JMC Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Grattis! Du har vunnit en lyxkryssning för två i Karibien, säger en vänlig röst på telefonen från USA. Det enda du behöver göra för att få biljetterna är att betala in skatten på 449 dollar per person (tillsammans cirka 9 000 kr), så kommer biljetterna på posten. Men erbjudandet är en bluff. Och att få tillbaka pengar som skickats iväg är närmast omöjligt. Den som ringer upp dig hävdar att du har vunnit en resa genom att du har besökt någon hemsida och klickat någonstans. Ofta lockar man med resor värda 20 000–30 000 dollar. Biljetterna ska skickas över så snart du har betalt skatten, som sägs vara 449 dollar per biljett. Men det mesta tyder på att det hela är rent lurendrejeri. Antingen kommer det inga biljetter alls, eller också håller resan en avsevärt lägre standard än den utlovade. Om man uppger sitt kontonummer och godkänner att beloppet dras från ens konto, är det i praktiken omöjligt att få tillbaka pengarna. Liknande bluffirmor figurerar i USA, enligt den amerikanska konsumentmyndigheten Federal Trade Commission (FTC). Vi varnar konsumenter för att ingå avtal med företag som kräver betalning i förskott. Det gäller särskilt när företaget anger en bristfällig adress eller bara ett telefonnummer. Om det blir problem kan det vara omöjligt att nå företaget för att få rättelse. Källa: www.konsumenteuropa.se ---------- Jag blev uppringd idag... I GP (GöteborgsPosten) står det att dom går igenom alla sveriges telefonnummer via Eniro. Dom börjar på A till Ö... Nu har dom förmodligen kommit till C då jag blev upp ringd.... Har dom ringt dig? Redigerad 11 augusti, 2005 av JMC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Så tragiskt, vi får väl se vad som händer.. om de ringer hit så ska jag jäklas som fan.. Ehehe.. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 11 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Så tragiskt, vi får väl se vad som händer.. om de ringer hit så ska jag jäklas som fan.. Ehehe.. =) Hehe ja rösten är inspelad tyvärr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Om dom ringer mig ska jag säga FUCK YOU och lägga på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Det är synd att folk luras Det är ännu mer synd att det finns stackare som är fattiga och går på skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Hehe ja rösten är inspelad tyvärr Naw Vad tråkigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Naw Vad tråkigt.. Typ som playahead rösten, muahahaha. Välkommen till plejerhead. bla bla bla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Det är synd att folk luras Det är ännu mer synd att det finns stackare som är fattiga och går på skiten. Varför skulle just fattiga gå på det för? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Varför skulle just fattiga gå på det för? För att det finns säkert fattiga som gör det och de är dem som far mest illa då dem har minst pengar. Sedan finns det ju rika som far illa också men det gör inte lika ont. Redigerad 11 augusti, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 För att det finns säkert fattiga som gör det och de är dem som far mest illa då dem har minst pengar. Sedan finns det ju rika som far illa också men det gör inte lika ont. Men varför skulle en fattig boka en resa som kostar en hel del pengar. Har dom råd med det och därför är väldigt noga med vad dom gör med sina pengar. Du verkar tro att fattiga personer är dumma i huvet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Men varför skulle en fattig boka en resa som kostar en hel del pengar. Har dom råd med det och därför är väldigt noga med vad dom gör med sina pengar. Du verkar tro att fattiga personer är dumma i huvet. Så det säger du att jag tror, ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Så det säger du att jag tror, ok. Det framgick lite som så i texten måste säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Går dom efter efternamnen? isåafll har dom skitit i oss man ska driva me dom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Det stod på nummerpresentatören "Utlandssamtal" men jag orkade inte svara så det måste nog varit dom där. Redigerad 11 augusti, 2005 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Om dom ringer mig ska jag säga FUCK YOU och lägga på HAha till en inspelad röst? Jag skulle leta rätt på folket som låg bakom bluffen och spö skiten ur dem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 HAha till en inspelad röst? Jag skulle leta rätt på folket som låg bakom bluffen och spö skiten ur dem Det sägs så mycket nu för tiden.. (:!!! Så säger alla men det händer aldrig något. En kille på men MSN addade mig och sade att han var en "über 1337 super mega jätte hacker" och att han skulle hacka mig, men vafan, jag är inte hackad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 11 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Går dom efter efternamnen? isåafll har dom skitit i oss man ska driva me dom Ni kanske inte va hemma då dom ringde? Eller så visste dom om att dom där ska ni ge fan i att ringa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) .hur får man telefonförsäljare att sluta ringa till en? är det bara hemligt nummer som gäller eller? det ringer så många såna jävlar hit hela tiden så jag kan aldrig ha på ringsignalen på hemtelefonen ringer o väcker mig varje jävla morgon annars.. Redigerad 11 augusti, 2005 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Pratar dom på engelska eller svenska? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PluOntS Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Pratar dom på engelska eller svenska? Engelska Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts