Jump to content

Lumptråden

darkjak
 Share

Ska ni gå Lumpen?  

119 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

En del verkar tro att dom är jättetuffa för dom kommer vapenvägra. Läg ned, ffs! Skulle hellre göra lumpen än att slösa bort några månader i fängelse för en sån sak. Man lär sig mer ute på fält en i fängelset. Alla verkar tro att dom värnpliktiga är psykopater som är ute efter att få slakta FI.

Ni ska veta att försvaret är till för så mycket mer. Vid t.ex naturkatastrofer eller liknande kriser kan FM's resurser komma till stor nytta. Kolla bara på skogsbränderna i sommras, helikoptrar kom till stor nytta. Dessutom stärker det våra band med andra länder när vi deltar i FN- uppdrag. Och som, nån har sagt, man får stor nytta av det man lär sig.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 182
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

*Crice* Vad har det med saken att göra? Visst, vissa amerikanska soldater var minst sagt otrevliga, men många kvinnor föll för dom ändå! Hur många amerikaner har inte Vietnamesiska fruar idag? Och hur tror du att de lärde känna varandra? Under kriget, där han var soldat o hon va nåt annat!

Och kalla inte folk för idioter bara för att du hittat ETT tunt motargument!

Vad har det med saken att göra? Allt, om vi diskuterar vietnamesiska kvinnors syn på amerikanska soldater under Vietnamkriget. Om du tror att soldater går ut i krig, hittar fina damer och tar med dem hem till "The Promised Land" så tror du fel. Möjligtvis kan ett fåtal ha träffat sjuksköterskor i Amerika-vänliga sjukhus i exempelvis Saigon, men det är föga troligt att civila risplockare från landsbygden som, med ett par helikoptrars hjälp, blev nedskjutna någonsin förlovade sig med en amerikan.

Vietnamkriget, och inte minst Nixons mandatperiod, var ett ytterst mörkt kapitel i Amerikas, såväl som Indokinas historia. Bara det faktum att Nixon utlovade ett slut på kriget och sedan enbart utökade borde väl tala för hur mycket gott han gjorde USA. Att han fick avgå efter Watergate-skandalen är ju inte mer än rätt.

Jaja, back on topic, har tjötat tillräckligt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och ligga i fält i veckor, släpa på tunga ryggsäckar i tremila marsher (Ska det va ihopsatt?)

Som sagt:

Bara om du är en looser och hamnar i infanteriet!

Om du får dig en REJÄL plats, som JAG så kommer du inte i närheten av ett tält. Och ryggsäck behöver jag inte bära för jag har BANDVAGN!!!

Sen är tremilarmarschen en myt. Visst man får gå rätt fina marscher ibland, men inte tre mil. Skulle ta för lång tid!

Och till dig Crice:

Om det fanns fransyskor som gillade tyskar, så finns det väl svenskor som gillar svenskar. Uniformen i sig kan inte få tjejer att bli kära i en, men det är ett hjälpmedel!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:rolleyes: Nä men ingen vill ju göra lumpen längre, alla mina polare fick också frisedlar...

Ska börja 3:e året på gymnasiet nu efter det pallar jag inte att plugga

vidare på ett tag...

Jo, exakt.

Och vad ska du göra av dig själv då?

Jobba och få dina pengar uppslukade av trivialiteter som skatt, hyra och mat?

Eller ska du bo kvar hos dina föräldrar och leva av dom som en parasit?

Jag vet hur det är på kontinenten: utan vitsord- inget jobb!

Jag tar och skaffar mig vitsord, extra kunskap och pengar under mitt år!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag blir äldre kommer jag inte göra lumpen,vill inte slåss för ett sådant skitland som sverige :wub:

Tror jag inte iallafall :rolleyes:

Tror du att jag är kvar här om tio år?

Förhoppningsvis kommer jag bo i Miami eller nånstans på kontinenten.

Jag vill ha vitsordet så dom tar emot mig i andra länder, och så håller jag på med CAE(Certificate in Advanced English), av samma orsak!

Om det skulle bli kommunistrevolution här skulle jag med glädje vara med och slå ner den, och se hur all vänsterpolitik blir tabu under resten av min livstid... Då skulle jag kanske stanna kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, exakt.

Och vad ska du göra av dig själv då?

Jobba och få dina pengar uppslukade av trivialiteter som skatt, hyra och mat?

Eller ska du bo kvar hos dina föräldrar och leva av dom som en parasit?

Jag vet hur det är på kontinenten: utan vitsord- inget jobb!

Jag tar och skaffar mig vitsord, extra kunskap och pengar under mitt år!

Problemet med mig är att jag inte

vet vad jag vill göra efter gymnasiet

eller vad jag vill arbeta som.

Ska dock resa runt lite med farsan när jag

gått ut bl a ner till mina rötter i Palestina.

Då får jag ju iaf lite tid att fundera,

Det finns flera möjligheter :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor