Jump to content

Sämsta alkoholhaltiga dryck

The Dude
 Share

Recommended Posts

Vi säger såhär..

Att skriva "Sämsta" alkoholhaltiga dryck är totalt fel! Alla drycker med alkohol i är dåliga och det är ingen som kan säga något annat.

Så om vi ska vara uppriktiga så ska det alltså stå "Äkligaste" alkoholhaltiga dryck.

Vin ska va bra för hjärtat har du väl hört? Sen kan jag hitta på fler positiva saker om alkohol men det finns ju grymt mycket nackdelar också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vin ska va bra för hjärtat har du väl hört? Sen kan jag hitta på fler positiva saker om alkohol men det finns ju grymt mycket nackdelar också.

Säg något som är bra med Alkohol?

Det är bra för sjukhus som använder exempelvis, läkarsprit, men i ett helt annat syfte en att göra patienten full.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi säger såhär..

Att skriva "Sämsta" alkoholhaltiga dryck är totalt fel! Alla drycker med alkohol i är dåliga och det är ingen som kan säga något annat.

Så om vi ska vara uppriktiga så ska det alltså stå "Äkligaste" alkoholhaltiga dryck.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Jag kunde skrivit äckligaste men jag gillar inte det ordet. Så var det ju en kontratopic till "bästa alkoholhaltiga drycken"

Crice: Har aldrig smakat dålig hembränt men undrar om det kan smaka värre än billig turksprit från tyskland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säg något som är bra med Alkohol?

Det är bra för sjukhus som använder exempelvis, läkarsprit, men i ett helt annat syfte en att göra patienten full.

Man kan ha väldigt kul med alkohol men det finns fortfarande grymt mycket nackdelar med det. Bra att vi har ett systembolag så att alkoholen tas på seriöst allvar.

Redigerad av skytten
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan ha väldigt kul med alkohol men det finns fortfarande grymt mycket nackdelar med det. Bra att vi har ett systembolag så att alkoholen tas på seriöst allvar.

Att man har kul med alkohol kan ju vara sant till viss del, men är det bra för det?

Nej, det är lika dåligt för det.. jag har haft roligt i alla år utan alkohol och jag är endå 18år..

Att man har systembolag är toppen.. I stan har man till och med väktare utanför systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Crice: Har aldrig smakat dålig hembränt men undrar om det kan smaka värre än billig turksprit från tyskland.

Öh...

Påminner mig om en etikett man visade på nyheterna en gång.

Det stod "Polska tomater, Ursprungsland Italien" på de.

Sämsta jag smakat måste vara... Champagne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rent dry gin suger hästlängder. Gin och tonic funkar, men ren gin smakar riktigt bläh.

Nej för fan, jämför gin mot fulsprit som smakar lacknafta och kardemumma. Man kan göra asgoda grejer med gin, bara så simpelt som hemmagjord flädersaft med gin och is är asgott.

Självklart fattade jag att turksprit från Tyskland inte är en korrekt term enligt svenska akademien men ni fattar vad jag menar. Det var en turk som körde ut det åt oss. :lol:

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att man har kul med alkohol kan ju vara sant till viss del, men är det bra för det?

Nej, det är lika dåligt för det.. jag har haft roligt i alla år utan alkohol och jag är endå 18år..

Att man har systembolag är toppen.. I stan har man till och med väktare utanför systemet.

Men i en annan del av forumet framgick det inte direkt som att du var för systembolaget :lol:

Tråkigt att se så många Vänsteraktivister på forumet. Ett tecken på att man påverkas av media .

Själv är jag höger.

Jag vill inte hålla på att gå för mycket offtopic här men på nåt sätt kom det här med i diskussionen.

Redigerad av skytten
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men i en annan del av forumet framgick det inte direkt som att du var för systembolaget :lol:

Jag vill inte hålla på att gå för mycket offtopic här men på nåt sätt kom det här med i diskussionen.

Ok, jag är inte för systemet om det lät så men det är bättre en som många andra länder har.

Ett system är bättre än att vem som helst kan ha tillstånd att sälja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...