Jump to content

Lumptråden

darkjak
 Share

Ska ni gå Lumpen?  

119 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag käner många som är smarta och ändå går lumpen! Jag känner en som ska bli läkare, och många i min klass (NV) funderar också på att göra det, till och med flera tjejer!

Under min utbildning kommer jag få lära mig att:

• Skjuta
  • Reparera motorer
  • Skicka och ta emot eldledningsinformation
  • Köra terrängfordon eller bandvagn
  • Ge grundläggande sjukvård
  • Skydda mig mot NBC-vapen
  • Hantera avancerad datorutrustning

Så det är inte bara att skjuta gevär (om du inte är dum på riktigt och väljs ut till infanterist).

*Crice* Vad har det med saken att göra? Visst, vissa amerikanska soldater var minst sagt otrevliga, men många kvinnor föll för dom ändå! Hur många amerikaner har inte Vietnamesiska fruar idag? Och hur tror du att de lärde känna varandra? Under kriget, där han var soldat o hon va nåt annat!

Och kalla inte folk för idioter bara för att du hittat ETT tunt motargument!

Jag går hellre i skolan så man kan skaffa sig ett riktigt välbetalt jobb istället

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 182
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fängelset: Ligga och glo på TV hela dagarna, spela pingis och slösa bort flera månader av livet.

Lumpen: Lära sig många nya och andvändbara saker, få nya vänner, lära sig ta ett stort ansvar, lära sig samarbeta med andra människor, får bra träning, större chans att du får ett välbetalt jobb efter tjänsten, skönt med lite paus från pluggandet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns typ 3000 olika saker man kan utbilda sig inom i lumpen eller nå sånt.

Jag fyller snart 17 och får väl nån kallelse då. Ska göra så gått jag kan och sen prata igenom saken med inskrivningsförfattaren så får vi väl se vad det blir. Skulle iaf kunna tänka mig flygvapnet, bevakningssoldat eller köra lastbil eller nå sånt. Skulle vara kul att ligga nånstans i sthlm.

En sak till darkjak: Man går inte lumpen. Antingen gör man lumpen eller så ligger man i lumpen.

Redigerad av skytten
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du vill alltså man inte ska lära sig att skjuta? Så att Fi obehindrat kan skjuta mot våra soldater? ;)

Om vi inte har soldater kan vi föregå med gott exempel kanske? Sen när alla fattat det vi alla andra har vetat i tusenmiljader år, krig suger häst. Endast då kan vi börja arbeta på att få en trevlig och skön plats på jorden. Det är såna som du som ser till att krig fortsätter att terrorisera Jorden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor