Tux Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Har du alltid viljat surfa lite snabbare? Är du trött på alla jobbiga Popup-blockare?, eller alla flash som sänkar din internet hastighet? Jag har tipsen som gör att du kab surfa lite snabbare och säkrare! Surfa Säkert Jag börjar med att säga, Installera Firefox och släng IE! Om du använder Internet Explorer kommer du få snabbare virus utan att du vet!, men om du använder Firefox kommer du kunna surfa snabbare genom websidorna! Popup-blockare Som många redan vet så finns det en Inbyggd popup blockare i Firefox, men den hjälper alltid inte. Om du vill surfa utan några alls popups så bör du nog ladda ner ett. Här är en sidan där du kan välja bland många Popup-blockare! Flash Reklamer Många håller med mig säkert om att alla dessa Flash reklamer börjar bli irriterande! Dom sänker ens internet hastighet så du kan inte surfa lika snabbt bland sidorna på grund av att en flash reklam ska laddas först. Här kan du ladda ner Flashblock som blockar alla Flash i Firefox genom att lägga dit en Knapp istället för hela Flash Hoppas detta hjälpte många Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 (redigerad) Surfa Säkert Jag börjar med att säga, Installera Firefox och släng IE! Om du använder Internet Explorer kommer du få snabbare virus utan att du vet!, men om du använder Firefox kommer du kunna surfa snabbare genom websidorna! Bara en fråga, kan inte köra firefox på min dator då det kommer upp ett nokänt fel som jag är ensam om i hela världe, vad ska jag använda för program att surfa med, min dator är skitseg så vill helst inte använda opera.. EDIT: orkar inte vänta på svar, laddar ner maxthon. Redigerad 18 augusti, 2005 av vinnecool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 18 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Bara en fråga, kan inte köra firefox på min dator då det kommer upp ett nokänt fel som jag är ensam om i hela världe, vad ska jag använda för program att surfa med, min dator är skitseg så vill helst inte använda opera.. EDIT: orkar inte vänta på svar, laddar ner maxthon. Kan du bara lite mer specifik... kanske du säga vad det stog på meddelandet (felet)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Kan du bara lite mer specifik... kanske du säga vad det stog på meddelandet (felet)? Det var inget meddelande, det var bara det att det bara kom upp ett tomt fönster med en tom rad när jag startade eldröv, har skrivit meeer under en annan tråd på forumet, men orkar inte leta upp nu. Maxthon fungerar utmärkt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
helmer Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Jag läste i PC för Alla nummer 6 (nyaste) en artikel om FireFox. Där skriver skribenten att FireFox e på väg mot slutet. Den funkar bra, men inte överallt. Och Microsoft jobbar nu hårt på Iexplorer 7 där man har med måga bra funktioner från FireFox, så han trodde att FireFox var på väg mot slutet... Så det är lika bra att ha kvar Ieplorer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Det var inget meddelande, det var bara det att det bara kom upp ett tomt fönster med en tom rad när jag startade eldröv, har skrivit meeer under en annan tråd på forumet, men orkar inte leta upp nu. Maxthon fungerar utmärkt! Starta firefox med "-p"-argumentet (skriv "firefox.exe -p" i 'Kör...'), skapa en ny profil och använd den, löser de flesta problem med gränssnittet. Bookmarks, cookies och inställningar kan lätt kopieras över till den nya profilen genom att kopiera filer såsom bookmarks.html, cookies.txt, etc. från den gamla profilmappen till den nya (Ligger i C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Application Data\Mozilla\Firefox som default har jag för mig). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 18 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Jag läste i PC för Alla nummer 6 (nyaste) en artikel om FireFox. Där skriver skribenten att FireFox e på väg mot slutet. Den funkar bra, men inte överallt. Och Microsoft jobbar nu hårt på Iexplorer 7 där man har med måga bra funktioner från FireFox, så han trodde att FireFox var på väg mot slutet... Så det är lika bra att ha kvar Ieplorer.. Jo kanske den nya IE blir bra men jag har fortfarande kvar min IE för att det går ej att öppna bilder med Firefox men.... så snabbt jag öppnar IE så kommer viruset "Miscrosoft.Update.Trojan"...nåt sånt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts