Patrik Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 (redigerad) Ser att de lagt upp numret till blufföretaget också, nån som ringt dem? Vart ser du det? Jag ska isf ringa till dom, kan spela in också! Hittade. Redigerad 12 augusti, 2005 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Har aldrig hörtalas om det Men man måste ju misstänka att amn inte vunnit någon resa bara för att man har varit inne på nån sida och klickat på nåt Hade jag iaf gjort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 (redigerad) Aftonbladet ger igen på telefon terroristerna LYSSNA NÄR AFTONBLADET HÄMNAS Grymt! Jag ska ringa nu... De ska f*n sluta lura folk på pengar. Vill du också hämnas? Ring 0014-078300147 så kommer du till en av företagets säljare. Redigerad 12 augusti, 2005 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Kostar det förjävligt mycke att ringa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Kostar det förjävligt mycke att ringa? Naa, tror inte det. Jag ringde från min mobil. En sur gubbe bara slängde på efter 14,5 sec. Hatar såna där bedrägerier... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gurfi Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Naa, tror inte det. Jag ringde från min mobil. En sur gubbe bara slängde på efter 14,5 sec. Hatar såna där bedrägerier... Va sa du till dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Va sa du till dom? Jag sa bara (på engelska då) de sa: -hej och välkommen till *nåt namn* jag heter bruce vad kan jag hjälpa dig med? -hej jag heter victor. Jag ville bara tala om att du har vunnigt en resa till fucking åmål i sverige. Kan jag få ditt kriditkorts nummer!? -Klick Andra gången svarade en tant som fortsatte och prata. När jag sa tt hon hade vunnit en resa började hon berätta att DE ornade resor till bra priser bla bla bla så jag la på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Egget91 Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Grattis! Du har vunnit en lyxkryssning för två i Karibien, säger en vänlig röst på telefonen från USA. Det enda du behöver göra för att få biljetterna är att betala in skatten på 449 dollar per person (tillsammans cirka 9 000 kr), så kommer biljetterna på posten. Men erbjudandet är en bluff. Och att få tillbaka pengar som skickats iväg är närmast omöjligt. Den som ringer upp dig hävdar att du har vunnit en resa genom att du har besökt någon hemsida och klickat någonstans. Ofta lockar man med resor värda 20 000–30 000 dollar. Biljetterna ska skickas över så snart du har betalt skatten, som sägs vara 449 dollar per biljett. Men det mesta tyder på att det hela är rent lurendrejeri. Antingen kommer det inga biljetter alls, eller också håller resan en avsevärt lägre standard än den utlovade. Om man uppger sitt kontonummer och godkänner att beloppet dras från ens konto, är det i praktiken omöjligt att få tillbaka pengarna. Liknande bluffirmor figurerar i USA, enligt den amerikanska konsumentmyndigheten Federal Trade Commission (FTC). Vi varnar konsumenter för att ingå avtal med företag som kräver betalning i förskott. Det gäller särskilt när företaget anger en bristfällig adress eller bara ett telefonnummer. Om det blir problem kan det vara omöjligt att nå företaget för att få rättelse. Källa: www.konsumenteuropa.se ---------- Jag blev uppringd idag... I GP (GöteborgsPosten) står det att dom går igenom alla sveriges telefonnummer via Eniro. Dom börjar på A till Ö... Nu har dom förmodligen kommit till C då jag blev upp ringd.... Har dom ringt dig? Dom ringe till oss nyss Pappa la på luren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 15 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Dom ringe till oss nyss Pappa la på luren Ok va börjar erat efternamn på? Kul att se hur långt dom kommit då dom går från A till Ö typ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Jag vart bara tvungen att ringa till dom. Dom: Hej du har kommit till BLablabla hur kan jag hjälpa dig ? Jag :Grattis du har vunnit en resa till Moskva i Ryssland för bara 300 dollar. Ok ? Ja allt du behöver göra är att ge mig ditt kreditkortsnummer så jag kan ta ut hur mycket pengar jag vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Dom ringde till Mig idag BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DoeX Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Dom ringde mig idag oxå. La på direkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Dom ringde mig idag oxå. La på direkt Kul! Jag vill också bli uppringd! Ska ringa och jävlas. Men vågar inte om det möjligtvis kostar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Någon som vet vilken bokstav dom är på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Kul! Jag vill också bli uppringd! Ska ringa och jävlas. Men vågar inte om det möjligtvis kostar? Ringde nyss samtalet var i ngn minut 14:50 kostade det :F Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Någon som vet vilken bokstav dom är på? Efter eller fortfarande på E. BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Håller dom på fortfarande? Förstår dom inte att alla redan vet och att dom antagligen kommer åka fast rätt snart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Om det kostar 14,50/minut att ringa till dom från sverige lär det inte vara gratis för dom att ringa hit heller. Då ska man ju dra ut på samtalet om man blir uppringd så de förlorar pengar. Vad gör polisen egentligen? Det här är ju onekligen grovt bedrägeri. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Om det kostar 14,50/minut att ringa till dom från sverige lär det inte vara gratis för dom att ringa hit heller. Då ska man ju dra ut på samtalet om man blir uppringd så de förlorar pengar. Vad gör polisen egentligen? Det här är ju onekligen grovt bedrägeri. Ja och ännu värre när det är en inspelad-röst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Egget91 Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Vi heter Einarson Och dom ringde idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts