Jump to content

Flyga högre me motorcykel

henke99
 Share

Recommended Posts

Tjena

Jag såg på en San Andreas stuntvideo där dom flög upp på byggnader. Men när jag själv testa att hoppa på samma ställe flög jag inte alls lika högt. Är det någont speciellt man ska göra för att flyga högre. hålla pil upp mennas man hoppar eller liknande.

Väldigt tacksamm för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena

Jag såg på en San Andreas stuntvideo där dom flög upp på byggnader. Men när jag själv testa att hoppa på samma ställe flög jag inte alls lika högt. Är det någont speciellt man ska göra för att flyga högre. hålla pil upp mennas man hoppar eller liknande.

Om du sa vilken stuntfilm och vart så kanske jag skulle kunna hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns ju en "real speed" mod som gör så fordonen går lika fort som på riktigt, hojjarna går ûber fort. kanske dom använt den?

Nej det tror jag inte. Det är inte så svårt att komma högt upp. På en Packer finns det 2 små pinnar längst fram på rampen om man stegrar lite lätt och slår till dem så flyger man mycket högre än vad man hade gjort utan dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry glömde nämna de

Filmen heter : Flight Gear Stunt Video

Link : http://files.filefront.com/Flight_Gear/;39...;/fileinfo.html

Ifall den första inte fungerar så här är en annan link:

http://www.thegamersalliance.com/?do=dynamic&id=2245

(hittade den på www.gtagaming.com)

Redigerad av henke99
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena

Tappa på framåtpilen när du kör mot hoppet. På det sättet lutar sig CJ framåt och du kan bygga upp fart snabbare. Om du trykcer för länge/mycket lutar han sig uppåt och fartökningen blir inte lika stor. För att få snabbast fart gäller det alltså att "balanser" tappningen så att CJ böjer sig framåt, men inte uppåt.

För att flyga högre kan du också luta dig bakåt i "hopp ögonblicket". På detta sätt flyger du högre. Samma sak gäller här, lute inte för mycket.

Du skrev att de hoppade upp på byggnader i filmen. Oftast har man placerat en packer alldeles framför en vägg eller något liknande för att hoppa som högst. Det gäller du att bygga upp hög fart och sedan landa med bakhjulet på väggens kant efter det att du har lämnat packern.

Om du vill kan jag upp ett exempel eller göra en guide i form av en kort film.

EDIT: Jag har Flight Gear på datorn, kan du skriva vilket stunt du menar genom att skriva tidpunkten det utförs?

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar så jätte mycket

Skulle jätte gärna vilja ha en guide som du sa. Ifall det går bra

Hoppet som jag förökte göra själv börjar vid 03:06 --->03:17 Den som är i Los santo där han hoppar på en packer.

Det gick inge bra flög rätt in i huset bara 20 meter under tacket (:!!!:)

Redigerad av henke99
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar så jätte mycket

Skulle jätte gärna vilja ha en guide som du sa. Ifall det går bra

Hoppet som jag förökte göra själv börjar vid 03:06 --->03:17 Den som är i Los santo där han hoppar på en packer.

Okej, jag vet inte om det behövs en guide, jag kan förklara.

Först har Kremlin placerat en packer lite på sned. Har får hög fart genom att ta lång sats och tappa på framåtpilen (precis som jag beskrev tidigare). Han åker snett upp på packern och siktar på den lilla piggen på sidan (som Mr.Magic beskrev). Momentet innan han träffar piggen börjar han att luta CJ bakåt, genom att använda bakåtpilen. I luften fortsätter han att luta bakåt till han är nära att landa.

Att träffa piggen rätt kan vara ganska svårt. Du kommer att få försöka några gånger innan du äns lyckas med det. När man lärt sig det behöver man också lära sig var man ska placera packern och hur höga tak man kan klara.

Om du vill kan jag göra en kort tutorial av ett av mina klipp. Dock kommer jag inte att kunna göra det ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor