Jump to content

Coolt att göra hemma

eliizar
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 169
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Haha är extra stolt över redigeringen ^^ Börjar skratta varje gång Derka Derk theme kommer på.

W00t? Ljud? Snyft.. fan vilken lyx att få ha ett ljudkort.. ^_^

Aja, det blev ingen rolig puff när jag försökte. :lol: Bara en liten musfjärt.. tänkte hämta lite Axe att leka med, men då sa morsan ifrån. Morr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

40 timmar har jag suttit uppe i, utan att hallucinera :lol:

Jag ska lägga upp en film med rökbomb tilverkning så fort jag har grejjat lite med Photoshop och Movie Maker...

(det är nämligen fel filformat för Movie Maker, så jag måste öpna med PS och spara som GIF och lägga in som en bil)

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som leker med tändsticksbomber vet väl att man får exakt samma resultat även utan aluminiumfoile, fast då smäller det nästan på en gång.

Oo nej, när man isolerar det från syre kommer hela effekten på en gång. Om man kör utan folie floffar det ju i säkert 2 sekunder. Linda in den ganska mycket om ni provar.

Stäng in bensin i en flaska och du har en rejäl bomb, häll ut bensin i en skål och det brinner bara jävligt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rekomenderar INTE detta.

Jag och min polare gjorde alltid salpeter "bomber." Salpeter är ett konserverings medel som du kan köpa på konsum. Blanda det 50-50 med socker, lägg i en påse och tänd på ute. Det brinner och rycker bra. En gång hade vi köpt 8-10 pkt, då kom brandmännen.

Det farliga med detta är om du skulle packa det hårt. Då blir det ungefär lika kraftigt som dynamit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor