minigun Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 hur räknar AMD snabbheten på sina processorer egentligen en AMD64 3000+ är på 1.8 GHZ men är typ lika bra som en P4 @ 3 GHZ?? eller? jag fattar inte hur man jämför en Intel med en AMD.. hur bra är en AMD64 3700+ jämfört med nån Intel?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Det är helt enkelt modellernas namn, i princip. Tänk inte på "deras sätt att mäta", det finns bara ett sätt. Mitt 3200+ är 2,2 GHz t.ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 AMD namnger (eller var det namngav?) sina processorer efter vad AMD själva tycker att deras processor presterar jämnfört med en intel-processor (Pentium 4 låter troligt). En AMD64 3700+ skall alltså enligt AMD vara bättre (notera plusset) än en Pentium 4 med klockfrekvensen 3.7 GHz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 19 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 (redigerad) öh? det blev jag inte mkt klokare av.. :S är en 3200+ ungefär samma som en P4@3,2 GHz ?? Edit* Aha tack LoneWolf, nu fattar jag tror jag Redigerad 19 augusti, 2005 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Ja... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 19 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 men konstigt ändå, varför gör dom så? men jag fattar inte riktigt varför man ska veta frekvensen på en AMD om en 2,2ghz inte är en 2,2ghz ( på intel-sättet) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 men konstigt ändå, varför gör dom så? men jag fattar inte riktigt varför man ska veta frekvensen på en AMD om en 2,2ghz inte är en 2,2ghz ( på intel-sättet) De är konkurrenter. Varför skulle de välja "intel-sättet" (som du kallar det)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts