dempaboy Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Jo det är så att vi kommer att få ADSL i oktober och vi undrar några saker... hur man kopplar ihop ett nätverks system där flera datorer delar på uppkoppligen. vi har idag en 8-portars switch, vi kommer att köpa router med inbyggd printserver hur ska allting kopplas ihop? nån som kan hitta nån princip ritning eller göra en? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Jo det är så att vi kommer att få ADSL i oktober och vi undrar några saker... hur man kopplar ihop ett nätverks system där flera datorer delar på uppkoppligen. vi har idag en 8-portars switch, vi kommer att köpa router med inbyggd printserver hur ska allting kopplas ihop? nån som kan hitta nån princip ritning eller göra en? Jag har en D-Link och 2 datorer. Jag gör så här: Dator 1 är kopplad till Routern Dator 2 är kopplad till Routern Exempel: Data1 ----------------------------------- Router (D-link) --------------------- Data2 Eller så kan du göra så här (jag hade det så innan men den funkade inte riktigt): Data1 ------------------------------- Router (D-Link)----(Anten) (Anten)-Data2 aja... annars vet jag inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Jag har Data1 -- Router -- Anten Anten -- Min dator MEn den tappar kontakten ibland så det är inget att satsa på, ska köpa en nätverkskabel så jag får ordning på skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts