Jump to content

Spel som vi håller på med

Donkeey
 Share

Recommended Posts

Jaha, det har skapats en tråd om spelet under tiden jag och min klass varit på läger. Jag är besviken, för att inte säga upprörd!

Hursomhelst... Detta spel... Idén kom jag på när jag fick för mig att göra en kopia av samhället där jag bor i form av en 3D-modell och sedan lägga in den i ett spel och göra så att man kan gå runt där och ha lite roligt. Kanske köra vissa småspel också...

När jag insåg att det inte fanns en chans i helvete att jag skulle kunna göra ett helt samhälle på egen hand berättade jag om detta för Donkeey som vänligt nog erbjöd sig att göra en karta. Tyvärr stötte vi på problem som innebar att polygonerna bara var halva och bara kunde ses från en vinkel - från en annan försvann de. Se bilden.

Nu lärde jag mig dock att detta håller på att åtgärdas (w00t)

Angående handlingen. jag vet inte om det blir så lyckat att försöka göra ett slags GTA-spel... Det slutar bara med att det blir pinsamt då vi försöker göra det så extremt coolt som det bara kan bli, så jag tänkte på antingen en liten, liten handling, eller bara ett spel där man kan gå runt och leka... Delta i roliga race och sådant... Skjuta folk, kanske :rolleyes:

*EDIT*

Uppenbarligen är det mycket lättare för er att se bilden om jag laddar upp den

post-23-1124976850_thumb.jpg

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor