Jacker Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Om du nu vill ha ett starkt försvar borde du inte klanka ned på nån form av truppslag. Lite dubbelmoral att säga att vi ska skaffa en stark, vältränad krigsmakt och sen kalla infanterister för "Kanomat", som om vi borde avveckla det truppslaget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Om du nu vill ha ett starkt försvar borde du inte klanka ned på nån form av truppslag. Lite dubbelmoral att säga att vi ska skaffa en stark, vältränad krigsmakt och sen kalla infanterister för "Kanomat", som om vi borde avveckla det truppslaget. Wórd X2000. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 23 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 (redigerad) Om du nu vill ha ett starkt försvar borde du inte klanka ned på nån form av truppslag. Lite dubbelmoral att säga att vi ska skaffa en stark, vältränad krigsmakt och sen kalla infanterister för "Kanomat", som om vi borde avveckla det truppslaget. Infanteri ÄR kanonmat i de flesta krig. Utan stöd från moderniteter som attackhelikoptrar (som sverige inte har), eller pansarvagnar (som vi har få av), så har infanterister svårt att klara sig. Infanterister måste vara många, och få stöd för att uppfylla sin uppgift! Dessutom tror jag att infanteriutbildningen kräver lägst betyg i "kunskapsprovet". Ursäkta det jag skriver är lite agressivare och mindre genomtänkt än vanligt, men jag har typ druckit lite vodka me martini nu på kvällen... Låg alkoholtollerans. Redigerad 23 augusti, 2005 av darkjak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Hmm, vad är det man ska torska på om man ska få frisedel? Ska man ha nån skada/allergi eller nått. Vill veta vad som gäller. Nu vill jag veta från ER, inte lumpen.nu som jag läst på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 23 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Hmm, vad är det man ska torska på om man ska få frisedel? Ska man ha nån skada/allergi eller nått. Vill veta vad som gäller. Nu vill jag veta från ER, inte lumpen.nu som jag läst på. Hmmm... Grov astma. Men hitta inte på, för då slänger dom dit dig på en post bara för att djäklas. Men det du kan göra är att du beter dig som ett psykfall under psykutvärderingen. Så dom frågar vad du vill göra i lumpen kan du svara med, typ: "Jag vill få mutta och lära mig döda." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Även om Du har astma eller något annat dyl så kan Du bli malaj. BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Fick min mönstring uppskjuten, har inte fått ny tid Men jag vet inte om jag vill göra det Vote: Null Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Vote: Nej Men jag vet egentligen inte vad jag vill. Ska man se det ur mitt samvetes synvinkel så kommer jag inte att göra det. Som sagt, jag vill inte lära mig döda. Inga soldater = Inga krig. Det vore naivt av mig att tro att detta någonsin kommer inträffa, men det spelar ingen roll. Det är själva idén av en helt soldatfri värld jag vill stödja. Jag är vapenvägrare så länge det inte handlar om lerduveskytte, typ. På mönstringen ska jag nog göra allt jag kan för att få en frisedel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Infanteri ÄR kanonmat i de flesta krig. Utan stöd från moderniteter som attackhelikoptrar (som sverige inte har), eller pansarvagnar (som vi har få av), så har infanterister svårt att klara sig. Infanterister måste vara många, och få stöd för att uppfylla sin uppgift! Dessutom tror jag att infanteriutbildningen kräver lägst betyg i "kunskapsprovet". Ursäkta det jag skriver är lite agressivare och mindre genomtänkt än vanligt, men jag har typ druckit lite vodka me martini nu på kvällen... Låg alkoholtollerans. Öh, Sverige har världens modernaste stridsvagns- flotta. Och den är knappast liten... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 24 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Öh, Sverige har världens modernaste stridsvagns- flotta. Och den är knappast liten... Visst är vi moderna! Så moderna att vi skrotar fullt funktionsdugliga exemplar av en pansarvagnsmodell som fortfarande produceras! På nyheterna sa dom att man skrotar de äldsta exemplaren av stridsvagn 90. Såg det på nyheterna i fjol. SLÖSERI! @ elizaar och resten: Om du inte har mönstrat FÅR du inte skriva ja eller nej. Ja eller nej får du bara välja då du har fått ett kuvert från försvaret med text ifall du har fått en post eller ej! Trots att jag redan skrivit detta innan, så envisas 14-åringar med att välja nej. Ni som inte mönstrat ska svara HAR EJ MÖNSTRAT! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Har aldrig sett porrfilm... Däremot har jag sett dokumentärer om WWII och Vietnamkriget! Kvinnorna föll under båda krig som flugor för soldatern, till och med fienderna! En fransyska blev kär i nån Nazisoldat såg jag i "Århundradets krig", och det va hon tydligen inte i närheten av ensam av. Och det är ju inte i närheten av okänt att amerikaner har dragit med sig Vietnamesiska fruar i stora lass! Min mormor blev kär i Morfar, som var just en soldat! Vad skulle du göra om du var en tjej och några soldater kommer och befriar din hemstad. Klart att du går och kysser de. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Vill inte försvara mitt land på det sätttet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Har du verkligen astma? Annars får dom reda på det under hälsoundersökningen, och då blir de nog synd om dig! Ja, det har jag. Använder Bricanyl när jag får svårt att andas efter hård ansträngning. Har även varit iväg till vårdcentralen och fått en kopia på de papper som visar att jag har det, dessa papper skickade jag med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Vill inte försvara mitt land på det sätttet. Wörd. Om Sverige blir övertaget av nån ondskefull öststat så får vi väl göra vapenfri revolution eller nåt, hellre än att människor ska dö i meningslös strid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Du vill hellre att en massa obeväpnade människor ska bli ihjälskjutna av en ockupationsmakt, under en "revolution". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 (redigerad) Du vill hellre att en massa obeväpnade människor ska bli ihjälskjutna av en ockupationsmakt, under en "revolution". Men ok, då skiter vi väl i det och accepterar att regeringen får kicken. Men det är inte som för 500 år sen, man tar inte bara ett europeiskt land bara för man vill utvidga sitt territorium. Ofta det kommer nån grym diktator som tar över sverige bara för att köra det i botten. Allt är bättre än krig. Redigerad 24 augusti, 2005 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Jag votade nej, Skitsamma om jag inte har mönstrat. BULLSHIT! Ner med krig och vapen! Pacifist 4 life! Jag klarar mig alltid.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 25 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2005 Jag votade nej, Skitsamma om jag inte har mönstrat. BULLSHIT! Ner med krig och vapen! Pacifist 4 life! Jag klarar mig alltid.. Du kan ändå bli antagen! @the dude: Om du bryr dig så lite om Sverige: RÖSTA INTE! Det är de människor som bryr sig om sin omgivning, och som är mån om att få sina medmännsikors vilja igenom som ska rösta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 25 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2005 Om du bryr dig så lite om Sverige: RÖSTA INTE! Det är de människor som bryr sig om sin omgivning, och som är mån om att få sina medmännsikors vilja igenom som ska rösta! Man ska inte vara mån om andras vilja, man röstar för att visa vad man själv tycker. Jag tänker inte ta hänsyn till moderater eller kristdemokrater, jag skiter i dem. Man ska rösta på vad man själv tror eller vet är bra för Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2005 Du kan ändå bli antagen! @the dude: Om du bryr dig så lite om Sverige: RÖSTA INTE! Det är de människor som bryr sig om sin omgivning, och som är mån om att få sina medmännsikors vilja igenom som ska rösta! Ska jag inte rösta bara för att jag inte tycker vi ska armé? Klart jag tycker om Sverige och vill oss det bästa. Jag har ett starkt politiskt intresse och nog fan ska jag rösta när jag får den chansen. Jag bryr mig och Sverige och sveriges befolkningen och därför vill jag inte skicka in dom att dö in en meningslös strid (som med största sannolikhet inte kommer att äga rum) Tror du allvarligt talat att ett land i dagans samhälle skulle attackera Sverige bara för att vinna landområden. Det funkar liksom inte så, världen skulle inte acceptera det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts