Jump to content

Dark Angel-tråden


darkjak
 Share

Hur bra tycker du att Dark Angel är?  

46 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vote: Usel

Enlig mig bara skit i stil med "smallville" (stavning?) och Jessica Alba är sämst enligt mig .

Vad jag vet så handlar smallville om utomjordingar o så skit, och storyn är osammanhängande o korkad...

Förvisso finns "freaks" med i sesong 2, men i sesong 1 finns dom inte, vilket får serien att kännas betydligt mer seriös! Se första avsnittet, och du kommer att älska det och set hela första sesongen, och kanske S2 också...

Och Jessica är sexigast!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aldrig sett det faktiskt. Tycker det ser ut som ännu en fjantig agentserie med wannabe- Bond prylar.

Men eftersom jag inte sett något ska jag inte uttala mig. :rolleyes:

Agentserie?

Bondprylar?

Du tar nog fel serie.

Serien är förvisso en scifiserie, men det är verkligen få saker som inte finns idag. För det första är det de transgena, alltså genmodifierade supersoldater, och hoverdrones, det vill säga små obemannade helikoptrar som fungerrar som mobila övervakningskameror(som i och för sig är rätt lika dagens sikorsky cypher), samt Logans små digitala avlyssningsmickar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jessica är en dålig skådespelerska. Stel och jävlig.

Dark Angel är knappast något mästerverk

Jag vet inte hurdann hon är i andra sammanhang, men att hon är stel i Dark Angel känns nästan som ett personlighetsdrag. :rolleyes:

Och då du säger att Dark Angel inte är ett mästerverk kan jag inte göra annat än att fråga vilka avsnitt du sett, eftersom att den första sesongen är överlägsen den andra ;P . Där vartenda avsnitt i S1 är väl genomtänkt , och känns både spännande och ovärderligt :P , finns det i den andra sesongen en rad avsnitt som känns som att dom bara är där för att fylla utrymme :( ...

Om du ser det allra första avsnittet, kommer du, precis som jag sagt, att älska serien. ;)

Känner en i min klass, som såg ett och annat avsnitt mellanåt, såklart av andra sesongen, och som skrek ut om hur usel filmsmak jag hade, och att jag glodde bara för att Jessica var snygg. :)

Sen började TV4 att sända serien från början, och jag sa åt honom att han INTE FÅR missa första avsnittet. Det gjorde han inte, och sedan dess har han varit lite av en DA-nöt, inte i min kaliber kanske, men ändå. Han engagerar sig inte i DA, men han frågar ändå konstant efter en ny sesong. Nu har jag inspirerat honom till att, precis som jag, köpa böckerna (läste de första två på 3 dar, trots att de var över 250 sidor stycket och på engelska :D )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Storyn är tunn. Skådespeleriet är allmänt tunnt. Allt är muppigt. Mupp, mupp, mupp.. Vet inte vad jag ska säga. Jag tycker inte att det är bra.

Och gubbe är nästan i äldsta laget..

Storyn är definitivt inte tunn... Inte i sesong 1 i alla fall, och i skådespeleriet kan förvisso kännas lite halvdan ibland (kan komma på kanske tre repliker som känns lite onaturliga).

Men betygen säger sitt: båda sesongerna har fått "Viewers Choice"-utmärkelsen, och recensionerna av sesong 1 är lysande. På www.tv.com har den bettyget 8,7 (och kommentaren "great"), efter hela 594 röster. Över 50 000 personer skrev under på en namninsamling för att serien ska komma tillbaka!

Se bara på pollen här!

Och för att tråden ska komma vidare från omdömmestjatet så har jag en fråga: Vilka har läst böckerna? Vad tycker ni om dom? Har läst dom två sista (Skin game, och After the Darkness), och tycker dom avslutar serien på ett bra sätt (även om den allra sista boken lämnar kvar ett par frågetecken).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Storyn är definitivt inte tunn... Inte i sesong 1 i alla fall, och i skådespeleriet kan förvisso kännas lite halvdan ibland (kan komma på kanske tre repliker som känns lite onaturliga).

Men betygen säger sitt: båda sesongerna har fått "Viewers Choice"-utmärkelsen, och recensionerna av sesong 1 är lysande. På www.tv.com har den bettyget 8,7 (och kommentaren "great"), efter hela 594 röster. Över 50 000 personer skrev under på en namninsamling för att serien ska komma tillbaka!

Se bara på pollen här!

Och för att tråden ska komma vidare från omdömmestjatet så har jag en fråga: Vilka har läst böckerna? Vad tycker ni om dom? Har läst dom två sista (Skin game, och After the Darkness), och tycker dom avslutar serien på ett bra sätt (även om den allra sista boken lämnar kvar ett par frågetecken).

JAG tycker att storyn är tunn och inte särskilt bra och JAG har rätt att tycka det. JAG gillar inte serien.

Eliizar: Håller med till 100%!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...