The Dude Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Min iPod gick sönder för ett tag sen och garantin har gått ut så det är dags för en ny mp3-spelare. Jamenar skolan börjar i morgon och en timme på bussen varje dag är inte kul utan musik. Denna gången hade jag tänkt köpa en minde variant på typ 512mb eller 1 gig. Har ni några bra förslag. Tipsa bara om ni verkligen kan rekomendera den, viktigt köp liksom. Inte över 2000:- hade jag tänkt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Denna e bra.. jag har den JOS MP120 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Vilka funktioner vill du ha på den? Radio, Färgskärm? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Vilka funktioner vill du ha på den? Radio, Färgskärm? Varken radio eller färgskärm är något jag behöver, har inga egentliga krav på finesser, den ska var snygg och smidig. Ska nog köpa en M3-tidning, dom brukar ha vettiga råd. GiZmo: Det är helt klart ett alternativ, vad kostar den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Varken radio eller färgskärm är något jag behöver, har inga egentliga krav på finesser, den ska var snygg och smidig. Ska nog köpa en M3-tidning, dom brukar ha vettiga råd. GiZmo: Det är helt klart ett alternativ, vad kostar den? NetOnNet 1 190:- (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Min iPod gick sönder för ett tag sen och garantin har gått ut så det är dags för en ny mp3-spelare. Jamenar skolan börjar i morgon och en timme på bussen varje dag är inte kul utan musik. Denna gången hade jag tänkt köpa en minde variant på typ 512mb eller 1 gig. Har ni några bra förslag. Tipsa bara om ni verkligen kan rekomendera den, viktigt köp liksom. Inte över 2000:- hade jag tänkt mig. Aj-Påd mini (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 (redigerad) NetOnNet 1 190:- Och 995:- på Webbhallen Typ ingenting ju. Och söt är den, funderar starkt. Edit: Hmm läste runt lite på pricerunner och såg att den delvis fått fruktansvärda recensioner. Inte att det är dåliga funktioner utan nåt sånt utan att den helt enkelt inte funkar eller går sönder efter ett par dagar. Läs själva. Men dom som inte fått ett måndagsex verkar vara nöjda (:!!! Redigerad 14 augusti, 2005 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 (redigerad) Den här e schysst. 512mb Finns på www.teknikmagasinet.se för 995 orkar inte länka.. Redigerad 14 augusti, 2005 av kebabkurt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Köpte en MPMan från elgiganten för 500kr.. är nöjd med den.. Den är också Flash baserad vilket är bättre än hdd.. Billigt också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Den här e schysst. 512mb Finns på www.teknikmagasinet.se för 995 orkar inte länka.. Så sant , en sån jag har smidig oxh snygg som fan =) dock är det svårt å se vad som står på dislayen när de är ljust ut =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Och 995:- på Webbhallen Typ ingenting ju. Och söt är den, funderar starkt. Edit: Hmm läste runt lite på pricerunner och såg att den delvis fått fruktansvärda recensioner. Inte att det är dåliga funktioner utan nåt sånt utan att den helt enkelt inte funkar eller går sönder efter ett par dagar. Läs själva. Men dom som inte fått ett måndagsex verkar vara nöjda (:!!! • Hörlurar ingårl ej,l detta för att pressa priset.i Vill du köpaj till hörlurar, finns idetj i ett paket med 220v reseladdare och hörlurar. iSel tillbehör längre ned på sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Så sant , en sån jag har smidig oxh snygg som fan =) dock är det svårt å se vad som står på dislayen när de är ljust ut =) Den har jag med. Tycker inte det är så mycket problem med displayen.. Man får me grymma lurar också.. (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 (redigerad) • Hörlurar ingårl ej,l detta för att pressa priset.i Vill du köpaj till hörlurar, finns idetj i ett paket med 220v reseladdare och hörlurar. iSel tillbehör längre ned på sidan. Men jag ska ändå köra med mina Koss Porta Pro så det är bara bra. Men problemet är att kvallen på spelare verkar suga . . Vill veta om det verkligen är så för annars är jag jäkligt intresserad. Den fick fin recension från 64bits också. Citat från Pricerunner: "Och så kommer vi då till det negativa som är att spelaren inte funkar. Köpte min på fredagen och den gav upp på lördagen" "Den startar inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men en gång fick jag igång den och laddade in några låtar och jag kunde lyssna i ca 5 min innan den först börja pipa inan den slutligen TOTAL DOG!!!! " "Vad är positivt? vet inte... jag fick ju inte igång den!" "Jag hade läst andras varningar här men hoppades slippa ett måndagsexemplar. Dåligt beslut... Köpte den en torsdagskväll, laddade & la över låtar, hann använda den på fredagen. Och upplevde att den har ganska krångliga menyer - hur 'backar' man tex.? Att hoppa låtar lyckades jag med en (1) gång och rullningen är hemskt långsam, etc. etc. På lördagen pluggade jag in den i datorn - som inte lyckades hitta den & meddelade att det var fel på den USB-porten (dvs. på spelaren). Själva spelaren visade 'Charging' & det har den gjort sen dess. " "Mp3-spelaren fungerar inte, den har aldrig startat. Det som gör det hela värre är att JOS kundservice är HELT FRUKTANSVÄRD." "Haha, den var rolig ,alltid kul att slänga 1000 kr i sjön" "det känns lite negativt kunna använda den en gång o sen lägger den av .... ja tänkte skriva väldigt utförligt här exakt hur ja har använt den , o hur ja gjorde innan den slutade funka. Vad jag förstår efter att ha läst noga igenom manualen...har jag gjort INGET fel , och ni andra som skrivit här har sammanfattat bra ... DEN FUNKAR INTE ! ja mailade JOS Idag o förväntade mig svar efter helgen , men efter att ha läst här nu så ska ja väl inte räkna med några pengar tillbaka eller ny mp3.. suck" Men i princip resten av alla som skrivit in som fått en fungerande version ger den 5/5 och älskar den. Vettifan vad man ska tro. Redigerad 14 augusti, 2005 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 (redigerad) IAudio5 är en av dom bästa spelarna, lite dyrare, men har radio och färgskärm, jäkligt bra ljud. Hade en IAudio4 innan, var grymt nöjd. http://www.netonnet.se/index.asp?iid=61977 Redigerad 14 augusti, 2005 av Ace Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 (redigerad) Jag skulle satsa på en iRiver iFP 799 eller iFP 899. Det är samma spelare men det är bara olika design. Dessa två har 40h speltid, radio, prisbelönt ljud och är fullständigt underbara. Läs vilket test du vill. Om du klarar dig utan radio och med 11h speltid så denna minimala skönhet ngt att tänka på, iRiver N10 Alla dessa är på 1Gb och är flash. 799/899 anvämder AA-batteri och N10 använder inbyggt batteri Edit: Dessutom har alla uppgraderbara Firmwares och kör med UMS-teknik som betyder att du inte behöver något program att föra över filerna. Redigerad 14 augusti, 2005 av Benvit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Jag skulle satsa på en iRiver iFP 799 eller iFP 899. Det är samma spelare men det är bara olika design. Dessa två har 40h speltid, radio, prisbelönt ljud och är fullständigt underbara. Läs vilket test du vill. Om du klarar dig utan radio och med 11h speltid så denna minimala skönhet ngt att tänka på, iRiver N10 Men dom är ju faktiskt 1000 kr dyrare, även om det inte spelar nån roll för vissa (:!!! men jag bryr mig. Jag har använt den röda iRivern där och gillar den faktiskt inte jättemycket, den är rätt stor med ett aa batteri på ryggen också. Den sista du tipsade om verkar däremot intressantare, men dubbelt så dyr som JoS som sagt. Fan att MP-120:an inte startar.. annars skulle jag tagit den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Men jag ska ändå köra med mina Koss Porta Pro så det är bara bra. Men problemet är att kvallen på spelare verkar suga . . Vill veta om det verkligen är så för annars är jag jäkligt intresserad. Den fick fin recension från 64bits också. Citat från Pricerunner: "Och så kommer vi då till det negativa som är att spelaren inte funkar. Köpte min på fredagen och den gav upp på lördagen" "Den startar inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men en gång fick jag igång den och laddade in några låtar och jag kunde lyssna i ca 5 min innan den först börja pipa inan den slutligen TOTAL DOG!!!! " "Vad är positivt? vet inte... jag fick ju inte igång den!" "Jag hade läst andras varningar här men hoppades slippa ett måndagsexemplar. Dåligt beslut... Köpte den en torsdagskväll, laddade & la över låtar, hann använda den på fredagen. Och upplevde att den har ganska krångliga menyer - hur 'backar' man tex.? Att hoppa låtar lyckades jag med en (1) gång och rullningen är hemskt långsam, etc. etc. På lördagen pluggade jag in den i datorn - som inte lyckades hitta den & meddelade att det var fel på den USB-porten (dvs. på spelaren). Själva spelaren visade 'Charging' & det har den gjort sen dess. " "Mp3-spelaren fungerar inte, den har aldrig startat. Det som gör det hela värre är att JOS kundservice är HELT FRUKTANSVÄRD." "Haha, den var rolig ,alltid kul att slänga 1000 kr i sjön" "det känns lite negativt kunna använda den en gång o sen lägger den av .... ja tänkte skriva väldigt utförligt här exakt hur ja har använt den , o hur ja gjorde innan den slutade funka. Vad jag förstår efter att ha läst noga igenom manualen...har jag gjort INGET fel , och ni andra som skrivit här har sammanfattat bra ... DEN FUNKAR INTE ! ja mailade JOS Idag o förväntade mig svar efter helgen , men efter att ha läst här nu så ska ja väl inte räkna med några pengar tillbaka eller ny mp3.. suck" Men i princip resten av alla som skrivit in som fått en fungerande version ger den 5/5 och älskar den. Vettifan vad man ska tro. Hahaha, Jag hatar när man är i en sån situation. Kommer ihåg då jag skulle köpa något och kollade på recensionerna, Hälften gav den sämst i betyg, och den andra hälften gav den bäst. Då såg jag att det fanns 2 proffsrecensioner också. Ena proffsrecensionen hyllade den, den andra sågade den. Alltså 50% chans att jag skulle få en bra version, Räkna ut procentchansen på att du kommer att få en bra version och ta det om det är en bra procent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 (redigerad) Stor http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS.../walk_this_way/ Den längst till höger har jag, jag är helt klart nöjd med den, lite krångligt att den gör om låtfilerna till nått annat, så man kan inte bara ta ut dom till en annan data. Dock säger dom flesta som har testat min MP3 att ljudet är mycket bättre än i deras MP3 som t ex dom där lite avlånga som är ganska populära, dom säger att ljudet är bättre i min. Så den skulle jag nog rekomendera, den är liten och smidig med, den ryms i min hand utan något besvär, den är ungefär lika stor som på bilden om inte exakt så stor. Batterierna håller länge står de, men de har jag inte kollat så noga. Jag kan inte säga något pris för jag ser inget på sidan, dessutom är du nog bättre än mig på att leta så de lämnar jag till dig (:!!!. Redigerad 14 augusti, 2005 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Min iPod gick sönder för ett tag sen och garantin har gått ut så det är dags för en ny mp3-spelare. Jamenar skolan börjar i morgon och en timme på bussen varje dag är inte kul utan musik. Denna gången hade jag tänkt köpa en minde variant på typ 512mb eller 1 gig. Har ni några bra förslag. Tipsa bara om ni verkligen kan rekomendera den, viktigt köp liksom. Inte över 2000:- hade jag tänkt mig. Ja skolan börjar imorrn för oss som ska till Kalmar, vem vet...jag kanske ser dig på bussen.. (:!!! ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 (redigerad) *delete* Redigerad 14 augusti, 2005 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts