Patrik Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Orka lumpen, segt som fan. Vad händer om man inte gör lumpen? Är det frivilligt nu för tiden eller hur ligger det till? Beslutar pliktverket att du inte behöver göra lumpen får du frisedel, dvs du slipper. Det är ganska lätt att få det idag eftersom bara en av fem blir antagna. Blir du däremot tilldelad en tjänst har du bara två alternativ, göra din plikt eller hamna i fängelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Hur länge är man i fängelse då da? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Är det inte lika lång tid som tjänsten tar? D.v.s 9 månader? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Du kan få upptill ett år om du vägrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Man kan väl alltid vapenvägra efter mönstringen och bli intagen till kortare utbildningar i civilförsvaret istället. Det gjorde min farsa iaf, han tog inte i ett vapen i hela lumpen, eller vad den nu kallades för dom. Wörd på Crice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 22 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Hur länge är man i fängelse då da? Är det på fullt alvar så hemskt att göra lumpen att man hellre sitter i fängelse? Wimp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Varför måste man mönstra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 För att man ska veta vilka som klarar av lumpen och vilka som inte gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Hmm, finns nog många sätt att slippa skiten, spela för dum på inteligenstestet låtsas bli anfådd fort på konditionstestet osv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Är det på fullt alvar så hemskt att göra lumpen att man hellre sitter i fängelse? Wimp! Det säger du som inte ens gått lumpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Votr: Nej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Varför måste man mönstra? För att lagen säger så. Varje svensk man som är totalförsvarspliktig är för utredning som avses i 1 § skyldig att vid Totalförsvarets pliktverk genomgå mönstring, om det inte är uppenbart att han saknar förmåga att fullgöra värnplikt och civilplikt. Skyldigheten inträder det kalenderår när den totalförsvarspliktige fyller arton år eller, för den som förvärvar svenskt medborgarskap senare, från och med den dag när han blir svensk medborgare. Om det inte finns särskilda skäl, är ingen skyldig att genomgå mönstring efter det kalenderår när han fyller tjugofyra år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 [*]Skjuta [*]Reparera motorer [*]Skicka och ta emot eldledningsinformation [*]Köra terrängfordon eller bandvagn [*]Ge grundläggande sjukvård [*]Skydda mig mot NBC-vapen [*]Hantera avancerad datorutrustning [*]Skjuta (Döda folk på det mest effektiva sättet, sjukt) [*]Reparera motorer (Som dödar effektivt?) [*]Skicka och ta emot eldledningsinformation (RAUS! SKJUT! DÖ!) [*]Köra terrängfordon eller bandvagn (Döda?) [*]Ge grundläggande sjukvård (Så de kan döda :S) [*]Skydda mig mot NBC-vapen (Skydda dig mot vapen! Smart, eller så krigar man inte) [*]Hantera avancerad datorutrustning (Tryck på en knapp och spräng all skiten i luften) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 (redigerad) Skall göra mitt yttersta för att komma in! Lockas av att få reda på om jag verkligen har vad som krävs. Dessutom vill jag väldigt gärna kasta handgranater! (skämt) Jag njöt förvisso i stora drag av zack´s inlägg.. Krig är ingenting jag är för, att ha roligt däremot, vilket jag av kompisars kommentarer känner mig minst sagt lockad att klara mönstringen.. Redigerad 22 augusti, 2005 av vinnecool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 (redigerad) Mönstrade....blev inte uttagen. Hade dock giltiga skäl, men jag kunde gjort lumpen om jag absoult ville de sa dom. Gjorde alla tester utom konditionstestet, fick en frisedel då. Hade säkert varit en nyttig erfarenhet o göra lumpen. Vad hade ni som mönstrat på alla tester? Jag hade 6 på styrka och 9 på inskrivningsprovet, syn/hörsel bra. Befälslämplighet engligt psykologen, kunde blivit kompanibefäl. Redigerad 22 augusti, 2005 av beat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 (redigerad) Klart jag ska Hjälper hällre till att skydda vårt land, ist för att bli ett krigsoffer. Redigerad 22 augusti, 2005 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 (redigerad) *Crice* Vad har det med saken att göra? Visst, vissa amerikanska soldater var minst sagt otrevliga, men många kvinnor föll för dom ändå! Hur många amerikaner har inte Vietnamesiska fruar idag? Och hur tror du att de lärde känna varandra? Under kriget, där han var soldat o hon va nåt annat! Och kalla inte folk för idioter bara för att du hittat ETT tunt motargument! Du behöver inte överdriva med din kärlek till lumpen så att du tar det till en så pass hög nivå att du påstår att det t.o.m. är bra för ditt kärleksliv. Knappast nå' jämra matchmaking. "Gå ut i krig; döda, duscha med män och få dig en fruga!! It's a wonderful life!" -------- Över till the question - svar NEJ, hellre dränker jag mig själv (vilket ni alla vet ska vara särskilt härligt vid det här laget...). Redigerad 22 augusti, 2005 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Millitärtjänstgöring tillhör en svunnen era. Att göra lumpen är en skymf mot de som kämpar för världsfreden. "De största kämparna för en fredlig värld är de unga männen och kvinnorna som vägrar millitärtjänst." - Albert Einstein Lyssna på Einstein, han var en klok man. Om det svenska försvaret väljer ut mig till lumpen så mister de ytterligare mitt hopp. Jag har sämre kondition är en rullstolsbunden valross. Jag ska nog fan klara mig undan om jag inte får binnikemaskar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Ska mönstra nån gång i september. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts