P1rsson Skrivet 17 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2005 Nu är det så att jag bara trodde det var min hemsida, men när jag kollade efter var det även så på gtasajten m.m. Det är så att tabeller ser annorlunda ut i Firefox än vad dom ska göra, osm när jag kollar i Internet Explorer. Vet någon om det är inställningar jag har fel eller om det är så för alla med Firefox? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 17 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2005 Men du gjorde ju nyss en precis lika dan tråd >.< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 17 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2005 Men du gjorde ju nyss en precis lika dan tråd >.< Nej, läs den tråden, sen läser du denna. >.< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 17 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2005 Meh fråga mozilla istället >.< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 17 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2005 (redigerad) Meh fråga mozilla istället >.< Att jag inte tänkte på det! Jag ska ringa mozilla om en kvart, hör av mig om vad han sa! Redigerad 17 augusti, 2005 av P1rsson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2005 Det är igentligen IE som gör dom fel, eftersom IE-motorn verkar vara utvecklad av en apa. Men gör sidan för firefox, sätt ett script som bara tillåter firefox, så slipper du alla IE-användare som ändå bara ser sidan fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 17 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2005 Men ta alla saker i en tråd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 18 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Det är igentligen IE som gör dom fel, eftersom IE-motorn verkar vara utvecklad av en apa. Men gör sidan för firefox, sätt ett script som bara tillåter firefox, så slipper du alla IE-användare som ändå bara ser sidan fel. Eftersom dom ser sidan rätt så låter det fel, t.ex gtasajten syns ju rätt för IE användare.. Radiuz: Vilka alla saker? Detta har inget med min andra tråd att göra, förutom att det var orsaken till problemet. Och nu undrar jag över något annat = ny tråd. Eller tycker du alla användare ska ha en enda tråd för alla sina topicar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Eftersom dom ser sidan rätt så låter det fel, t.ex gtasajten syns ju rätt för IE användare.. Radiuz: Vilka alla saker? Detta har inget med min andra tråd att göra, förutom att det var orsaken till problemet. Och nu undrar jag över något annat = ny tråd. Eller tycker du alla användare ska ha en enda tråd för alla sina topicar? Igentligen är det så att IE's motor visar sidor fel, man måste lägga till massa ostandard-kod för att få den att visas rätt (men eftertsom du har frontpage så får du sidan fixad och klart med massa extra skittaggar). Men detta är Vigge bättre på, vänta tills han kommer och skriver nåt här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Att jag inte tänkte på det! Jag ska ringa mozilla om en kvart, hör av mig om vad han sa! Men dö! Skicka ett mail istället >.< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Kan du ge exempel på vad som skiljer på renderingen av tabeller i IE och Firefox? Två screenshots samt en liten beskrivning vore fint, lite svårt att förstå vad du menar annars. Btw, att använda scripts som gör att en webbplats endast kan besökas av folk med utvalda webbläsare är något av de mest idiotiska ideérna som finns, gör så att sidorna fungerar i alla (nåja, de mest använda) webbläsare istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 19 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Kan du ge exempel på vad som skiljer på renderingen av tabeller i IE och Firefox? Två screenshots samt en liten beskrivning vore fint, lite svårt att förstå vad du menar annars. Btw, att använda scripts som gör att en webbplats endast kan besökas av folk med utvalda webbläsare är något av de mest idiotiska ideérna som finns, gör så att sidorna fungerar i alla (nåja, de mest använda) webbläsare istället. Okej, jo men jag har två bilder i en annan tråd, men du kan alltid prova och se skillnaden på gtasajten i IE och MF. Men då undrar jag, finns det något sätt i frontpage så tabellerna inte ändrar utseende i MF? P-c-2, varför inte skicka PM själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 P-c-2, varför inte skicka PM själv? Va? Varför ska jag skicka PM till mozilla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 19 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 (redigerad) För det blir bra så p-c-2. Dessutom vill jag se dig dansa. Redigerad 19 augusti, 2005 av P1rsson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Okej, jo men jag har två bilder i en annan tråd, men du kan alltid prova och se skillnaden på gtasajten i IE och MF. Men då undrar jag, finns det något sätt i frontpage så tabellerna inte ändrar utseende i MF? P-c-2, varför inte skicka PM själv? Firefox och IE har olika "standardutseénden" på tabeller, för att få tabellerna att se ut som du vill får du använda CSS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 20 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Firefox och IE har olika "standardutseénden" på tabeller, för att få tabellerna att se ut som du vill får du använda CSS. Ursäkta att jag inte är så kunnig, men vad innebär det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Ursäkta att jag inte är så kunnig, men vad innebär det? Plugga lite så förstår du.. Frontpage är.. Uselt.. Du klarar dig inte långt med det. Börja plugga kod så ska du se att du förstår Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 20 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Plugga lite så förstår du.. Frontpage är.. Uselt.. Du klarar dig inte långt med det. Börja plugga kod så ska du se att du förstår Sen finns det ju dom som har annat att göra på dagarna. Därför jag frågade, synd att jag inte kunde få ett annat svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Sen finns det ju dom som har annat att göra på dagarna. Därför jag frågade, synd att jag inte kunde få ett annat svar. It takes commitment.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 CSS står för Cascade Style Sheet (eller något liknande ) som man kan använda på sin hemsida. Man skriver lite kod i notepad och sparar som mall.css och länkar den sedan till den ursprungliga sidan med en <link>-tabb (Något för #10 det här! ). Kan man sin kod i CSS behöver man inte göra tabeller, man kan sätta texten på sidan vart som helst! BigBear lärde mig lite CSS förut, och då gjorde jag först en sida där det bara stog en massa text i en enda röra. Sen satte vi lite div-taggar med olika classer (de som väljer vilken css-kod man ska ha för det stycket), och gjorde en mall.css. Vi gjorde en grön bakgrund, röd text, centrerade texten, gjorde en scrollningsbar ram som vi satte mycket text i. Även en länk som ändrade färg och storlek. Jag gjorde även en hemsida (HLMapping) enbart med CSS! Och om man byter namn på mall.css och kollar på sidan igen så ser man bara texten som finns där. Designen kan alltså fixas med CSS! Idag bråkas det om, om det är Tables eller CSS som är bäst Fick du en bra förklaring nu, P1rsson? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts