Sikorka Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Igår slutade mitt ljudkort att fungerar.. eller varje fall nästan.. Det går inte spela upp nå't ljud med MediaPlayer eller liknade, det står nå't om att ljudkortet är upptaget (Se bild nedan) endast "error" rutor som bara låter lite fungerar, men inget annat ljud fungerar :'( ... Snälla hjälp mig... Ställ hjärna frågor om jag glömmt nå't eller om ni undrar något... Tacksam för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Slippy Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 (redigerad) Igår slutade mitt ljudkort att fungerar.. eller varje fall nästan.. Det går inte spela upp nå't ljud med MediaPlayer eller liknade, det står nå't om att ljudkortet är upptaget (Se bild nedan) endast "error" rutor som bara låter lite fungerar, men inget annat ljud fungerar :'( ... Snälla hjälp mig... Ställ hjärna frågor om jag glömmt nå't eller om ni undrar något... Tacksam för svar! Det e väl ganska skönt att det ljudet inte funkar? edit: nudge asså Redigerad 12 augusti, 2005 av Slippy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Igår slutade mitt ljudkort att fungerar.. eller varje fall nästan.. Det går inte spela upp nå't ljud med MediaPlayer eller liknade, det står nå't om att ljudkortet är upptaget (Se bild nedan) endast "error" rutor som bara låter lite fungerar, men inget annat ljud fungerar :'( ... Snälla hjälp mig... Ställ hjärna frågor om jag glömmt nå't eller om ni undrar något... Tacksam för svar! Den där med mediaplayer är att du måste ladda ner codec för att kunna spela upp det filformatet. Det där andra verkar wierd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 12 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Vad heter codec:en då? Men jag tror nog inte att det är det rätta felet... ------------------ Slippy: Jo kanske det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Vad heter codec:en då? Men jag tror nog inte att det är det rätta felet... ------------------ Slippy: Jo kanske det Beror på vad det är för filtyp som spelas upp. Om det är vanliga mp3or så är det ngt knasigt. Prova att installera om drivrutinerna till ljudkortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 12 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Okej.. Vart hittar jag Nyadrivrutiner till ljudkortet då? Ska köra Registry first Aid och defragmentera om hårddisken imorn får se om det fungerar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Okej.. Vart hittar jag Nyadrivrutiner till ljudkortet då? Tillverkarens hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Jag hade nästan samma problem för ungefär 10 minuter sen och jag fixade nya drivrutiner, Och det fungerade då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 15 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 (redigerad) Men har inte fixat sig så bra.. Hur ska jag veta vem tillverkaren är? Bild, se sedan, om det är rätt.. Redigerad 15 augusti, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 15 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 (redigerad) Hejsan igen , Dubbelpost jag vet) Men jag har fortarande samma problem och jag har väntat i flera timmar nu till skillnad från andra som brukar göra dubbelpost inom 10 min.. Så Förlåt om någon blev arg.. Jag är dålig på detta jag vet men.. Vilken tillverkare har min(a?) ljudkort? Är det eller Creative! eller vad? Behöver verkligen nya drivrutiner! Kolla på Bilderna Ovan! Behöver verkligen hjälp! Så snälla någon, hjälp mig! :'( :'( Redigerad 15 augusti, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nix Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 De står ju fan creative.. Smartass Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Prova använda kx-drivrutiner. Dom låter bättre, och går att ställa in mycket mer, speciellt bra för musiker, men för spel är dom inget vidare (har inte eax). Men jag har dom till mitt Live!, dom funkar skitbra (eftersom jag nästan aldrig spelar spel). Kxproject.com. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 15 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 (redigerad) Buhuu :'( :'( Jag vill bara fixa nya rivrutiner.. förstår ni inte? Kan inte ni skicka nån direktlänk eller nå't? Vilka rekomenderar ni? Redigerad 15 augusti, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Buhuu :'( :'( Jag vill bara fixa nya rivrutiner.. förstår ni inte? Kan inte ni skicka nån direktlänk eller nå't? Vilka rekomenderar ni? Jag rekommenderar att du går in på deras sida och letar. Jag hittade det nyss. Tog ungefär 1 minut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 15 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Vaddå? Kxprojekt.com? Ska jag ladda ner den nyaste Vesionen 5.10.0.3537? (Som kan hittas här ) Ska jag följa denna xp guide eftersom jag har xp? Från Guiden Don't forget to uninstall LiveWare and/or APS drivers. You may keep PlayCenter or other Creative software. Exakt vad ska jag AvInstalera? Eller kan jag behålla Mitt Creative Ljudkort? Syftade på "You may keep PlayCenter or other Creative software" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 20 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Nu har jag väntat yttligare några dagar och fortfarande inte fått en bra svar... Börjar bli lite ledssen nu.. Hittade nån skiva till mitt "Sound Blaster Live!" testade att reparera, instalationen kom till 99% sedan frågade den om nån "Extra Disc" och nå't Setup.ini eller nå't som jag inte hittade/förstog inte vad jag skulle göra. Har letat på Creative's hemsida, där vet jag inte vad jag ska välja på det sista Alternativet, Se bild nedan Och på kxproject har jag läst Windows xp instalations guiden, Som är ganska lång och jag kommer inte komma ihåg allt... Jag kan inte skriva ut heller för skivaren fungerar inte... Så snälla, kan ingen hjälpa mig..? Känner mig som ett enda stort lol nu och det blir bara värre, jag mår inte så speciellt bra av det.. :'( Tacksam för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 20 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Yes! Fixade det nu , Nästan! Laddade hem lite nytt från Creative's hemsida så nu fungerar ljudet, på sätt och vis.. (Se bild nedan) "Högtalarna" under datorn fungerar utmärkt! "Högtalarna" vid sidan av datorn fungerar inte Hur får man högtalarna vis sidan av datorn att fungera? Mitt problem är säkert skit lätt att lösa om efter som jag inte är så "n00big" så ber jag en än gång om hjälp... Så snälla, Hjälp mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts