Ceone Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Jag käner många som är smarta och ändå går lumpen! Jag känner en som ska bli läkare, och många i min klass (NV) funderar också på att göra det, till och med flera tjejer! Under min utbildning kommer jag få lära mig att:SkjutaReparera motorerSkicka och ta emot eldledningsinformationKöra terrängfordon eller bandvagnGe grundläggande sjukvårdSkydda mig mot NBC-vapenHantera avancerad datorutrustningSå det är inte bara att skjuta gevär (om du inte är dum på riktigt och väljs ut till infanterist). *Crice* Vad har det med saken att göra? Visst, vissa amerikanska soldater var minst sagt otrevliga, men många kvinnor föll för dom ändå! Hur många amerikaner har inte Vietnamesiska fruar idag? Och hur tror du att de lärde känna varandra? Under kriget, där han var soldat o hon va nåt annat! Och kalla inte folk för idioter bara för att du hittat ETT tunt motargument! Jag går hellre i skolan så man kan skaffa sig ett riktigt välbetalt jobb istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tydligen Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Fick frisedel, mönstrade någon månad före sommarlovet. De var nog den skönaste känslan ever då jag fick frisedel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Varför tror folk att det är så hemskt att göra lumpen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Varför tror folk att det är så hemskt att göra lumpen? För att det associeras med krig, och det är dom mot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Lumpen, ja visst. Fast man måste ju börja med å göra sitt bästa under mönstringen så kanske man kan sikta på lumpen och träffa nya vänner (Old jokes xP) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Jag går hellre i skolan så man kan skaffa sig ett riktigt välbetalt jobb istället LOL! Du får bättre jobb om du gör lumpen ditt pundhuvud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Är det på fullt alvar så hemskt att göra lumpen att man hellre sitter i fängelse? Wimp! Ja, jag sa "jag väljer hellre fängelse än o sitter i lumpen" i den posten ja.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Fängelset: Ligga och glo på TV hela dagarna, spela pingis och slösa bort flera månader av livet. Lumpen: Lära sig många nya och andvändbara saker, få nya vänner, lära sig ta ett stort ansvar, lära sig samarbeta med andra människor, får bra träning, större chans att du får ett välbetalt jobb efter tjänsten, skönt med lite paus från pluggandet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Jag sitter hellre i ett varmt fängelse och kollar kabelTV än att springa runt i en regnig lerskog och äta ärtsoppa ur min hjälm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Sen när får man äta ärtsoppa ur hjälmen? Det finns faktiskt matutrustning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Sen när får man äta ärtsoppa ur hjälmen? Det finns faktiskt matutrustning. Jaja, dina händer och en sked. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Jag sitter hellre i ett varmt fängelse och kollar kabelTV än att springa runt i en regnig lerskog och äta ärtsoppa ur min hjälm. Man har faktist muggar, det har jag sett xP Och det är problemet nu för tiden, folk väljer hellre Svensson-livet framför ett nyttigt och omväxling i vardagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Man har faktist muggar, det har jag sett xP Och det är problemet nu för tiden, folk väljer hellre Svensson-livet framför ett nyttigt och omväxling i vardagen. Om omväxling är att springa i en skog och lära sig döda folk så ja... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 (redigerad) Det finns typ 3000 olika saker man kan utbilda sig inom i lumpen eller nå sånt. Jag fyller snart 17 och får väl nån kallelse då. Ska göra så gått jag kan och sen prata igenom saken med inskrivningsförfattaren så får vi väl se vad det blir. Skulle iaf kunna tänka mig flygvapnet, bevakningssoldat eller köra lastbil eller nå sånt. Skulle vara kul att ligga nånstans i sthlm. En sak till darkjak: Man går inte lumpen. Antingen gör man lumpen eller så ligger man i lumpen. Redigerad 23 augusti, 2005 av skytten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Om omväxling är att springa i en skog och lära sig döda folk så ja... Jag tror nog inte det är så många som gjort lumpen som dödat en människa under krig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Jag tror nog inte det är så många som gjort lumpen som dödat en människa under krig. Han sade faktiskt LÄRA sig. Jag lägger ett fint, stolt, prydligt "Bra Sagt" till Ebeeto och Zack (w0rd känns uttjatat och väldigt moppe-högskole-pojke-nördigt). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Vote: Har ej mönstrat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Om omväxling är att springa i en skog och lära sig döda folk så ja... Så du vill alltså man inte ska lära sig att skjuta? Så att Fi obehindrat kan skjuta mot våra soldater? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 LOL! Du får bättre jobb om du gör lumpen ditt pundhuvud. Trevliga ord här. Hade han förolämpat dig innan? Nödvändigt annars att tillägga "pundhuvud". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Så du vill alltså man inte ska lära sig att skjuta? Så att Fi obehindrat kan skjuta mot våra soldater? Om vi inte har soldater kan vi föregå med gott exempel kanske? Sen när alla fattat det vi alla andra har vetat i tusenmiljader år, krig suger häst. Endast då kan vi börja arbeta på att få en trevlig och skön plats på jorden. Det är såna som du som ser till att krig fortsätter att terrorisera Jorden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts