Jump to content

Hacka telefoner?

Gäst
 Share

Recommended Posts

Kan man överhuvudtaget hacka mobiltelefoner?

Vet nån hur man gör i såna fall för jag skulle vilja hämnas på en som (han säger att han har hackat min telefon men jag tror han inte) skickat över alla mina låtar o bilder med Bluetooth...

Går det och hur gör man så att jag kan radera alltihop och sätta på en PIN-kod på min telefon för att utesluta framtida stölder?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mophun...Aldrig hört talas om det...Vart kan man skaffa?

Mophun är språket som "vanliga" (dvs icke-Java) SonyEricsson-spel är skrivna på. Det stöds dock inte av nyare mobiler.

Man kan programmera någonting i Mophun eller Java och föra över det.

Det går, så vitt jag vet, inte att skicka spel från en mobiltelefon.

Någonting kan man dock säkert göra, en viss bi*ch blev ju hackad för ett tag sen...

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mophun är språket som "vanliga" (dvs icke-Java) SonyEricsson-spel är skrivna på. Det stöds dock inte av nyare mobiler.

Det går, så vitt jag vet, inte att skicka spel från en mobiltelefon.

Någonting kan man dock säkert göra, en viss bi*ch blev ju hackad för ett tag sen...

Hoppas du inte menar mig bara... Jag har en rätt så gammal telefon så det borde gå...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man överhuvudtaget hacka mobiltelefoner?

Vet nån hur man gör i såna fall för jag skulle vilja hämnas på en som (han säger att han har hackat min telefon men jag tror han inte) skickat över alla mina låtar o bilder med Bluetooth...

Går det och hur gör man så att jag kan radera alltihop och sätta på en PIN-kod på min telefon för att utesluta framtida stölder?

Har du Bluetooth igång och får upp något som den vill installera eller acceptera fast du vet att du inte skickar något till mobilen, så svara alltid Nej/Avslå eller va det nu står.

Man kan inte "hacka" sig in i en annans mobil utan att denne först accepterat din fråga.

Så ett tips: Ha alltid Bluetooth avstängd då du inte använder den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor