Jump to content

Internet problem

eXotic
 Share

Recommended Posts

Ja nu är det så att våran dator verkar ha fått sig ett litet ryck, internet funkar inte, det kommer bara upp en liten ikon i högra nedre hörnet somsäger att en nätverkskabel inte är ansluten, förut blev det bara så när mammas laptop var igång, och dåvar det på hennes laptop internet inte fungerade, nu är det så att det inte funkar på någon av dem, någon som vet felet ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja nu är det så att våran dator verkar ha fått sig ett litet ryck, internet funkar inte, det kommer bara upp en liten ikon i högra nedre hörnet somsäger att en nätverkskabel inte är ansluten, förut blev det bara så när mammas laptop var igång, och dåvar det på hennes laptop internet inte fungerade, nu är det så att det inte funkar på någon av dem, någon som vet felet ?

.kolla glapp i nätverkskabeln, på båda ändarna, testa att dra den upp och neråt så ska du se att du får anslutning, annars får du byta kabel :unsure: Kolla nätverkskortet, om det lixom har glidit upp ur sitt "jack".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag har inte lanat över huvudtaget med den datorn, vi har ryckt ut och tryckt in alla nätverkskablar igen, vi har också testat med en annan kabel, så att det är nog inte problemet, ska kolla nätverkskortet.

Edit : Och nej det kan inte vara nätverkskortet för då skulle väl fortfarande internet funka på mammas laptop och den laptopen jag sitter vid just nu, vi har också testat att byta router vilket inte hjälpte, och nu vet jag inte riktigt vad vi ska göra.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Källa?

om det inte kommer in i datorn så kan den ju inte ändra så att det ser ut som om att det inte finns någon tp-kabel inkopplad.

Har haft det, min brorsa tog datorn scannade hittade inga virus,

installerade om windows.......

Edit: kollade igenom mina gammla cookies

där låg det -_- det e en manuell utlösare, två filer.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är tillbaka nu efter att ha suttit utan internet över huvudtaget i två dagar, nu är det så att internet funkar men bara så länge mammas laptop inte är igång, och vi skulle testa att rensa hennes cookies men hon har operah så jag hittade inte den knappen, sedan gick jag in manuellt och kollade via C:/WINDOWS/.../COOKIES men vi vart osäkra på om man bara kan ta bort dom bara sådär, det kan inte hända något eller ?

Edit : Skit i det som stog innan, nu är internet konstigt igen. Den funkar inte i den datorn som ADSL modemet är kopplat till, det funkar inte i mammas dator när hon kopplar upp sig via vår dator men det funkar i hennes skola, dom trådlösa datorerna, som min som jag sitter vid just nu och pappas dator, dom funkar, wierd, någon som vet ?

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor