Flamman Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Hej! Jag undrar hur man gör för att lägga in saker i GTA som man gjort i SketchUp, t-ex. hus och sånt. Har sökt på google och jag inte hittat något. Vet någon om det finns någon guide till sånt eller om någon vet hur man gör? Är tacksam för svar [Jag hittade ingen lämplig tråd att lägga frågan i så jag skapade en ny tråd. Förlåt om jag gjorde fel.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 (redigerad) Hej! Jag undrar hur man gör för att lägga in saker i GTA som man gjort i SketchUp, t-ex. hus och sånt. Har sökt på google och jag inte hittat något. Vet någon om det finns någon guide till sånt eller om någon vet hur man gör? Är tacksam för svar [Jag hittade ingen lämplig tråd att lägga frågan i så jag skapade en ny tråd. Förlåt om jag gjorde fel.. Imborterar dom i Zmod tror jag. btw: du har för stor signatur, även om det är fel att sänka ner en Volvo men det måste du Redigerad 12 augusti, 2005 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flamman Skrivet 12 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Okej, Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 (redigerad) Signaturen är för stor än, iaf i höjden Redigerad 12 augusti, 2005 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flamman Skrivet 14 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Ja då var jag här med en ny fråga: Om man gör en bil i SketchUp och vill ha in den i spelet, hur gör man då? Jag har försökt med att Importera en sparad SketchUpbil till Zmodeler och det går inte... (det säjer att filen inte är någon Z3D fil) Jag har prövat att byta namn på filen från .skp till .dff och .z3d och det har inte heller gått. Finns det nåt sätt att lägga in bilar man gjort i SketchUp utan att göra om dom i Zmodeler. (Jag kan inte Zmodeler än) Tacksam för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Du måste ta importera och inte öppna i z-mod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flamman Skrivet 15 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Men vad öppnar man dem med då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fire-Skull Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 (redigerad) Hur man får in blueprints?? Edit: I sketchup!! Redigerad 15 augusti, 2005 av Fire-Skull Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Ja då var jag här med en ny fråga: Om man gör en bil i SketchUp och vill ha in den i spelet, hur gör man då? Jag har försökt med att Importera en sparad SketchUpbil till Zmodeler och det går inte... (det säjer att filen inte är någon Z3D fil) Jag har prövat att byta namn på filen från .skp till .dff och .z3d och det har inte heller gått. Finns det nåt sätt att lägga in bilar man gjort i SketchUp utan att göra om dom i Zmodeler. (Jag kan inte Zmodeler än) Tacksam för svar Du måste exportera i .3ds format och sen importerar du i zmod Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flamman Skrivet 15 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 [inte För Att Verka Tjatig Men] Nu prövade jag att göra som Donkeey sa men det fungerade inte, det hände ingenting... :'( Kan det bero på något särskillt eller har jag bara gjort nåt fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Så här gör man för att exportera Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flamman Skrivet 17 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2005 Ja, då var jag här med EN sista fråga, Men först vill jag tacka alla som har gett svar på mina frågor Fråga: Nu har jag gjort en model/modd I SketchUp och Exporterat den till 3DS format och allting, men sen: Jag har försökt att lägga in "huset" i GTA (Vice City, har inte San Andreas ) genom att byta ut det mot ett annat hus, men antingen så hackar spelet när jag kommer nära eller så är orginalhuset kvar... Vet nån vad felet är? Tacksam för ett svar. PS! (eller vad det blir) Vet någon vad bensinstationen som ligger vid Det "lilla" Köpcentret heter i GTA IMG? (Min modd är en bensinstation...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flamman Skrivet 18 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Hej Igen Först vill jag förlåta för: Dubbelpost* Och för att det blev en ny fråga fast jag sa att den andra var den sista* Men, Men... Ja, åter till saken: Jag har lyckats få in min modd i spelet Men jag undrar: när modden är inne i spelet blir färgen på modden dålig och syns dåligt. Jag har målat det i sketchUp. Vet nån vad felet är? Jag har en bild, men jag vet inte hur man laddar upp den, så om någon vill se den så säg till och förklara hur man laddar upp bilder... Tacksam för ett svar Offtropic: Jag kanske laddar upp modden på sidan om jag får till ordentilga färger.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Hej Igen Först vill jag förlåta för: Dubbelpost* Och för att det blev en ny fråga fast jag sa att den andra var den sista* Men, Men... Ja, åter till saken: Jag har lyckats få in min modd i spelet Men jag undrar: när modden är inne i spelet blir färgen på modden dålig och syns dåligt. Jag har målat det i sketchUp. Vet nån vad felet är? Jag har en bild, men jag vet inte hur man laddar upp den, så om någon vill se den så säg till och förklara hur man laddar upp bilder... Tacksam för ett svar Offtropic: Jag kanske laddar upp modden på sidan om jag får till ordentilga färger.. Man trycker på knappen "bläddra" lite över sänd knappen.. eller så lägger du upp dom på en upload sida ch lägger en länk.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flamman Skrivet 19 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Aha, Tack. Jaha, då kommer en liten bild: Men som ni ser blir färgerna inte bra. I nästa post får ni se hur det borde se ut. Men, vet någon varför färgerna blir så dåliga? Kan det vara för att huset är målat i SketchUp? Tacksam för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Aha, Tack. Jaha, då kommer en liten bild: Men som ni ser blir färgerna inte bra. I nästa post får ni se hur det borde se ut. Men, vet någon varför färgerna blir så dåliga? Kan det vara för att huset är målat i SketchUp? Tacksam för svar Du måste göra en txd med dom texturerna du använda till ex när du exporterar så kommer domtexturerna du använde med sketchup till samma mapp du exporterade till i 3ds format. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Aha, Tack. Jaha, då kommer en liten bild: Men som ni ser blir färgerna inte bra. I nästa post får ni se hur det borde se ut. Men, vet någon varför färgerna blir så dåliga? Kan det vara för att huset är målat i SketchUp? Tacksam för svar Snyggt ser lite tecknat ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flamman Skrivet 21 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2005 Ok, tack, ska prova att göra en .txd fil. (och tack Glocalnet för komentaren ) Jag sa ju att det skulle komma en bild hur det ska se ut så: Ursäkta för dålig bild, men... Men när macken är "ingame" så kan man inte följa väggarna utan man får gå dom vägarna som paynsprayen som låg där innan låg (den gammla byggnaden är kvar fast den är osynlig) kan det ändras när man gör en .txd fil? Oviktig fakta om Macken: Denna bensinstation (även kallad "Macken") änvändes i TV-Serien "Macken" från 1985 och i filmen "Macken - en film om två bröder och en mack" som spelades in 1990/91. Filmens skapare och skådespelare Är Humorgruppen Galenskaparna. Någon kanske har hört talas om "Macken" eller sett filmen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 21 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2005 Oviktig fakta om Macken: Denna bensinstation (även kallad "Macken") änvändes i TV-Serien "Macken" från 1985 och i filmen "Macken - en film om två bröder och en mack" som spelades in 1990/91. Filmens skapare och skådespelare Är Humorgruppen Galenskaparna. Någon kanske har hört talas om "Macken" eller sett filmen... Jag skulle kunna kyssa dig nu! Har länge undrat vad den serien/filmen heter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Ok, tack, ska prova att göra en .txd fil. (och tack Glocalnet för komentaren ) Jag sa ju att det skulle komma en bild hur det ska se ut så: Ursäkta för dålig bild, men... Men när macken är "ingame" så kan man inte följa väggarna utan man får gå dom vägarna som paynsprayen som låg där innan låg (den gammla byggnaden är kvar fast den är osynlig) kan det ändras när man gör en .txd fil? Oviktig fakta om Macken: Denna bensinstation (även kallad "Macken") änvändes i TV-Serien "Macken" från 1985 och i filmen "Macken - en film om två bröder och en mack" som spelades in 1990/91. Filmens skapare och skådespelare Är Humorgruppen Galenskaparna. Någon kanske har hört talas om "Macken" eller sett filmen... Nej det går inte ta bort den med en .txd fil, du måste mappa tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.