KalleR Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Efter att ha formaterat datorn hittas ej nätverkskortet. Jag har drivrutiner till både moderkortet och nätverkskortet, men Datorn vill ändå inte inse att det sitter ett nätverkskort i datorn. Har varit och tittat lite i bios utan resultat. har även startat utan kort och med kort och bytt plats på kort. men inget vill funka. nån som har några ideer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Prova med ett annat nätverkskort.. om du har. Om inte så kan du ju köpa, kostar väl 100 spänn. (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Efter att ha formaterat datorn hittas ej nätverkskortet. Jag har drivrutiner till både moderkortet och nätverkskortet, men Datorn vill ändå inte inse att det sitter ett nätverkskort i datorn. Har varit och tittat lite i bios utan resultat. har även startat utan kort och med kort och bytt plats på kort. men inget vill funka. nån som har några ideer? Jag kan nog ge dig svart efter 19:00, för min mamma är data lärare så kan nog men hon kommer hem nånstans vid 19:00 så... om du inte kommer på någon annan ide så kan du vänta tills 19:00 så kanske jag kan ge dig ett svar (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Prova med ett annat nätverkskort.. om du har. Om inte så kan du ju köpa, kostar väl 100 spänn. (:!!! Juste där sa du nått! tänkte göra det innan, men glömde. fast är ganska säker på att det inte är själva kortet det är fel på. Vill helst inte byta runt för mkt heller, då detta är en "kommun-dator". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Förut för länge sen knepade mitt nätverkskort när jag tog drivrutiner från tillverkarens hemsida, och datorn hittade inte kortet. Sen tog jag skivan som följde med vid köpet, och vips så hittade den kortet. (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Förut för länge sen knepade mitt nätverkskort när jag tog drivrutiner från tillverkarens hemsida, och datorn hittade inte kortet. Sen tog jag skivan som följde med vid köpet, och vips så hittade den kortet. (:!!! Har testat med drivrutiner som följde med, och drivrutiner från hemsidan, samam sak med moderkortet, men inget vill funka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Juste där sa du nått! tänkte göra det innan, men glömde. fast är ganska säker på att det inte är själva kortet det är fel på. Vill helst inte byta runt för mkt heller, då detta är en "kommun-dator". Själv moddade jag sönder vår gamla kommundator... Hursomhelst, själva kortet måste inte vara felaktigt, men moderkortet kanske har slutat "gilla" det. (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Löste det genom att restora till default i bios, på så sätt unlockas det intergrerade nätverkskortet (:!!! så nu kör jag på det istället. Ska skicka in datorn så dom får fixa den nåndång när jag orkar. Tack för hjälpen ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Löste det genom att restora till default i bios, på så sätt unlockas det intergrerade nätverkskortet så nu kör jag på det istället. Ska skicka in datorn så dom får fixa den nåndång när jag orkar. Tack för hjälpen ändå Om du redan hade ett intergrerat, varför då ha ett till? Jag menar, det är moderkortet är väl fullt lika dugligt. Så upplever jag det iallafall (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Om du redan hade ett intergrerat, varför då ha ett till? Jag menar, det är moderkortet är väl fullt lika dugligt. Så upplever jag det iallafall Fråga inte mig, fråga dom som byggde ihop datorn och säljer den asbilligt via kommunen har 2 ljudkort också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts