Jump to content

Sämsta alkoholhaltiga dryck

The Dude
 Share

Recommended Posts

Så skriver du nu, har du något nummer som jag kan nå dig på när du är 30år så får vi se.

Som cortez sade, jag gör det inte för att det är kul utan för att jag vill det bästa för folk, men unga fattar såklart inte detta, det skiter jag dock i, jag kör mitt rejs.

Håller med Dude till 200%

klart man ändrar uppfattning på 30 år, och klart som fan man som förälder är orolig för sina barn då. men varför stå över saker nu bara för att man kommer ha andra åsikter om 30 år? Mina föräldrar söp när dom var tonnåringar, precis som de flesta andras föreldrar har gjort. och jag hoppas att mina barn kommer dricka när dom har åldern inne för det. Inte så att dom super sig redlösa, men jag vill hellre att mina barn är ute och tar några öl med polarna än sitter hemma och ruttnar!

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Dude till 200%

klart man ändrar uppfattning på 30 år, och klart som fan man som förälder är orolig för sina barn då. men varför stå över saker nu bara för att man kommer ha andra åsikter om 30 år? Mina föräldrar söp när dom var tonnåringar, precis som de flesta andras föreldrar har gjort. och jag hoppas att mina barn kommer dricka när dom har åldern inne för det. Inte så att dom super sig redlösa, men jag vill hellre att mina barn är ute och tar några öl med polarna än sitter hemma och ruttnar!

Äsch, ni är omöjliga. Skit samma, det kvittar vad man sägert till er, ni tar inte åt er i alla fall. Ni sitter bara och säger "Håller med han och han" eller "Du har inga vänner, jag vet varför".

En till sak, bara för att man är hemma så behöver man inte ruttna och man kan vara ute ovh inte supa. Jag hoppas för gud skull att du inte får några barn och om du får det så hoppas jag att de blir omhändertagna av Socialen.

Kan tänka mig att du blir en person som löper ut flak med ÖL samt kommer att köpa ut tobak till dina barn.. Det är tragiskt.

Du, Dude och Meller har fel inställning ifrån början och går tydligen inte att ändra på, så jag tänker inte ödsla mer tid på er..

Jag vet inte men jag tror att jag är lite för vuxen för er att vara på denna site, om man tar andra webbforum där medelåldern är "Vuxen" så får man helt andra reaktioner från folk när man tar upp detta ämne och folk är mer hjälpsamma och trevligare.. Här får man bara ris och skit så fort man gör några bra och folk börjar med diverse "fulknep" för att det ska låta bra. Jag är förvånad över dig KalleR, alltid sett dig som en bra person, men detta har fått mig att ändra min inställning, det är tråkigt att det ska gå såhär. Nu sitter jag bara och väntar på personers harlistor där jag kommer att stå i röd text på Nr. 1 antar jag. Vi får se.

Stackars männikor.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, ni är omöjliga. Skit samma, det kvittar vad man sägert till er, ni tar inte åt er i alla fall. Ni sitter bara och säger "Håller med han och han" eller "Du har inga vänner, jag vet varför".

En till sak, bara för att man är hemma så behöver man inte ruttna och man kan vara ute ovh inte supa. Jag hoppas för gud skull att du inte får några barn och om du får det så hoppas jag att de blir omhändertagna av Socialen.

Kan tänka mig att du blir en person som löper ut flak med ÖL samt kommer att köpa ut tobak till dina barn.. Det är tragiskt.

Du, Dude och Meller har fel inställning ifrån början och går tydligen inte att ändra på, så jag tänker inte ödsla mer tid på er..

Jag vet inte men jag tror att jag är lite för vuxen för er att vara på denna site, om man tar andra webbforum där medelåldern är "Vuxen" så får man helt andra reaktioner från folk när man tar upp detta ämne och folk är mer hjälpsamma och trevligare.. Här får man bara ris och skit så fort man gör några bra och folk börjar med diverse "fulknep" för att det ska låta bra. Jag är förvånad över dig KalleR, alltid sett dig som en bra person, men detta har fått mig att ändra min inställning, det är tråkigt att det ska gå såhär. Nu sitter jag bara och väntar på personers harlistor där jag kommer att stå i röd text på Nr. 1 antar jag. Vi får se.

Stackars männikor.

Så för att jag inte har nåt imot att mina barn tar några öl i lagom ålder så tycker du att dom ska bli omhändetagna av socialen?

och nej, jag skulle aldrig köpa ut tobak till mina barn ^_^ Det som är tragiskt är att du har massa förutfattade meningar om mig hur jag är som person, bara för att jag inte har lika negativ inställning till alkohol som du.

Om du anser det vuxet det du håller på med så är du nog det, jag tycker inte det är mer vuxet att säga nej till alkohol än att ta några bärsingar med polarna.

Du ska veta en sak SlewME, jag är inte prefekt, men jag är en jävligt bra person faktiskt, varför ändrar du uppfattning bara för att vi inte har samma inställning till alkohol? hatlistor och grejer håller inte jag på med, respekterar dig lika mkt som förut, även om vi inte har samma åsikter i detta fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så för att jag inte har nåt imot att mina barn tar några öl i lagom ålder så tycker du att dom ska bli omhändetagna av socialen?

och nej, jag skulle aldrig köpa ut tobak till mina barn ^_^ Det som är tragiskt är att du har massa förutfattade meningar om mig hur jag är som person, bara för att jag inte har lika negativ inställning till alkohol som du.

Om du anser det vuxet det du håller på med så är du nog det, jag tycker inte det är mer vuxet att säga nej till alkohol än att ta några bärsingar med polarna.

Du ska veta en sak SlewME, jag är inte prefekt, men jag är en jävligt bra person faktiskt, varför ändrar du uppfattning bara för att vi inte har samma inställning till alkohol? hatlistor och grejer håller inte jag på med, respekterar dig lika mkt som förut, även om vi inte har samma åsikter i detta fallet.

Det komiska är att, det handlar inte om att "ta några bärsingar"...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

och nej, jag skulle aldrig köpa ut tobak till mina barn ^_^ Det som är tragiskt är att du har massa förutfattade meningar om mig hur jag är som person, bara för att jag inte har lika negativ inställning  till alkohol som du.

Givetvis har jag inte ändrat inställning till dig i övrigt, bara din inställning till alkohol, som jag inte trodde såg ut såhär :ph34r:.

Lika bra att lägga ner detta då det inte leder någon stans eftersom att vi båda hor helt olika åsikter. Det är bättre att sluta i tid med något som inte leder någon var än att fortsätta diskussionen som kanske leder till onödiga påhopp etc..

Btw, jag är igentligen inte emot om någon tar en lätt öl, men i den situationen som jag anmälde festen så hade den gått över styr, vilket du inte verkade bry dig om utan du tyckte att jag gjorde fel iaf.

Givetvis hade jag inte brytt mig om den var under kontroll men de där två tjejerna som stod där gav mig en bra anledning till att anmäla då de var helt bortom självstyre.

Är vi överens? Du har inget emot Alkohol och jag har något emot alkohol.

Det finns inte så mycket mer att säga om det? :D

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde du skrev om de tonåringar som super sig fulla som grisar.

Det är kul att supa sig full som en gris, du borde prova ;)

Men ska vi åter till tråden eller? En sak som verkligen inte går ner är campari. Mamma och pappa brukar ibland ha det som drink när det kommer folk ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, jag är inte för systemet om det lät så men det är bättre en som många andra länder har.

Ett system är bättre än att vem som helst kan ha tillstånd att sälja.

Alltså är du för systemet? Du ser fördelarna men har lite svårt att säga att du gillar dom också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså är du för systemet? Du ser fördelarna men har lite svårt att säga att du gillar dom också.

Nej, och det framgår ganska tydligt att jag inte gör det, annars bör du läsa vad jag jobbar för igen.

Som jag sade så är det bättre med ett system än att vanliga butiker ska få sälja alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni tänkt på att det är inte ungdomar (under 18) som skapar det vanligaste alkohol problemet fyllekörning. ^_^

Det är väl klart att det inte är ungdomar under 18 som fyllekör, klart att dom med körkort och tillgång till bil har lättare till att sätta sig bakom ratten på fyllan, duh...

Fyllekörning med moped förekommer en hel del, men det uppmärksammas inte på samma sätt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl klart att det inte är ungdomar under 18 som fyllekör, klart att dom med körkort och tillgång till bil har lättare till att sätta sig bakom ratten på fyllan, duh...

Fyllekörning med moped förekommer en hel del, men det uppmärksammas inte på samma sätt

Own3d by KalleR! ;)

Jag tror att det flesta problem som skapas pga alkoholen kan lösas utan att förbjuda/sluta sälja den t.ex alkolås. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han måste kunna försvara sig.

Det samma gäller de andra också bara man inte börjat med påhopp vilket inte har lyckats iof.

Joo.. men det var ju ändå Off-topic. Men nu är jag off-topic.

Så det äkligast jag har drukit är nog Vodka, just nu, förut tyckte jag om det men efter att ha drukit nästan en 70cl själv så smakar det förjävligt ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det äckligaste jag nånsin druckit i alkoholväg måste utan tvekan vara cherry

jag spydde av smakan seriöst :lol: (det var min första klunk så det var inte pga jag var packad eller nåt)

sen är väl inte ren vodka nån höjdare heller :teehee:

och just det ja, gammeldansk :wacko: den är inte långt efter cherry

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...