Jump to content

Lumptråden

darkjak
 Share

Ska ni gå Lumpen?  

119 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 182
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fan votade fel, votade nej, men skulle vota harej mönstrat, men tänker försöka slippa undan skiten ändå :lol:

Jag tycker de ska bli skönt o ta lumpen!

Slippa o plugga dag in o dag ut. Festa varje dag, bo i storstan GRATIS. Sluta oroa mig för betyg o skit hela tiden.

Sen diggar tjejerna armégrabbar!

Att säga att det inte är så är naivt! Även om kvinnor själva vill förneka det så känner dom inte till något manligare än karlar i militäruniform!

Och efter lumpen får jag VITSORD! Och 20 000(efter skatt).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. varför slösa tid på våld. Dessutom ger dom en inga pengar

....Du verkar inte ha så mycket koll på vad lumpen handlar om och innebär.

Man lär sig en hel del så som att arbeta i grupp, ta eget ansvar, testa sina gränser, sjukvård, att leva på minimala resurser osv.

Det låter som att Du tror man brukar våld när man gör lumpen, så är ju inte fallet!

Och att dom inte ger dig pengar är ju oxå helt fel.

Staten betalar faktiskt om du nu inte visste det, har du egen bostad så betalas det oxå.

Gäller även telefon (fast telefoni).

Själv var Jag Statsskyttesoldat på I15.

BOT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:lol:

Du har bara tittat på för mycket dåliga porrfilmer...

Har aldrig sett porrfilm...

Däremot har jag sett dokumentärer om WWII och Vietnamkriget!

Kvinnorna föll under båda krig som flugor för soldatern, till och med fienderna!

En fransyska blev kär i nån Nazisoldat såg jag i "Århundradets krig", och det va hon tydligen inte i närheten av ensam av. Och det är ju inte i närheten av okänt att amerikaner har dragit med sig Vietnamesiska fruar i stora lass!

Min mormor blev kär i Morfar, som var just en soldat!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag är smart, därför tänker jag inte göra lumpen. Även om jag ville skulle jag inte komma in p.g.a. ett hälsoproblem.

Jag käner många som är smarta och ändå går lumpen! Jag känner en som ska bli läkare, och många i min klass (NV) funderar också på att göra det, till och med flera tjejer!

Under min utbildning kommer jag få lära mig att:

• Skjuta
  • Reparera motorer
  • Skicka och ta emot eldledningsinformation
  • Köra terrängfordon eller bandvagn
  • Ge grundläggande sjukvård
  • Skydda mig mot NBC-vapen
  • Hantera avancerad datorutrustning

Så det är inte bara att skjuta gevär (om du inte är dum på riktigt och väljs ut till infanterist).

*Crice* Vad har det med saken att göra? Visst, vissa amerikanska soldater var minst sagt otrevliga, men många kvinnor föll för dom ändå! Hur många amerikaner har inte Vietnamesiska fruar idag? Och hur tror du att de lärde känna varandra? Under kriget, där han var soldat o hon va nåt annat!

Och kalla inte folk för idioter bara för att du hittat ETT tunt motargument!

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Har inte mönstrat..

Tvivlar även jävligt starkt på att jag kommer klara det, har mäktigt dålig kondis efter jag bröt benet..

Jag har också sopig kondis. Sämst av grabbarna troligtvis!

Men jag kämpade på i kondistestet och fick en 4:a. Känner ett par som fick nior, men dom spydde efteråt!

Kraven är inte så monstruösa som folk påstår.

Krävs dock att man är en laglydig medborgare! Känner en som stal en cykel och inte fick bli nåt, trots att han är stark o har bra kondis (sen e han lite osmart tack vare att han har supit lite väl mycket).

En fråga dock...

Är genomsnittsåldern här så hög? Typ alla har klickat Nej...

För er som inte fattar det uppenbara: Ni kan inte klicka nej förrän ni har mönstrat. Man kan hamna i lumpen även om man inte vill! Mönstringen innebär att man kollar din styrka och intelligens för att se om du är lämplig eller ej!

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också sopig kondis. Sämst av grabbarna troligtvis!

Men jag kämpade på i kondistestet och fick en 4:a. Känner ett par som fick nior, men dom spydde efteråt!

Kraven är inte så monstruösa som folk påstår.

Okej.. Cycklar iofs för att träna upp foten/kondisen :lol:

Vet dock inte om jag vill gå lumpen..

edit: När är det man mönstrar? 18 va?

Redigerad av Ace
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker de ska bli skönt o ta lumpen!

Slippa o plugga dag in o dag ut. Festa varje dag, bo i storstan GRATIS. Sluta oroa mig för betyg o skit hela tiden.

Sen diggar tjejerna armégrabbar!

Att säga att det inte är så är naivt! Även om kvinnor själva vill förneka det så känner dom inte till något manligare än karlar i militäruniform!

Och efter lumpen får jag VITSORD! Och 20 000(efter skatt).

Och ligga i fält i veckor, släpa på tunga ryggsäckar i tremila marsher (Ska det va ihopsatt?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor