_lance_vance_ Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 På ett sätt kan det vara bra attt skänka pengar till afrika, men det kan vara dåligt också, Jag är 99,9% säker på att Sverige kommer att vara ett U-land om 100-200 år och då kommer vi att behöva få tillbaka dom pengarna som vi skänkt bort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Och ändå vill de ha mer! Tycker att Everest har den bästa iden så här länge. Visst se mig som en egoist, men har du sett när 80 åringar skricker på ett småbarn om några kronor. Tror inte det heller. Åk bara till Polen och se som folk lever där. De får ca 5 kr timmen att jobba medan folk i Sverige får ca 100 kr i timmen. Tycker att du borde tänka innan du säger att jag är en egoist. Jag brukar hjälpa folk mycket men jag brukar aldrig få nått tillbaka utan jag får bara skit för allt jag gör. Om polackerna tjänar 5 kr i timmen (vilket du förmodligen inte har det minsta belägg för) så är väl ekonomin anpassad efter det för dom överlever tydligen.. Och om vi nu tjänar så mycket i Sverige är det väl ytterst lämpligt att just vi, och inte polackerna ger bort lite av sin rikedom till mer behövande. Lance Vance: berätta mer om din ide om Sverige som U-land, vad grundar du det på liksom? Redigerad 11 augusti, 2005 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miike Skrivet 11 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Jag skänker redan pengar varje månad, från barnbidraget. Mina föräldrar skänker också, så det är ju bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Så där brukar jag också tänka Om jag hade 100.000.000 så skulle jag skänka bort 70.000.000 så att det här kan få ett slut nån gång Det här kommer aldrig få ett slut, om 500 år kommer det fortfarande finnas galor som går ut på att skänka pengar. KAN INTE NÅN RIK SNÄLL TYP GÖRA SLUT PÅ DET HÄR :'( Om 500 år så kommer alla länder i världen leva bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Om polackerna tjänar 5 kr i timmen (vilket du förmodligen inte har det minsta belägg för) så är väl ekonomin anpassad efter det för dom överlever tydligen.. Och om vi nu tjänar så mycket i Sverige är det väl ytterst lämpligt att just vi, och inte polackerna ger bort lite av sin rikedom till mer behövande. Lance Vance: berätta mer om din ide om Sverige som U-land, vad grundar du det på liksom? Jag är inte någon direkt någon politiker eller någotsånt men om man tittar på hur Sverige var ekonomiskt efter andravärldskriget och hur det har förändrats genom tiderna fram till nu så kanske man får lite bättre bild om hur jag tänker. Jag Förstår inte var Sverige ska få mer pengar ifrån till att fortsätta i ha sådan hög standard som vi har. Det är inte så att det öser in pengar till Sverige nu för tiden Edit: om man tittar på hur stark Svenska kronan är mot hur den har varit så är den als lika bra nu som för 10 år sedan Edit2:Jag tror att medelsvensson kommer att vara som borat är i kazakstan Redigerad 11 augusti, 2005 av _lance_vance_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Kolla in detta! http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,684179,00.html Edit: 300 000 människor kommer att kunna äta sig mäta på en dag! Så typ mitt sms gav mat till ungefär 60 människor i Niger!? Redigerad 11 augusti, 2005 av Alpha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Om polackerna tjänar 5 kr i timmen (vilket du förmodligen inte har det minsta belägg för) så är väl ekonomin anpassad efter det för dom överlever tydligen.. Och om vi nu tjänar så mycket i Sverige är det väl ytterst lämpligt att just vi, och inte polackerna ger bort lite av sin rikedom till mer behövande. Lance Vance: berätta mer om din ide om Sverige som U-land, vad grundar du det på liksom? Jag vet vad som händer i Polen eftersom jag är Polack.Och att jag inte har kontrollen vad som händer där men jag känner extremt många som äger olika fabriker, affärer m.m som har belägg på situationen där. Så jag vet situationen i Polen. Om du vill skänka 50 kr till de är det ditt problem. Jag skänker hellre pengar till forskning för cancer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Jag är inte någon direkt någon politiker eller någotsånt men om man tittar på hur Sverige var ekonomiskt efter andravärldskriget och hur det har förändrats genom tiderna fram till nu så kanske man får lite bättre bild om hur jag tänker. Jag Förstår inte var Sverige ska få mer pengar ifrån till att fortsätta i ha sådan hög standard som vi har. Det är inte så att det öser in pengar till Sverige nu för tiden Edit: om man tittar på hur stark Svenska kronan är mot hur den har varit så är den als lika bra nu som för 10 år sedan Wee när vi producerade järnmalm till nazisterna, perfekt inkomstkälla. Folket i Sverige var ju ändå inte dirket rika under kriget. Man var tvungen att ha matkuponger för att käkets skulle räcka till, fast det kanske var under första världskriget? Aja hur som helst kan man ju inte påstå att vi har det dåligt ställt här i Sverige idag och att vi skulel bli nå t u-land är säkert bara billig borgarpropaganda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Kolla in detta! http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,684179,00.html Edit: 300 000 människor kommer att kunna äta sig mäta på en dag! Så typ mitt sms gav mat till ungefär 60 människor i Niger!? Sry för dubbel post. Men vad räcker en dag. De måste börja exportera grejer. Afrikas kontinent har mycket att ge t.ex olja ,diamanter, uran m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Jag vet vad som händer i Polen eftersom jag är Polack.Och att jag inte har kontrollen vad som händer där men jag känner extremt många som äger olika fabriker, affärer m.m som har belägg på situationen där. Så jag vet situationen i Polen. Om du vill skänka 50 kr till de är det ditt problem. Jag skänker hellre pengar till forskning för cancer! Jag håller med dig. Jag skänker hellre pengar till Cancer-fondern. Jag har ingen anledning att slösa mina pengar bara för att dem ska få mat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Jag har ingen anledning att slösa mina pengar bara för att dem ska få mat. ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Bevattna hela sahara öknen och plantera mat där Edit: En dag? Man måste väl ha mat varje dag? Redigerad 11 augusti, 2005 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Jag skulle gärna vela skicka men jag har inte så mycket pengar jag heller. Jag tycker man borde tjata på folk som får miljoner bara för att bära ett speciellt klädesplagg, sånna som dom borde skänka nån slanat till Röda Korset och allt vad det heter. Om jag skulle vara rik som tex Bill Gate eller vad alla rika män heter skulle jag skicka ungefär 3/4 av min förmögenhet. Det spelar då ingen roll för jag skulle fortfarande vara rik. Sen finns det vissa modeller tex som använder ett klädesplagg på en dag sen slänger dom skiten. Vafan gå bara till en UFF container, det är ju barnenkelt. Jag kan sätta en slant att dom inte gör det. @Skytten, bara för att man inte skickar behöver man inte klassas som egoist, GiZmo kanske inte har tillräckligt med pengar, vem vet? Klart att man inte är egoist bara för att man inte skickar. Det finns tyvärr en del som inte har råd med sånt. Men i hans post så skrev ju han: "Nej tack.. Inte mitt problem" så vad skulle du dra för slutsats av det...? Men vad räcker en dag. De måste börja exportera grejer. Afrikas kontinent har mycket att ge t.ex olja ,diamanter, uran m.m. Afrika är större en Europa och om vi säger att Frankrike skulle få stora problem med svält osv. Skulle det inte verka lite konstigt om nån kille i Afrika satt och sa att Europa måste få igång sina exporter? Afrika är som sagt stort. En sak till: Vi får inte glömma bort att länder i Europa en gång i tiden har satt stopp för Afrikas växtlighet men om Sverige var inblandat osv vet jag inte eftersom det var så länge sen. Redigerad 11 augusti, 2005 av skytten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miike Skrivet 11 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Vissa vill helt enkelt inte hjälpa andra och jag kan bara önska dessa personer lycka till. Jag känner att jag har gjort nånting bra genom att skicka detta SMS. Och dessa barn äter inte lika mycket som oss, de äter betydligt mindre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Vissa vill helt enkelt inte hjälpa andra och jag kan bara önska dessa personer lycka till. Jag känner att jag har gjort nånting bra genom att skicka detta SMS. Och dessa barn äter inte lika mycket som oss, de äter betydligt mindre. Det finns tyvärr inte så många som har någonting innanför pannbenet. Dom lever i ett för välfärdat samhälle för att kunna se sånna här saker. Och för att kunna se sånna här saker behöver man nånting att tänka med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Det finns tyvärr inte så många som har någonting innanför pannbenet. Dom lever i ett för välfärdat samhälle för att kunna se sånna här saker. Och för att kunna se sånna här saker behöver man nånting att tänka med. Förhoppningsvis så mognar dessa barns hjärnor med åren och då kanske de kan börja tänka på andra fast jag försåtr att det inte är lätt när deras mamma fortfarande torkar deras rumpor efter de schemalagda badrums-besöken för att de inte kan känna igen känslan av nödighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Jag blir lite irriterad på folket där nere. En familj där nere pippar ihop runt 15 ungar, för att någon ska överleva o försörja dom när dom blir äldre. Fast alla ungar håller på att svälta ihjäl så gör dom "nya" ungar som vi i rikare länder ska pröjjsa. En idiotisk ond cirkel, går ju för fan aldrig att rädda dom! Jag tror att de gör det för att ha några barn. Om de har 15barn och 1 dör var 3dje år av svält så har de 14 andra barn osv. ONTopic: Jag ger 100kr i månaden till Röda Korset. Har bara 20 nånting i saldo på mobilen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Förhoppningsvis så mognar dessa barns hjärnor med åren och då kanske de kan börja tänka på andra fast jag försåtr att det inte är lätt när deras mamma fortfarande torkar deras rumpor efter de schemalagda badrums-besöken för att de inte kan känna igen känslan av nödighet. Men om dom vill ha det bra där nere så borde dom sluta knulla som ett jävla par kåta kaniner. Om alla skulle ha det lika bra som här uppe i sverige,( i stora drag) egen bil, job och annat skit, det skulle aldrig funka. Med tanke på alla naturförstringar och annat skit, se bara på kina nu när det börjar "gå bra" för dom. Undra hur länge man ens kan andas ren luft där nere. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Det ska jag absolut göra... måste bara fylla på med pengar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Vi har hjälpt dom överleva en dag alla kommer dö i morgon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts