aikjonas12 Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Jag är gärna med. Börgar lära mig sketchup å så satt... men texturering och dyligt är jag inte bra på... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
helmer Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Varför använder ni inte 3d Max Studios, eller Maya? GTA3, VC, SA är ju gjort i det. Jag kan grunderna men vill lära mig mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Laddade ner en SketchUp-trial det var båda kul och lätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 (redigerad) härHär är en liten film på en racing bana jag gjorde i går kväll. Redigerad 24 augusti, 2005 av Jesper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Varför använder ni inte 3d Max Studios, eller Maya? GTA3, VC, SA är ju gjort i det. Jag kan grunderna men vill lära mig mer. Maya är inge bra för att göra spel. 3D Studio Max är bra för sånt, dock nästan för svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 härHär är en liten film på en racing bana jag gjorde i går kväll. Härligt, ser ju ut som en tecknad film Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
helmer Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Maya är inge bra för att göra spel. 3D Studio Max är bra för sånt, dock nästan för svårt. Ja, det är Väldigt avancerat! Jag har haft det ett tag nu, men kan fortfarande inte så mycket (självlärd). Jag kan däremot grunderna, vilket är en start iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Härligt, ser ju ut som en tecknad film hehe Ja det finns ju inte så verkliga texturer i sketcup men om det ska vara med ispelet om det blir nått så får jag slänga in den i zmodeler å texturera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Det låter sådär mysigt ointressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 25 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2005 Visst alla som vill vara med adda min msn : marre_skate_91@hotmail.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 25 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2005 Visst alla som vill vara med adda min msn : marre_skate_91@hotmail.com Någon somm vill vara med eller ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
helmer Skrivet 25 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2005 Jag kan väl vara med, så får vi se.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 25 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2005 Jag kan väl vara med, så får vi se.. Ok bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 25 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2005 Ok bra Jag addar dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 25 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2005 Dom som är med ensålänge.. Jag Aik_jonas Stora_tomtefar Jesper.. Och vi vill ha flera.. det är bara att adda mig.. marre_skate_91@hotmail.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 25 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2005 (redigerad) Jaha, det har skapats en tråd om spelet under tiden jag och min klass varit på läger. Jag är besviken, för att inte säga upprörd! Hursomhelst... Detta spel... Idén kom jag på när jag fick för mig att göra en kopia av samhället där jag bor i form av en 3D-modell och sedan lägga in den i ett spel och göra så att man kan gå runt där och ha lite roligt. Kanske köra vissa småspel också... När jag insåg att det inte fanns en chans i helvete att jag skulle kunna göra ett helt samhälle på egen hand berättade jag om detta för Donkeey som vänligt nog erbjöd sig att göra en karta. Tyvärr stötte vi på problem som innebar att polygonerna bara var halva och bara kunde ses från en vinkel - från en annan försvann de. Se bilden. Nu lärde jag mig dock att detta håller på att åtgärdas Angående handlingen. jag vet inte om det blir så lyckat att försöka göra ett slags GTA-spel... Det slutar bara med att det blir pinsamt då vi försöker göra det så extremt coolt som det bara kan bli, så jag tänkte på antingen en liten, liten handling, eller bara ett spel där man kan gå runt och leka... Delta i roliga race och sådant... Skjuta folk, kanske *EDIT* Uppenbarligen är det mycket lättare för er att se bilden om jag laddar upp den Redigerad 25 augusti, 2005 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 25 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2005 Vilka program använder ni? Vilket programmeringsspråk? :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 25 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2005 (redigerad) Vilka program använder ni? Vilket programmeringsspråk? :'( Samma som vanligt, om du minns? DarkBasic Redigerad 25 augusti, 2005 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts