Jump to content

Problem med nätverkskort

KalleR
 Share

Recommended Posts

Efter att ha formaterat datorn hittas ej nätverkskortet. Jag har drivrutiner till både moderkortet och nätverkskortet, men Datorn vill ändå inte inse att det sitter ett nätverkskort i datorn. Har varit och tittat lite i bios utan resultat. har även startat utan kort och med kort och bytt plats på kort. men inget vill funka.

nån som har några ideer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha formaterat datorn hittas ej nätverkskortet. Jag har drivrutiner till både moderkortet och nätverkskortet, men Datorn vill ändå inte inse att det sitter ett nätverkskort i datorn. Har varit och tittat lite i bios utan resultat. har även startat utan kort och med kort och bytt plats på kort. men inget vill funka.

nån som har några ideer?

Jag kan nog ge dig svart efter 19:00, för min mamma är data lärare så kan nog men hon kommer hem nånstans vid 19:00 så... om du inte kommer på någon annan ide så kan du vänta tills 19:00 så kanske jag kan ge dig ett svar (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prova med ett annat nätverkskort.. om du har. Om inte så kan du ju köpa, kostar väl 100 spänn. (:!!!:)

Juste där sa du nått! tänkte göra det innan, men glömde. fast är ganska säker på att det inte är själva kortet det är fel på. Vill helst inte byta runt för mkt heller, då detta är en "kommun-dator".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förut för länge sen knepade mitt nätverkskort när jag tog drivrutiner från tillverkarens hemsida, och datorn hittade inte kortet. Sen tog jag skivan som följde med vid köpet, och vips så hittade den kortet. (:!!!:)

Har testat med drivrutiner som följde med, och drivrutiner från hemsidan, samam sak med moderkortet, men inget vill funka

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Juste där sa du nått! tänkte göra det innan, men glömde. fast är ganska säker på att det inte är själva kortet det är fel på. Vill helst inte byta runt för mkt heller, då detta är en "kommun-dator".

Själv moddade jag sönder vår gamla kommundator... -_-

Hursomhelst, själva kortet måste inte vara felaktigt, men moderkortet kanske har slutat "gilla" det. (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Löste det genom att restora till default i bios, på så sätt unlockas det intergrerade nätverkskortet -_- så nu kör jag på det istället. Ska skicka in datorn så dom får fixa den nåndång när jag orkar.

Tack för hjälpen ändå

Om du redan hade ett intergrerat, varför då ha ett till? Jag menar, det är moderkortet är väl fullt lika dugligt. Så upplever jag det iallafall (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor