Jump to content

Sämsta alkoholhaltiga dryck

The Dude
 Share

Recommended Posts

Det är mitt ansvar som en bra medborjare att stoppa ett sådant party då det är både fel och emot lagen att dricka som minderårig på en allmänplats.

Men seriöst herrjagärsåjävlaperfektmedborgare. Tror inte en sekund på att du är kräsen när det gäller val av kompisar, tror att ingen vill vara kompis med dig för att du är som du är.

*jag känner inte dig men har fått den bilden av dig*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men seriöst herrjagärsåjävlaperfektmedborgare. Tror inte en sekund på att du är kräsen när det gäller val av kompisar, tror att ingen vill vara kompis med dig för att du är som du är.

Du kan tro vad du vill.. Tar inte så allvarligt på dina ord. De går in genom ena örat och ut genom det andra :rolleyes:.

Du är inte som jag, därav, vi har inget gemensamt. Du är liten och ovis och jag är stor och klok, där har du skillnaden.

Nej du känner inte mig och kommer aldrig att få göra det heller, för att jag har varken intresse utav eller vill träffa dig :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smart sagt.. inte. SlewMe är skit schysst för fan. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smart sagt.. inte. SlewMe är skit schysst för fan. :rolleyes:

Smart och smart... det är väl upp till var och en, han har rätt att framföra sin åsikt, precis som du har rätt och framföra din.

håller med Meller, SlewME borde släppa loss lite och sluta bete sig som en moralkärring

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smart och smart... det är väl upp till var och en, han har rätt att framföra sin åsikt, precis som du har rätt och framföra din.

håller med Meller, SlewME borde släppa loss lite och sluta bete sig som en moralkärring

Det gör jag inte, jag gör bara det som är rätt.

Alla tycker olika och alla är olika och jag tänker aldrig i hela mitt liv bli som du och Meller, det är min sista önskan..

Att trycka ned folk och säga att man inte kan få några vänner och att man gör fel är egoistiskt. Det är empatilöst.

Jag har träffat många snubbar i mitt liv, vissa med och vissa utan empati och ni är bra exempel på dem utan verkar det som.

Jag vet inte varför man ska börja trycka ner någon för att man har gjort något. Jag kan ta skit, men det finns gränser för vad jag kan ta och här går nästan gränsen. Tänker inte göra något jätte stort av detta denna gång.

Hoppas att hi kommer att ha det bra, jeffla alkohlister.

Btw, Bullet och HowHow, tack för det :rolleyes:, det värmer.. Kul att veta att vissa här kan uppföra sig som folk.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med till 100%!. Men jag håller med slewme. Orka supa hela tiden för att sina kompisar gör det.

Well, sitt hemma och ruttna eller umgås med sina vänner. Jag orkar nog faktiskt supa "bara" för att mina kompisar gör det. En social grej liksom, inte så kul att supa själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger som KalleR, det är väl upp till var och en. Det är ju klart att man kan umgås med vänner utan att supa, oavsett ålder. Det finns ju alltid likasinnade, vare sig man är ute efter att supa eller inte. Förr eller senare kommer man ju ändå dricka, och det är ju upp till en själv om det ska bli förr eller senare. Visst, man bryter mot lagen om det blir "förr", men ärligt talat tycker jag inte att detta är den största boven i samhället. Mången vis man har supit i sin ungdom, må jag lova.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mången vis man har supit i sin ungdom, må jag lova.

Ja, ingen har sagt något annat dock, men det blir bara värre. Därför är det dax att göra något åt det.

Vet att alla här tycker att jag är sjuk i skallen som vill göra rätt men en vacker dag så kommer ni förstå att jag hade rätt, när vi har vuxit lite, skaffat familj själv och så vidare. Visserligen så är endel barn hela livet men det kan man ju hoppas att alla på detta forum inte är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, ingen har sagt något annat dock, men det blir bara värre. Därför är det dax att göra något åt det.

Vet att alla här tycker att jag är sjuk i skallen som vill göra rätt men en vacker dag så kommer ni förstå att jag hade rätt, när vi har vuxit lite, skaffat familj själv och så vidare. Visserligen så är endel barn hela livet men det kan man ju hoppas att alla på detta forum inte är.

Att jag levde livet istället för att kasta bort det på att gnälla på andra kommer jag nog aldrig ångra. De fester och de kvällar med grabbarna där alkohol ingått är inget jag någonsin kommer vilja ha ogjort. Jag har skapat många nya relationer och haft många trevliga nätter och det är nog fan värt att däcka ibland, eller göra saker man egentligen inte borde för att få det nöjet.

Sluta tracka folk som försöker drömma sig bort lite i den trista vardagen, och kalla oss alkisar bara för man går på en fest då och då. Att det finns vissa som går för långt och får sjukdomar som alkoholism på grund av sitt drickande är en annan sak. Hjälp dom istället för att kasta skit på oss och förstöra våra fester.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att jag levde livet istället för att kasta bort det på att gnälla på andra kommer jag nog aldrig ångra. De fester och de kvällar med grabbarna där alkohol ingått är inget jag någonsin kommer vilja ha ogjort. Jag har skapat många nya relationer och haft många trevliga nätter och det är nog fan värt att däcka ibland, eller göra saker man egentligen inte borde för att få det nöjet.

Sluta tracka folk som försöker drömma sig bort lite i den trista vardagen, och kalla oss alkisar bara för man går på en fest då och då. Att det finns vissa som går för långt och får sjukdomar som alkoholism på grund av sitt drickande är en annan sak. Hjälp dom istället för att kasta skit på oss och förstöra våra fester.

Han försöker hindra folk att bli alkoholister innan skadan skett. Vissa blir beroende av alkohol efter första gången de dricker det. Palla klaga på honom, då han bara vill världens bästa. Vet ni hur många fylleolyckor på vägarna som hänt? Eller hur alkohol kan påverka vissa? En grupp kan sparka och slå en oskyldig till döds utan att ens fatta vad de gör om de är packade.

Ni tror att detta skulle aldrig hända er, men det har alla andra även trott som det hänt för, vilket har satt ett märke i deras själ för alltid och de kommer alltid att få leva med det. Att ta en annan människas liv, även om det inte var meningen, sätter sig djupt i själen. Stay sober!(eller hur fan man nu skriver det...)

Edit: Folk får gärna dricka, det tycker nog även SlewME, han varnar er bara om riskerna, ni borde vara tacksamma. ^_^

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så skriver du nu, har du något nummer som jag kan nå dig på när du är 30år så får vi se.

Som cortez sade, jag gör det inte för att det är kul utan för att jag vill det bästa för folk, men unga fattar såklart inte detta, det skiter jag dock i, jag kör mitt rejs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så skriver du nu, har du något nummer som jag kan nå dig på när du är 30år så får vi se.

Som cortez sade, jag gör det inte för att det är kul utan för att jag vill det bästa för folk, men unga fattar såklart inte detta, det skiter jag dock i, jag kör mitt rejs.

Ja gör det du, kör DITT "rejs" och låt andra köra SITT?

Sen struntar jag i hur gammal du är och hur vuxen du är.. Själv är jag 16 och försöker ha så kul jag kan under tonåren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...