Miike Skrivet 12 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Det är ju inte deras fel att de föds där i världens fattigaste världsdel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Fan... Man blir ju så illa tvungen att skänka skit... Tack så jävla mycket, herr Samvete! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Skulle nog kunna donera lite om det inte vore så att jag är fattigare än gatan! dessutom så donerar min morsa mycket, ocj hon är fadder åt nån unge också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 (redigerad) men om man tittar på hur Sverige var ekonomiskt efter andravärldskriget Kanske för att sverige inte var med i WW2 och slösade bort 1000 0000 0000 tusen på pansarfordon, soldater osv. kolla på Ryssland, dom skickade in alla som kunde hålla i ett vapen i krig. vad har dom att leva för idag? btw: nu vet jag inte om jag missuppfatta dig men. Redigerad 12 augusti, 2005 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Går det endast via sms? Har inga pengar på mobilen, jag tänkte annars skänka en slant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Men varför startade de konfliker då, och om inte dom startat konflikter så skulle slavar uttvecklats till vanliga arbetare i modern tid. Och varför startar inte de egen industri? Som man bäddar får man ligga. Men jag skickar pengar i alla fall fast jag tänker det så där. De måste ju trots allt leva på sina misstag. Felet med att skänka pengar är att man krossar landets egna produktion. Exempelvis säger man att exporten av mat till fattiga länder tar knäcken på dom dom odlar där. Ett annat fel är att Afrikanarna föder ungar på löpande band. Dom skaffar sig minst fem ungar per familj, men deras jord räcker till ett eller två barn, och då får man svält! Dessutom är de fattiga oerhört otacksamma. Hörde på nyheterna att de afrikanska bönderna slängde färskt svenskt knäckebröd mitt under en svältkatastrof för en massa år sen, och vägrade att äta mat från konservburkar då dom trodde det skulle ta död på dom. Sen sa alla att Sverige måste skicka dit bättre och dyrare mat. Fan, i min skola äter man konservmat flera gånger i veckan, och knäckebröd stoppar man i sig nästan varje dag, och vi äter det, TROTS att det inte är svält här! Själv säger jag att man bör lämna afrika HELT ifred, alltså sluta skicka mat, men även låta länderna ta ALL vinst från dess oljeproduktion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gurfi Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 (redigerad) Tänkte lite fel. sry Redigerad 12 augusti, 2005 av gurfi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Felet med att skänka pengar är att man krossar landets egna produktion. Exempelvis säger man att exporten av mat till fattiga länder tar knäcken på dom dom odlar där. Ett annat fel är att Afrikanarna föder ungar på löpande band. Dom skaffar sig minst fem ungar per familj, men deras jord räcker till ett eller två barn, och då får man svält! Dessutom är de fattiga oerhört otacksamma. Hörde på nyheterna att de afrikanska bönderna slängde färskt svenskt knäckebröd mitt under en svältkatastrof för en massa år sen, och vägrade att äta mat från konservburkar då dom trodde det skulle ta död på dom. Sen sa alla att Sverige måste skicka dit bättre och dyrare mat. Fan, i min skola äter man konservmat flera gånger i veckan, och knäckebröd stoppar man i sig nästan varje dag, och vi äter det, TROTS att det inte är svält här! Själv säger jag att man bör lämna afrika HELT ifred, alltså sluta skicka mat, men även låta länderna ta ALL vinst från dess oljeproduktion. Nej, man bör inte lämna dem ifred, man bör hjälpa dem att få upp marknader så att de kan inleda byten md varandra - grunden för affärer. När väl marknaden är uppe är det lättare att få pengar att cirkulera. Bönder kan ju då sälja sina grödor till andra, då får dessa mat och bönderna får pengar. Dessutom, jag tror att anledningen till att de skaffar många barn är för att de ger en slags säkerhet för dem när de är gamla och grå och inte orkar sköta om något - då gör barnen det... Men jag håller med, inte helt genomtänkt av dem... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gurfi Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Dessutom, jag tror att anledningen till att de skaffar många barn är för att de ger en slags säkerhet för dem när de är gamla och grå och inte orkar sköta om något - då gör barnen det... Men jag håller med, inte helt genomtänkt av dem... Disskuterade det med min Far idag, han sa det du sa och att man för det för kötets lustar också. men jag tycker ändå att man borde ha lite självkontroll och inte pippa upp 10 ungar. även fast man inte går i skolan så borde man väl ha lite långsiktigt tänkande och inte bara tänka på njutningen som man får för stunden. och om det är så jävla viktigt, runka bakom ett en buske för fan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Dessutom, jag tror att anledningen till att de skaffar många barn är för att de ger en slags säkerhet för dem när de är gamla och grå och inte orkar sköta om något - då gör barnen det... Men jag håller med, inte helt genomtänkt av dem... Tror inte medelåldern är över 40 där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Tror inte medelåldern är över 40 där Det är den inte. Ni ser folk som verkar gamla på nyheterna, men faktum är att dom inte är det. Det är solstrålningen som gör det. I Afrika är kvinnor i stort sett vuxna då dom är 15 år, och sedan då dom är 30 är dom rynkiga och får blekt hår. Det beror på att dom vistas hela dagarna i stark solstrålning. D-vitamin påskyndar puberteten, och UV-strålning påskyndar hudens åldrande! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts