Jump to content

Skänk en slant till barnen i Afrika.

Miike
 Share

Recommended Posts

Vadå mobil-spel. Jag använder bara min mobil till att ringa. det är därför det finns mobiler. Jag är ingen jävla fjortis som håller på med sånt. Och jag skämms inte för att jag ,hellre köper saker till mig själv än att ge dem pengar. För ni säger att det är onödigt att köpa onödiga saker. För mig är det inte onödigt, annars hade jag ju inte köpt det.

Det vet exakt vad jag menar när jag skrev det där inlägget. jag tog ett ex. med "ett tuft mobilspel". jag kunde lika gärna ta ett headset eller vad som hällst you name it!

det som inte är onödigt, det är mat, ett hus och kläder så man inte fryser. rästen som finns i ditt hus, mitt hus eller hultans hus är bara saker som ska tillfredsställa oss själva och dom andra meniskorna som bor i samma hus.

om du tycker något annat är livsnödvändigt än det jag nämde ovan så borde DU söka hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 130
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Bilder

Va bra! då kan dom äta majs i nästan 1 år  :)

Och hur jävla många famijer finns det inte i U-länderna?

Om man läser lite mellan raderna så fattar man att jag vill få fram att även om man skänker lite så kan det betyda mycket någon annanstans..

Kan ta ett bättre exempel:

» 1000 kronor kan betala för 4 kirurgiska

kit för behandling av splitterskador.

» 500 kronor kan bota 100 personer från hjärnhinneinflammation.

» 250 kronor kan rädda livet på ett

mycket svårt undernärt barn.

» 150 kronor kan rädda 15 personer

från att dö i kolera.

» 70 kronor kan ge 5 barn ett livslångt

vaccinationsskydd mot mässling.

citerat från Läkare utan gränser

Redigerad av Everest
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den som tycker att det är onödigt att skicka pengar till svältande barn i Afrika:

Drick ingenting och ät ingenting i två-tre dygn, och då menar jag absolut ingenting så ska ni få se hur ni känner er då.

Ni vet att ni inte kommer få mer mat och ni ligger och gråter på marken, medans nån förmögen man som proppar sig mätt varje dag och vägrar skicka pengar för mat till dig för att han anser att du är "onödigt" för honom.

Jag skickade pengar via sms så att flera barn skulle kunna få mat för en dag och känna sig lyckliga för att det finns nån som bryr sig om dom, som vill ge dom mat så att dom kan leva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den som tycker att det är onödigt att skicka pengar till svältande barn i Afrika:

Drick ingenting och ät ingenting i två-tre dygn, och då menar jag absolut ingenting så ska ni få se hur ni känner er då.

Ni vet att ni inte kommer få mer mat och ni ligger och gråter på marken, medans nån förmögen man som proppar sig mätt varje dag och vägrar skicka pengar för mat till dig för att han anser att du är "onödigt" för honom.

Jag skickade pengar via sms så att flera barn skulle kunna få mat för en dag och känna sig lyckliga för att det finns nån som bryr sig om dom, som vill ge dom mat så att dom kan leva.

Eller så kan Lakritstomtarna där nere tänka på det innan dom knullar ut fler barn än vad dom kan försörja.

Okej...

Jag börjar spåra ur, jag vet, men det är bara så roligt att driva med er nördar :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så kan Lakritstomtarna där nere tänka på det innan dom knullar ut fler barn än vad dom kan försörja.

Okej...

Jag börjar spåra ur, jag vet, men det är bara så roligt att driva med er nördar :">

Idiot, rasist passar också bra. :)

Fyfan vad jag blir arg på sånna som

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Närå.. Jag är inte rasist, men jag blir faktist lite irriterad på dom där nere som knullar och gör jorden överbefolkad och som sedan inte kan föda upp barnen :)

Fast dom gör det för att kunna arbeta bättre i framtiden.

Som en stor familj som arbetar, det är ju bättre att arbeta om man är fler.

Fast nu fick dom förhinder, torka + att massa insekter åt upp det dom odlade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast dom gör det för att kunna arbeta bättre i framtiden.

Som en stor familj som arbetar, det är ju bättre att arbeta om man är fler.

Fast nu fick dom förhinder, torka + att massa insekter åt upp det dom odlade.

Ja.. det vet jag väl, men sen hur jävla smart det är i längden kan man ju diskutera.

Sen ska alla deras barn gör samma. Sen deras barn, osv osv. Och innan vi vet ordet av det så ligger det svältande bönder i hela afrika. mohaha

och då finns det ingen chans att vi kan hjälpa dom :)

Redigerad av SlIpKnOt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det e ju vad dom gjort själv

läser man om Afrika så står det att det skulle kunna

vara världens rikaste land.....

Det e typ fel folk på rätt ställe :D

Skulle jag leda röda korset och sånt, så skulle jag bygga

upp enkel industri och Export firma. Sen

skulle jag skaffa skola åt mer folk,

och sen skulle industrin bara växa

och sen skulle continenten vara rik :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det e ju vad dom gjort själv

läser man om Afrika så står det att det skulle kunna

vara världens rikaste land.....

Det e typ fel folk på rätt ställe ;)

Skulle jag leda röda korset och sånt, så skulle jag bygga

upp enkel industri och Export firma. Sen

skulle jag skaffa skola åt mer folk,

och sen skulle industrin bara växa

och sen skulle continenten vara rik :D

Inte fel folk på rätt ställe... Förr i tiden när Europerna tog kolonier och slavar i Afrika så uppstod en massa problem och industrier och sånt har aldrig kunnat växa frammåt på grund av en massa konflikter. Så skyll inte på dom som bor där!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte fel folk på rätt ställe... Förr i tiden när Europerna tog kolonier och slavar i Afrika så uppstod en massa problem och industrier och sånt har aldrig kunnat växa frammåt på grund av en massa konflikter. Så skyll inte på dom som bor där!

Men varför startade de konfliker då, och om inte

dom startat konflikter så skulle slavar uttvecklats till

vanliga arbetare i modern tid.

Och varför startar inte de egen industri? :D

Som man bäddar får man ligga.

Men jag skickar pengar i alla fall fast jag tänker

det så där. ;)

De måste ju trots allt leva på sina misstag.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor