darkjak Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 I den här tråden ska ni debattera James Camerons fantastiska serie, som tyvärr lades ner efter bara två sesonger, samt böckerna, spelet och allt annat relaterat! Här har ni några bra länkar: Dark Angel RPG Darkangelfansens hem Skärmsläckare o dylikt... Själv har jag hela serien på DVD, och alla fyra böcker! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Vote: Usel Enlig mig bara skit i stil med "smallville" (stavning?) och Jessica Alba är sämst enligt mig . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 19 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Vote: Usel Enlig mig bara skit i stil med "smallville" (stavning?) och Jessica Alba är sämst enligt mig . Vad jag vet så handlar smallville om utomjordingar o så skit, och storyn är osammanhängande o korkad... Förvisso finns "freaks" med i sesong 2, men i sesong 1 finns dom inte, vilket får serien att kännas betydligt mer seriös! Se första avsnittet, och du kommer att älska det och set hela första sesongen, och kanske S2 också... Och Jessica är sexigast! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Aldrig sett det faktiskt. Tycker det ser ut som ännu en fjantig agentserie med wannabe- Bond prylar. Men eftersom jag inte sett något ska jag inte uttala mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Och Jessica är sexigast! Kan hända, men vad är viktigast: snygg skådespelare eller bra skådespelare? Jag tycker att Jessica Alba är en hemskt dåligt skådespelare iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 19 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Aldrig sett det faktiskt. Tycker det ser ut som ännu en fjantig agentserie med wannabe- Bond prylar. Men eftersom jag inte sett något ska jag inte uttala mig. Agentserie? Bondprylar? Du tar nog fel serie. Serien är förvisso en scifiserie, men det är verkligen få saker som inte finns idag. För det första är det de transgena, alltså genmodifierade supersoldater, och hoverdrones, det vill säga små obemannade helikoptrar som fungerrar som mobila övervakningskameror(som i och för sig är rätt lika dagens sikorsky cypher), samt Logans små digitala avlyssningsmickar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Jessica är en dålig skådespelerska. Stel och jävlig. Dark Angel är knappast något mästerverk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Hon är fin. Vote: Bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Har tittat förbi det och det ser bra ut men har inte tittat en helt avsnitt av Dark Angel. Vote: Har ej sett, ska se nån gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 19 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Jessica är en dålig skådespelerska. Stel och jävlig. Dark Angel är knappast något mästerverk Jag vet inte hurdann hon är i andra sammanhang, men att hon är stel i Dark Angel känns nästan som ett personlighetsdrag. Och då du säger att Dark Angel inte är ett mästerverk kan jag inte göra annat än att fråga vilka avsnitt du sett, eftersom att den första sesongen är överlägsen den andra . Där vartenda avsnitt i S1 är väl genomtänkt , och känns både spännande och ovärderligt , finns det i den andra sesongen en rad avsnitt som känns som att dom bara är där för att fylla utrymme ... Om du ser det allra första avsnittet, kommer du, precis som jag sagt, att älska serien. Känner en i min klass, som såg ett och annat avsnitt mellanåt, såklart av andra sesongen, och som skrek ut om hur usel filmsmak jag hade, och att jag glodde bara för att Jessica var snygg. Sen började TV4 att sända serien från början, och jag sa åt honom att han INTE FÅR missa första avsnittet. Det gjorde han inte, och sedan dess har han varit lite av en DA-nöt, inte i min kaliber kanske, men ändå. Han engagerar sig inte i DA, men han frågar ändå konstant efter en ny sesong. Nu har jag inspirerat honom till att, precis som jag, köpa böckerna (läste de första två på 3 dar, trots att de var över 250 sidor stycket och på engelska ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Jag tänkte ge serien en chans då det såg häftigt ut på reklamen när de sände det första gången. Jag såg ungefär halva första säsongen när jag fick nog.. Det var inte bra.. Därav min åsikt: Inte ett mästerverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 19 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Jag tänkte ge serien en chans då det såg häftigt ut på reklamen när de sände det första gången. Jag såg ungefär halva första säsongen när jag fick nog.. Det var inte bra.. Därav min åsikt: Inte ett mästerverk. Vad för underlig gubbe e du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Ej sett, ska se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Vad för underlig gubbe e du? Storyn är tunn. Skådespeleriet är allmänt tunnt. Allt är muppigt. Mupp, mupp, mupp.. Vet inte vad jag ska säga. Jag tycker inte att det är bra. Och gubbe är nästan i äldsta laget.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 (redigerad) Jessica Alba är sämst enligt mig . Dö skall du. Har inte sett Dark Angel, men det verkar vara relativt kalkonigt. Redigerad 20 augusti, 2005 av Crice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Dö skall du. Har inte sett Dark Angel, men det verkar vara relativt kalkonigt. Du är på alldeles rätt spår Mr. Crice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 (redigerad) Kan ju säga att Jessica inte bara är stel i Dark Angel, ni som har sett Fantastic four fattar nog vad jag menar. Det jag vill koma till är att Jessica Alba kanske gör sig bra på bild men inte på film. Redigerad 20 augusti, 2005 av eliizar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 20 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Storyn är tunn. Skådespeleriet är allmänt tunnt. Allt är muppigt. Mupp, mupp, mupp.. Vet inte vad jag ska säga. Jag tycker inte att det är bra. Och gubbe är nästan i äldsta laget.. Storyn är definitivt inte tunn... Inte i sesong 1 i alla fall, och i skådespeleriet kan förvisso kännas lite halvdan ibland (kan komma på kanske tre repliker som känns lite onaturliga). Men betygen säger sitt: båda sesongerna har fått "Viewers Choice"-utmärkelsen, och recensionerna av sesong 1 är lysande. På www.tv.com har den bettyget 8,7 (och kommentaren "great"), efter hela 594 röster. Över 50 000 personer skrev under på en namninsamling för att serien ska komma tillbaka! Se bara på pollen här! Och för att tråden ska komma vidare från omdömmestjatet så har jag en fråga: Vilka har läst böckerna? Vad tycker ni om dom? Har läst dom två sista (Skin game, och After the Darkness), och tycker dom avslutar serien på ett bra sätt (även om den allra sista boken lämnar kvar ett par frågetecken). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Ej sett, ej intresserad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Storyn är definitivt inte tunn... Inte i sesong 1 i alla fall, och i skådespeleriet kan förvisso kännas lite halvdan ibland (kan komma på kanske tre repliker som känns lite onaturliga). Men betygen säger sitt: båda sesongerna har fått "Viewers Choice"-utmärkelsen, och recensionerna av sesong 1 är lysande. På www.tv.com har den bettyget 8,7 (och kommentaren "great"), efter hela 594 röster. Över 50 000 personer skrev under på en namninsamling för att serien ska komma tillbaka! Se bara på pollen här! Och för att tråden ska komma vidare från omdömmestjatet så har jag en fråga: Vilka har läst böckerna? Vad tycker ni om dom? Har läst dom två sista (Skin game, och After the Darkness), och tycker dom avslutar serien på ett bra sätt (även om den allra sista boken lämnar kvar ett par frågetecken). JAG tycker att storyn är tunn och inte särskilt bra och JAG har rätt att tycka det. JAG gillar inte serien. Eliizar: Håller med till 100%! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts