Jump to content

Problemas med Ljudkortet

Sikorka
 Share

Recommended Posts

Igår slutade mitt ljudkort att fungerar.. eller varje fall nästan..

Det går inte spela upp nå't ljud med MediaPlayer eller liknade, det står nå't om att ljudkortet är upptaget (Se bild nedan) endast "error" rutor som bara låter lite fungerar, men inget annat ljud fungerar :'( ...

Snälla hjälp mig... Ställ hjärna frågor om jag glömmt nå't eller om ni undrar något...

Tacksam för svar! :lol:

post-22-1123878123_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går inte spela upp nå't ljud med MediaPlayer eller liknade, det står nå't om att ljudkortet är upptaget (Se bild nedan) endast "error" rutor som bara låter lite fungerar, men inget annat ljud fungerar  :'( ... 

Snälla hjälp mig... Ställ hjärna frågor om jag glömmt nå't eller om ni undrar något...

Tacksam för svar!  :lol:

Det e väl ganska skönt att det ljudet inte funkar? :lol:

edit: nudge asså :D

Redigerad av Slippy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går inte spela upp nå't ljud med MediaPlayer eller liknade, det står nå't om att ljudkortet är upptaget (Se bild nedan) endast "error" rutor som bara låter lite fungerar, men inget annat ljud fungerar :'( ...

Tacksam för svar! :lol:

Den där med mediaplayer är att du måste ladda ner codec för att kunna spela upp det filformatet. Det där andra verkar wierd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan igen , Dubbelpost jag vet) Men jag har fortarande samma problem och jag har väntat i flera timmar nu till skillnad från andra som brukar göra dubbelpost inom 10 min..

Så Förlåt om någon blev arg.. :(

Jag är dålig på detta jag vet men..

Vilken tillverkare har min(a?) ljudkort? Är det eller Creative! eller vad?

Behöver verkligen nya drivrutiner!

Kolla på Bilderna Ovan!

Behöver verkligen hjälp! Så snälla någon, hjälp mig! :'( :'( :huh:

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaddå? Kxprojekt.com?

Ska jag ladda ner den nyaste Vesionen 5.10.0.3537? (Som kan hittas här )

Ska jag följa denna xp guide eftersom jag har xp?

Från Guiden

Don't forget to uninstall LiveWare and/or APS drivers. You may keep PlayCenter or other Creative software.

Exakt vad ska jag AvInstalera? Eller kan jag behålla Mitt Creative Ljudkort? ^_^ Syftade på "You may keep PlayCenter or other Creative software"

:ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag väntat yttligare några dagar och fortfarande inte fått en bra svar...

Börjar bli lite ledssen nu..

Hittade nån skiva till mitt "Sound Blaster Live!" testade att reparera, instalationen kom till 99% sedan frågade den om nån "Extra Disc" och nå't Setup.ini eller nå't som jag inte hittade/förstog inte vad jag skulle göra.

Har letat på Creative's hemsida, där vet jag inte vad jag ska välja på det sista Alternativet, Se bild nedan

Och på kxproject har jag läst Windows xp instalations guiden, Som är ganska lång och jag kommer inte komma ihåg allt... Jag kan inte skriva ut heller för skivaren fungerar inte...

Så snälla, kan ingen hjälpa mig..? Känner mig som ett enda stort lol nu och det blir bara värre, jag mår inte så speciellt bra av det.. :'(

Tacksam för svar!

post-22-1124532313_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes! Fixade det nu :unsure:^_^ , Nästan!

Laddade hem lite nytt från Creative's hemsida så nu fungerar ljudet, på sätt och vis..

(Se bild nedan)

"Högtalarna" under datorn fungerar utmärkt!

"Högtalarna" vid sidan av datorn fungerar inte

Hur får man högtalarna vis sidan av datorn att fungera?

Mitt problem är säkert skit lätt att lösa om efter som jag inte är så "n00big" så ber jag en än gång om hjälp...

Så snälla, Hjälp mig! ^_^

post-22-1124538017_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor