Jump to content

Jag förstår inte..

SlewME
 Share

Recommended Posts

Hej Folket

Som många kanske redan vet så driver jag ett webbhotell helt gratis.

Jag börjar bli aningen irriterad eller ska jag säga förbannad då många registrerar sig och loggar in en gång och aldrig mer, lägger inte ens upp en hemsida.

Har försökt att förstå mig på dessa männsikor men har inte lyckats så jag har dragit slutsatsen att det handlar om otacksamhet, man tar allt förgivet att om det nu är så att dem behöver utrymme igen så registrerar dem sig igen.. Så lätt är det inte.

Att hålla på och acceptera otacksamma människor är inte det jag tycker om att göra men gör det i alla fall, så vad tror ni beror på att man beteer sig såhär och har ni något tips på hur man kan stoppa det eller är det bara att inse den bisstra sanningen att såhär är det ? :rolleyes:

Eller många kanske registrerar sig för sakens skull, för att det finns ett formulär att skriva lite på?

Jag vet inte, men detta drabbar folk som verkligen vill lägga upp seriösa hemsidor på webbhotellet då jag ett antal gånger har stängt av registrering för nya kunder, just nu kan man exempelvis inte registrera sig.

Ha en fortsatt bra kväll.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[O][T],Aug 19 2005, 23:22] Du får väl göra om systemet, kanske att man måste ha ett visst antal inlägg i forumet (om du nu har detta). Eller att en index sida måste finnas inom x antal dagar.

BOT

Ja, det är sant, något måste göras, så här kan jag inte ha.. Folk är så otacksamma..

Man måste lägga upp någon typ av fil på sin ftp inom 30dagar annars så tas kontot bort, men detta sker manuellt utav mig vilket är jobbit.

@Lone: Nej, tant är inte mitt.

http://www.beffo.mine.nu är mitt.

EDIT: Skribb hänger med på signaturerna :rolleyes:

EDIT2: Sry arman om jag lät otrevlig, men fattade inte vad du menade först, men nu har det klarnat ;P

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får mycket mb får man använda sig utav på din webhost?

btw, "Vi har hållt på med denna verksamhet sedan 2001 då med endast 1 server och nu har vi 2st Webbserverar" det låter lite roligt, tycker jag iaf :P

Jag vet, ha inte orkat omformulera meningen :D

Man får 20Mb eller 100Mb om man driver ett företag, organisation eller är känd då jag anser att dessa behöver mer utrymme till exempelvis filer.

@Frenzy,

Nej det är inte riktat emot dig, det är riktat emot folk som registrerar sig och drar.

Får jag tjuvkika? :D

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriv där man registrerar sig att du ogillar sådant beteende. Folk tänker nog inte på att det ställer till problem för något, det är ju bara ett formulär på internet.

Om det inte hjälper så tvinga alla som försöker att registrera sig att noggrant förklara vad de tänker använda sitt utrymme till. Sen måste du förstås välja vilka som skall få sin välförtjänta plats och vilka som inte skall få det, men då slipper du förmodligen att städa upp så mycket i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Frenzy,

Nej det är inte riktat emot dig, det är riktat emot folk som registrerar sig och drar.

Får jag tjuvkika?  :D

Ohh tack :D

Ja du kan gärna tjuvkika men inte berätta för någon! :P

EDIT: Förstår heller inte folk som reggar sig och drar.

Jag menar ett webhotell som erbjuder php,asp? och databaser gratis är ju inget man säger nej till precis.

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ohh tack :D

Ja du kan gärna tjuvkika men inte berätta för någon!  :P

EDIT: Förstår heller inte folk som reggar sig och drar.

Jag menar ett webhotell som erbjuder php,asp? och databaser gratis är ju inget man säger nej till precis.

Kommer ev att starta upp en tredje server som stödjer asp, Access, asp.net, ssi och lite annat.. men de som är igång nu stödjer bara ssi, php, mysql, perl och lite annat.

@Lone,

Ett sådant system har jag när man ska registrera sig som företag eller känd och det är inga som registrerat sig där så det ser ut att fungera, antar att jag får göra det för att registrera sig som privatperson också. Tack för tipset :D

Skulle en ev sms betalning på 10kr fungera? eller skulle inga registrera sig då?

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer ev att starta upp en tredje server som stödjer asp, Access, asp.net, ssi och lite annat.. men de som är igång nu stödjer bara ssi, php, mysql, perl och lite annat.

Skulle en ev sms betalning på 10kr fungera? eller skulle inga registrera sig då?

Okej okej :D

Men access är väl bara skit?

Hört från en massa att mysql är mycket bättre osv osv...

Kan inte koda mycket dock men börjar lite med php :P

Angående sms betalning så skulle det nog gå. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej okej :D

Men access är väl bara skit?

Hört från en massa att mysql är mycket bättre osv osv...

Kan inte koda mycket dock men börjar lite med php :P

Angående sms betalning så skulle det nog gå. :D

Access är skit.. men det finns folk som använder det.

Om man verkligen vill ha plats så kan man lägga ut 10kr som startavgift, sedan är det ju gratis..

Får tänka igenom det.. Då kan jag dock inte säga att det är gratis för då kostar det 10kr :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Access är skit.. men det finns folk som använder det.

Om man verkligen vill ha plats så kan man lägga ut 10kr som startavgift, sedan är det ju gratis..

Får tänka igenom det.. Då kan jag dock inte säga att det är gratis för då kostar det 10kr :D

Om det är pengar du vill tjäna så kanske du skall fråga dig om siten är mogen för det än. Sidan flyger ju knappast fram när man googlar efter "gratis webbhotell". Har den tillräckligt många besökare? I sådana fall så kanske en fin liten googleannons skulle passa på sidan :P . Men akta dig för att lägga in annonser på andras hostade sidor, om du gör det så vetefan om man ens kan kalla det gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är pengar du vill tjäna så kanske du skall fråga dig om siten är mogen för det än. Sidan flyger ju knappast fram när man googlar efter "gratis webbhotell". Har den tillräckligt många besökare? I sådana fall så kanske en fin liten googleannons skulle passa på sidan :P . Men akta dig för att lägga in annonser på andras hostade sidor, om du gör det så vetefan om man ens kan kalla det gratis.

Vill inte tjäna pengar, vill slippa alla noobs som registrerar sig och sticker.. Reklam kommer jag inte att lägga in då jag anser att det är det mest störande som finns..

Det ska förbli gratis men vill slippa "busregistreringar".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor