Jump to content

Jobb!

Frenzy
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 111
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Någonting som har med egen kreativitet att göra; skriva (böcker, manus, noveller, poesi etc.), regissera eller dylikt.

Som liten ville jag alltid leva värsta bohemlivet: sitta ute på gator i Florens och måla av, vara en nedrökt författare etc.

Hä hä hä.

Kommer dock sluta upp med att man sitter på ett kontorhelvete hela sitt vuxna liv, tar bilen (som är det enda man håller kärt) hem till sin fru som är sjukskriven pga stress och sitter hemma med våra två medelklassuppfuckade barn på fyra och två år som man sådär i efterhand ångrar mer än att man inte sköt sig själv innan man gick in i allt detta.

Tihi!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt! :) Har du inte jobbat som Läkare?

Läkare?, Nej jag är 19år ;P. Nej men jag är utbildad undersköterska/ambulanssjukvårdare. Vill jag ha en "fast" anställning på ambulansen måste jag läsa till ambulanssjuksköterska, vilket jag inte orkar för det är ett antal år :lol:.

Som det är nu så är jag lite överallt och jobbar på ambulansen, Helsingborg, Landskrona, Malmö. Jobbar så eftersom jag som sagt inte har "fast" anställning.

Ska som sagt börja läsa till brandman nu, en SMO utbildning. Den är på två år. Sen är jag klar brandman. Men det ska bli skitkul. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 5 months later...