Miike Skrivet 12 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Vi har hjälpt dom överleva en dag alla kommer dö i morgon Vadå "Vi"!? Vissa här på sajten har hjälpt dom, du har väll inte ens skänkt något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Vadå "Vi"!? Vissa här på sajten har hjälpt dom, du har väll inte ens skänkt något? Nej jag har inte sänkt men hur ska jag säga då? "Ni" är också fel för jag är inte den ende som inte har skänkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miike Skrivet 12 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Nej jag har inte sänkt men hur ska jag säga då? "Ni" är också fel för jag är inte den ende som inte har skänkt. Vi är iaf inte rädd ord. Vissa eller några här på sajten kan man skriva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gurfi Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Jag har ingen anledning att slösa mina pengar bara för att dem ska få mat. Så du menar att du skulle kunna lägga penar på att köpa ett tuft mobil-spel för 50kr istället för att skicka ett sms där du betalar 50 kr för att barn inte ska dö av svält? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Så du menar att du skulle kunna lägga penar på att köpa ett tuft mobil-spel för 50kr istället för att skicka ett sms där du betalar 50 kr för att barn inte ska dö av svält? Jag känner inte att jag har några problem med det iallafall Köpte en posterflag för nästan 100kr, kunde ha räddat några liv men jag är nöjd med min flagga. Det är ju ens egna val om man vill skicka pengar på att hjälpa någon som man ändå aldrig får vet om man har hjälpt, hur vet ni att dom inte tar hälften av pengarna sjäva och vem bryr sig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 hur vet ni att dom inte tar hälften av pengarna sjäva och vem bryr sig... Det är personer som du som borde släppas ner i Etiopien och tvingas leva som de gör i resten av ditt liv. Då skulle du nog ändrat uppfattning, för nu är du dessvärre en bortskämd snorunge... Det är ju bevisat att dessa hjälporganisationer ger byar pengar. Om de behåller stålarna själva, hur kan då framgångar göras i dessa u-länder? Du vägrar inte ge för att du tror att de förskingrar pengarna, utan för att du är en snål jävel utan medkänsla. Sådana som du gör mig väldigt förbannad, om det inte framgått ett par gånger i detta inlägg redan. Idiot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Skicka en slant till mig också, jag är arbetslös Ja vem fan är inte det... Jävla Soc är så snåla... Mer pengar till arbetslösa Vi måste också leva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toki Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Det är personer som du som borde släppas ner i Etiopien och tvingas leva som de gör i resten av ditt liv. Då skulle du nog ändrat uppfattning, för nu är du dessvärre en bortskämd snorunge... Det är ju bevisat att dessa hjälporganisationer ger byar pengar. Om de behåller stålarna själva, hur kan då framgångar göras i dessa u-länder? Du vägrar inte ge för att du tror att de förskingrar pengarna, utan för att du är en snål jävel utan medkänsla. Sådana som du gör mig väldigt förbannad, om det inte framgått ett par gånger i detta inlägg redan. Idiot. Håller med där! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Det är personer som du som borde släppas ner i Etiopien och tvingas leva som de gör i resten av ditt liv. Då skulle du nog ändrat uppfattning, för nu är du dessvärre en bortskämd snorunge... Det är ju bevisat att dessa hjälporganisationer ger byar pengar. Om de behåller stålarna själva, hur kan då framgångar göras i dessa u-länder? Du vägrar inte ge för att du tror att de förskingrar pengarna, utan för att du är en snål jävel utan medkänsla. Sådana som du gör mig väldigt förbannad, om det inte framgått ett par gånger i detta inlägg redan. Idiot. Huvudet på spiken som vi säger här i skogen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gurfi Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 (redigerad) Jag känner inte att jag har några problem med det iallafall Köpte en posterflag för nästan 100kr, kunde ha räddat några liv men jag är nöjd med min flagga. Det är ju ens egna val om man vill skicka pengar på att hjälpa någon som man ändå aldrig får vet om man har hjälpt, hur vet ni att dom inte tar hälften av pengarna sjäva och vem bryr sig... Jag menar inte att man ska få dåligt samvete så fort man köper någonting "onödigt" (tv-spel, en matta m.m) men att säga "jag skiter i om dom dör av svält jag vill kunna samla ihop till en <insert onödig pryl här>". eller att tänka "ähh, dom kommer ändå att dö någongång så varför kan dom inte dö nu". eller som vissa här kör med på gtasajten "ibland så tar röda korset hälfen av pengarna. jag vill inte jag skicka till någon fond som jag inte kan lita på". om man tänker så, så är det nog för att man vill ha en ursäkt att köpa någonting och vill lungna ner sitt såkallade samvete. det händer alla någongång i livet att man får en dos ångest att man inte räddade liv (eller någonting annat som inte har med detta ämne att göra) och då kommer man göra mer än va man hade kunnat gjort tidigare. även fast man inte räddade barnen då så räddar man andra barn senare. edit: ord Crice. precis vad jag ville säga med detta inlägg^^(bara att jag inte såg Crices) Redigerad 12 augusti, 2005 av gurfi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 (redigerad) Det är personer som du som borde släppas ner i Etiopien och tvingas leva som de gör i resten av ditt liv. Då skulle du nog ändrat uppfattning, för nu är du dessvärre en bortskämd snorunge... Det är ju bevisat att dessa hjälporganisationer ger byar pengar. Om de behåller stålarna själva, hur kan då framgångar göras i dessa u-länder? Du vägrar inte ge för att du tror att de förskingrar pengarna, utan för att du är en snål jävel utan medkänsla. Sådana som du gör mig väldigt förbannad, om det inte framgått ett par gånger i detta inlägg redan. Idiot. Mm.. det är fortfarande ens egna val, och sen var det bara en fråga. En vanlig fråga får man tåla, om du har ett äpple vill du dela det med mig eller tar du hela själv, va? Tyckte låten passade ganska fint också Sen står jag fast vif mitt första inlägg: "Men om dom vill ha det bra där nere så borde dom sluta knulla som ett jävla par kåta kaniner. Om alla skulle ha det lika bra som här uppe i sverige,( i stora drag) egen bil, job och annat skit, det skulle aldrig funka. Med tanke på alla naturförstringar och annat skit, se bara på kina nu när det börjar "gå bra" för dom. Undra hur länge man ens kan andas ren luft där nere. " Redigerad 12 augusti, 2005 av SlIpKnOt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Klas-Göran Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 (redigerad) För att du kanske själv hamnar på sjukhus en dag? Betala behandlingar på flera 100-tusentals kronor kanske inte är så kul när man har fått en sjukdom som man inte kan göra någonting åt. Sen är det ju larvigt av dig att skriva att en person med låg inkomst skulle tjäna mer på att inte betala skatt. I Usa har inte personer med låga löner en suck. Dom har inte råd med sjukhus, tandvård och alla andra grejer som man kan behöva för att klara sig. Det är för att allting är så privatiserat där. En turk som kom till Sverige sa att det var så fantastisk här för här fick alla vård när dom behövde den och den var väldigt billig. Då är både USA och Turkiet höger-riktade länder. Om jag själv hamnar på sjukhus någon dag har jag betalt sjukförsäkringen. Om det blir lägre skatter har låginkomsttagare råd att ta pengarna dom tjänar in på skatten och lägga den på en sjukförsäkring. Och vem säger förresten att läggre skatter skulle gå ut över sjukvården? Det finns bättre saker att dra in på tex. invandrarbidragen. Vem säger att det ska bli som i USA? Se på Tyskland isället; Lägre skatter, billigare sjukvård och bättre sjukvård. Redigerad 12 augusti, 2005 av Klas-Göran Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Så du menar att du skulle kunna lägga penar på att köpa ett tuft mobil-spel för 50kr istället för att skicka ett sms där du betalar 50 kr för att barn inte ska dö av svält? Vadå mobil-spel. Jag använder bara min mobil till att ringa. det är därför det finns mobiler. Jag är ingen jävla fjortis som håller på med sånt. Och jag skämms inte för att jag ,hellre köper saker till mig själv än att ge dem pengar. För ni säger att det är onödigt att köpa onödiga saker. För mig är det inte onödigt, annars hade jag ju inte köpt det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miike Skrivet 12 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Han är lycklig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 (redigerad) Första skrev dom 207350 Barn sedan kronor, hur ska dom ha det? 1kr lär ju typ räcka till en banan var. Men visst. Han ser ju överlycklig ut. Redigerad 12 augusti, 2005 av SlIpKnOt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 (redigerad) Sen står jag fast vif mitt första inlägg: "Men om dom vill ha det bra där nere så borde dom sluta knulla som ett jävla par kåta kaniner. Vad fan ska de göra? Det finns ju fanimej inte någon bra utbildning så de kan tjäna mycket pengar, klart andra måste försörja dem då. Det är en stor skillnad mot här, vi är vana vid att alla måste gå i skolan, och vissa hoppar till och med av gymnasiet. I fattiga länder finns det många som skulle bli jättelyckliga över att få gå i skolan, men det är tyvärr en omöjlighet för många, det skulle vi lätt kunna förbättra om vi bara tog oss i kragen lite. De pippar inte för pippandets skull, utan för att klara sig när de blir äldre. Det är ju samma sak i Indien, som är nästintill överbefolkat.. Redigerad 12 augusti, 2005 av Everest Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miike Skrivet 12 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Första skrev dom 207350 Barn sedan kronor, hur ska dom ha det? 1kr lär ju typ räcka till en banan var. Men visst. Han ser ju överlycklig ut. Jag vet inte om du var seriös nu eller inte, och jag vill inte heller att du ska ta illa upp när jag säger det. Fast Afrika kommer att utvecklas i framtiden fast det kan ta tid. Därför skyndar vi på tiden genom att hjälpa till. 50Kr är inte mycket, men det är något iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 (redigerad) Vad fan ska de göra? Det finns ju fanimej inte någon bra utbildning så de kan tjäna mycket pengar, klart andra måste försörja dem då. Det är en stor skillnad mot här, vi är vana vid att alla måste gå i skolan, och vissa hoppar till och med av gymnasiet. I fattiga länder finns det många som skulle bli jättelyckliga över att få gå i skolan, men det är tyvärr en omöjlighet för många, det skulle vi lätt kunna förbättra om vi bara tog oss i kragen lite. De pippar inte för pippandets skull, utan för att klara sig när de blir äldre. Det är ju samma sak i Indien, som är nästintill överbefolkat.. Jag fattar nästan inte vart du ens står i debatten, jaa.. världen håller på att bli överbefolkad och världen klarar inte va att alla människor ska ha typ ett bra liv eller va man ska säga. Och då passar dom på att knulla som in i helvete bara för att klara sig som äldre, hur länge vill dom leva igentligen. Dom flesta U-länderna har kraftig folkökning ochh det skulle aldrig gå att hjälpa alla. Och även om det gick sen när dom börjar med sina företag, bil, storstäder och skit så kan man ju undra hur länge mänskligheten kommer kunna andas utan syrgastub. eller något.. vad vet jag Redigerad 12 augusti, 2005 av SlIpKnOt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 (redigerad) Jag fattar nästan inte vart du ens står i debatten, jaa.. världen håller på att bli överbefolkad och världen klarar inte va att alla människor ska ha typ ett bra liv eller va man ska säga. Och då passar dom på att knulla som in i helvete bara för att klara sig som äldre, hur länge vill dom leva igentligen. Dom flesta U-länderna har kraftig folkökning ochh det skulle aldrig gå att hjälpa alla. Och även om det gick och när dom börjar med sina företag, bil, storstäder och skit så kan man ju undra hur länge mänskligheten kommer kunna andas utan syrgastub. eller något.. vad vet jag Klart man inte kan hjälpa alla, det hajar ju jag med. Men om du går tillbaka och läser min första post så ser du att jag skrev att vi ska hjälpa dem bli självförsörjande. Redigerad 12 augusti, 2005 av Everest Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 (redigerad) Va bra! då kan dom äta majs i nästan 1 år Och hur jävla många famijer finns det inte i U-länderna? Redigerad 12 augusti, 2005 av SlIpKnOt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts