum emellanåt. Fast det var väl ingen nyhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 Fick 116 på det där, men prövade att göra mensas och fick där 119. Bättre än 90% av befolkningen! :lol: :D :D Sen undrar jag hur stor del av intelligensen egentligen har med att se sammanband. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 (redigerad) Fick 116 på det där, men prövade att göra mensas och fick där 119. Bättre än 90% av befolkningen! :lol: :D :D Sen undrar jag hur stor del av intelligensen egentligen har med att se sammanband. Dito (116 - högre än 78% av befolkningen). Gjorde Illustrerad Vetenskaps test, som är mer utförligt än det Vicke länkade (och dessutom gratis!), och fick ett positivt överraskande 125, vilket enligt dem är högre än 95% av befolkningen. Och utan att egentligen ha särskilt mycket kunskaper om det skulle jag säga att förmågan att kunna se samband väger ganska högt när man mäter intelligens. Men med det sagt är inte IQ samma sak som att vara smart, som ofta något felaktigt likvärdigas med intelligens. Redigerad 6 juni, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 (redigerad) Gjorde Illustrerad Vetenskaps test, som är mer utförligt än det Vicke länkade (och dessutom gratis!), och fick ett positivt överraskande 125, vilket enligt dem är högre än 95% av befolkningen. Testade det där också, det enda som jag hade storproblem med var symbolminne. Ditt totalresultat: 111 Resultatkategori: Övernormal, Du fick bättre resultat än 76 % av populationen. Fan, jag är nöjd! <3 Redigerad 6 juni, 2009 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 Fick 122 och bättre än 91% av befolkningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=42599 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 Uhm. Bump? Vicke du har 101 i IQ Ditt resultat är bättre än 45% av befolkningen. http://www.iqtestet.se Skriv in emocore som kod efter testet så blir det gratis och bra. Gäller tills 8:e Juni. Hatar förresten sådanna där test. Mitt resultat är bättre än 45% av befolkningen. Spännande. Jag skulle gissa på att det var ungefär 45% av frågorna jag bara gissade på. Eller snarare 35%, men ändå... Gjorde testet och tog tid på mig och fick 125, har därför 98% bättre resultat än befolkningen. Själv tycker jag inte den är såvärst bra, dessutom har de någon oskriven regel att alla uppgifter ska lösas i första hand från vänster till höger, tycker det borde vara mer blandat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 På Illustrerad Vetenskaps test: Namn: Vicke Ditt totalresultat: 110 Resultatkategori: Övernormal Du fick bättre resultat än 74 % av populationen. Resultat på ordtest: 102 Resultat på performancetest: 123.4 På styrkor och svagheter hade jag 'förväntad' på alla delar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 (redigerad) Gjorde Mensa Sveriges provtest Resultat Din IQ beräknas vara 126 Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet. Endast 4% av befolkningen har en IQ på 126 eller mer. För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen. Du har goda chanser att kvalificera dig för medlemskap i Mensa. Anmäl dig gärna till vårt antagningstest så får du veta säkert! Fick alltså alla rätt, vilket kanske tyder på att tester är lite väl lätt. Skulle dock gärna vilja göra ett kontrollerat test för att se om man skulle kunna bli medlem i mensa, bara för att Edit: Illustrerad vetenskaps IV-test: Namn: Jonathan Ditt totalresultat: 136 Resultatkategori: Mycket hög Grattis till fullföljandet av IV-testet. Du fick bättre resultat än 99 % av populationen. Redigerad 6 juni, 2009 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 Gjorde Mensa Sveriges provtest Resultat Din IQ beräknas vara Vad fick du? Följde inte med copy-pastan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 Vad fick du? Följde inte med copy-pastan Aj då. 126 fick jag, dvs max på det provet. Lade även till resultatet på Illustrerad vetenskaps test - 136. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 (redigerad) Uhm. Bump? Vicke du har 101 i IQ Ditt resultat är bättre än 45% av befolkningen. http://www.iqtestet.se Skriv in emocore som kod efter testet så blir det gratis och bra. Gäller tills 8:e Juni. Hatar förresten sådanna där test. Mitt resultat är bättre än 45% av befolkningen. Spännande. Jag skulle gissa på att det var ungefär 45% av frågorna jag bara gissade på. Eller snarare 35%, men ändå... L_Voll du har 122 i IQ Ditt resultat är bättre än 91% av befolkningen. edit: tog bort det sista, kanske kan uppfattas lite fel.. Redigerad 6 juni, 2009 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 98 i IQ Ditt resultat är bättre än 38% av befolkningen. T_T Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 (redigerad) Bebben du har 119 i IQ Ditt resultat är bättre än 85% av befolkningen. Ja. Sedan är jag lite halvskeptisk till själva testet, kändes inte alldeles för proffessionellt. Redigerad 6 juni, 2009 av Bebben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 (redigerad) LOTR: Gimli SW: Kejsaren Simpsons: Mr. Burns Superhero/Villain: Batman (så gay. Jag tror jag är mer skurkaktig, betrayar lätt folk. Plus att det suger att vara hero, skurkarna är alltid coolast). Heh, både Kejsarn och Burns är ju skurkar, men blev Batman på sista. Gimli vet jag inte vem det är, inte sett riktiga Lotr (bara Sagan om de bannlysta ). Edit: Sånt där IQ-test ni gör suger. Har för mig att det var typ Illustrerad Vetenskap eller nåt som hade rätt bra uppe på nätet. Redigerad 6 juni, 2009 av Frusciante Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 (redigerad) L_Voll du har 122 i IQ Ditt resultat är bättre än 91% av befolkningen. edit: tog bort det sista, kanske kan uppfattas lite fel.. Fick 121 på Illustrerad vetenskaps-testet, också där bättre än 91% av befolkningen. Fick sämst på ordkunskap. Eftersom jag känner mig ganska efterbliven emellanåt så är det ett tillfredställande resultat. Såg i den andra test-tråden att jag hade postat IV-testet för två år sedan och där fick jag bara 117. Det betyder att jag har blivit smartare! Redigerad 6 juni, 2009 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts