_lance_vance_ Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 (redigerad) Hejsan alla. Nu är det dags för mig att köpa lite nya saker till min dator!!!! Men... Jag vet inte riktigt vad jag borde uppgradera Min Dator: Processor:Celeron 2,66 ghz ,256 Cache Ram:DDR 512MB ,400 MHz ,pc3200 Hårddisk: 80 GB ,2MB Cache, ATA Grafikkort: ATI Radeon 9250 128MB, AGP. Detta var sakerna som jag kan tänka mig att byta ut. Men jag vet inte om Processor är värt att byta, Celeron är inte det bästa, men ändå? (:!!! Sen har jag ett integrerat ljudkort, Är det lönt att köpa ett nytt ljudkort då? Själv har jag ingen aning! Dator funkar mycket bra till San Andreas, men det kommer nyare spel helatiden och dom kräver mer Edit: Jag tror att jag ska ha ett Nvidia kort, Gillar Nvidia mer Redigerad 18 augusti, 2005 av _lance_vance_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Fråga nån lokal dator-handlare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Drewek Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Kan inte mkt. Men den är ju ganska bra! (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Ramet kan du ha kvar tror jag. grafikortet borde bli bättre. 9800pro? är ju inte helt fel med ny hdd heller. prosessorn och moderkortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Pristak? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 18 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Pristak? EE du menar hur mycket jag hade tänkt lägga ut.? Kanske 2-3000 , kanske mer men jag är ingen extrem dator användare. Vill bara att datorn ska ha så bra prestanda att spel inte kommer att hacka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 EE du menar hur mycket jag hade tänkt lägga ut.? Kanske 2-3000 , kanske mer men jag är ingen extrem dator användare. Vill bara att datorn ska ha så bra prestanda att spel inte kommer att hacka. Då ska du antingen uppgradera grafikkortet eller Processor och Moderkort.. Vet iofs inte hur bra det kortet du har är, men jag hade nog satsat på ett nytt moderkort och processor.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 18 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Då ska du antingen uppgradera grafikkortet eller Processor och Moderkort.. Vet iofs inte hur bra det kortet du har är, men jag hade nog satsat på ett nytt moderkort och processor.. Okej , och här går man och tror att grafikkort, ram och Hdd är det viktigaste, men men ... man lär sig (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 http://www.datorbutiken.se/ - Bra sida Skulle själv rekonmendera en AMD64 processor, dom funkar bäst med spel. Köp till en till 512MB DDR- sticka också. 1024 MB RAM duger gott och väl. Sen skulle jag väl säga ett X800 Pro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Det är som att byta däck på en bil och tro att den går snabbare/bättre/whateva (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Det är som att byta däck på en bil och tro att den går snabbare/bättre/whateva Haha.. bra jämförelse (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 http://www.datorbutiken.se/ - Bra sida Skulle själv rekonmendera en AMD64 processor, dom funkar bäst med spel. Köp till en till 512MB DDR- sticka också. 1024 MB RAM duger gott och väl. Sen skulle jag väl säga ett X800 Pro. W0rd. Eller ett 6600gt eftersom han ville ha nvidia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Jag hade köpt mer ram och större hårddisk plus ett soundblaster.... Silken musiktönt jag är! (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 18 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Vilket är bäst Detta ATI 9600 XT eller Detta Nvidia Geforce 6600 På papper så ser 9600xt bättre ut men sen så ska tydligen inte info på papper vara det viktigaste ? Någon som kan avgöra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Okej , och här går man och tror att grafikkort, ram och Hdd är det viktigaste, men men ... man lär sig (:!!! Nja, det beror på vad du använder datorn till. Är det spel som gäller får du ut mycket mer av ett grafikkortsbyte än att köpa ny moderplanka och cpu. Alt. 1 Nytt moderkort + AMD64 3000+ = ca 2500 kr Alt. 2 Geforce 6800 = ca 2000 kr Alternativ 2 kommer garanterat ge dig bättre prestanda i spelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 18 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Nja, det beror på vad du använder datorn till. Är det spel som gäller får du ut mycket mer av ett grafikkortsbyte än att köpa ny moderplanka och cpu. Alt. 1 Nytt moderkort + AMD64 3000+ = ca 2500 kr Alt. 2 Geforce 6800 = ca 2000 kr Alternativ 2 kommer garanterat ge dig bättre prestanda i spelen. Var hittar man ett 6800 för 2000kr (:!!! , Och frästen ,vad är bäst: ett kort med 128MB med mycket Mhz i GPU och snabbt memory, eller ett långsamt 256MB kort ? Vet inte själv :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Var hittar man ett 6800 för 2000kr , Och frästen ,vad är bäst: ett kort med 128MB med mycket Mhz i GPU och snabbt memory, eller ett långsamt 256MB kort ? Vet inte själv :"> Snabbt 128. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Var hittar man ett 6800 för 2000kr , Och frästen ,vad är bäst: ett kort med 128MB med mycket Mhz i GPU och snabbt memory, eller ett långsamt 256MB kort ? Vet inte själv :"> Här till exempel. Skillnaden mellan 128 mb och 256 mb är inte så stor men däremot är GPU:ns hastighet avgörande för hur bra grafikkortet presterar. Det finns grafikkort på 256 mb som kostar några hundralappar och kort på 128 mb som kostar flera tusen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 18 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Vilket är bäst Detta ATI 9600 XT eller Detta Nvidia Geforce 6600 På papper så ser 9600xt bättre ut men sen så ska tydligen inte info på papper vara det viktigaste ? Någon som kan avgöra? Någon som kan svara på detta Det jag igentligen mer vill veta är om det är bra med Mcyket Mhz i GPU osv. Eller om man ska välja en med mycket sånt (vet inte vad man kallar sådant). 64-Bit Texture Filtering and Blending Intellisample™ 3.0 Technology....... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 ATi 9600XT är gammalt. Antagligen köper du ett kort ur X800- serien eller ur nVidias 6800- serie. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts