Mr.Dumbom Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Jag skulle gjort det om alla pengar man betalar gick till Röda Korset och inte till det fattiga telia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miike Skrivet 11 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 50 kr är inte sååååååååååååå mycket.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Jag skulle gjort det om alla pengar man betalar gick till Röda Korset och inte till det fattiga telia. Tror du telia tar avgifter för sånt där? Det skulle vara ganska illa... Edit: Dålig ursäkt föresten. Redigerad 11 augusti, 2005 av skytten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Ursäkta dubbelpost men jag skulle citera KalleR som tydligen tog bort sitt meddelande innan jag han posta mitt. Redigerad 11 augusti, 2005 av skytten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Nejtack.. inte mitt problem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Nejtack.. inte mitt problem Ännu en som borde få pris i egoismen. Hur kan du föresten säga att det inte är ditt problem. Du bor väl också på den här planet även om det nu inte verkar så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Jag skulle gärna vela skicka men jag har inte så mycket pengar jag heller. Jag tycker man borde tjata på folk som får miljoner bara för att bära ett speciellt klädesplagg, sånna som dom borde skänka nån slanat till Röda Korset och allt vad det heter. Om jag skulle vara rik som tex Bill Gate eller vad alla rika män heter skulle jag skicka ungefär 3/4 av min förmögenhet. Det spelar då ingen roll för jag skulle fortfarande vara rik. Sen finns det vissa modeller tex som använder ett klädesplagg på en dag sen slänger dom skiten. Vafan gå bara till en UFF container, det är ju barnenkelt. Jag kan sätta en slant att dom inte gör det. @Skytten, bara för att man inte skickar behöver man inte klassas som egoist, GiZmo kanske inte har tillräckligt med pengar, vem vet? Redigerad 11 augusti, 2005 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Egget91 Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 och Egget; you're out of your element. Vad menar du med det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Egget91 Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Jag tycker man borde tjata på folk som får miljoner bara för att bära ett speciellt klädesplagg, sånna som dom borde skänka nån slanat till Röda Korset och allt vad det heter. Om jag skulle vara rik som tex Bill Gate eller vad alla rika män heter skulle jag skicka ungefär 3/4 av min förmögenhet. Det spelar då ingen roll för jag skulle fortfarande vara rik. Så där brukar jag också tänka Om jag hade 100.000.000 så skulle jag skänka bort 70.000.000 så att det här kan få ett slut nån gång Det här kommer aldrig få ett slut, om 500 år kommer det fortfarande finnas galor som går ut på att skänka pengar. KAN INTE NÅN RIK SNÄLL TYP GÖRA SLUT PÅ DET HÄR :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PluOntS Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Så där brukar jag också tänka Om jag hade 100.000.000 så skulle jag skänka bort 70.000.000 så att det här kan få ett slut nån gång Det här kommer aldrig få ett slut, om 500 år kommer det fortfarande finnas galor som går ut på att skänka pengar. KAN INTE NÅN RIK SNÄLL TYP GÖRA SLUT PÅ DET HÄR :'( Du sa ju precis att det inte skulle ta slut? Men kläder man skickar iväg som Pimpen sa. På vissa ställen i världen är de lite rikare människorna eller soldaterna så fräcka att de tar kläderna och SÄLJER till de som behöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Litar inte på sånt där. Ska man göra nått hjälp så kan man ju åka ner själv så man vet att det går till barnen och inte till lönerna hos dom anställda på valfri hjälporganisation Edit: Stava Redigerad 11 augusti, 2005 av MR_Lene Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Egget91 Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Du sa ju precis att det inte skulle ta slut? Jag menar att det aldrig kommer ta slut om inte nån rik,snäll person skänker 70.000.000 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Visst är det synd om hottentottarna men Sverige har egna problem att ta tag i. Om vi bara öser på med pengar kommer U-länderna aldrig kunna lära sig att klara sig själva och utvecklas. Utvecklingen inom U-länder ska komma innifrån länderna själva. Det är ju det vi ska hjälpa dem med, vi ska hjälpa dem att bli självförsörjande, det klarar de inte på egen hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Jag menar att det aldrig kommer ta slut om inte nån rik,snäll person skänker 70.000.000 70 mille räcker inte.. långt ifrån Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Egget91 Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 70 mille räcker inte.. långt ifrån Det har du rätt i men sen kanju fler skänka också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Sorgligt att se dessa barnen :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Ni såg ju har mkt bill gate skänkte, typ 400 000 000 eller nått i den stilen Kan dok inte skänka, har inga pengar på moben :'( Redigerad 11 augusti, 2005 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Om jag skulle vara rik som tex Bill Gate eller vad alla rika män heter skulle jag skicka ungefär 3/4 av min förmögenhet. Det spelar då ingen roll för jag skulle fortfarande vara rik. Sen finns det vissa modeller tex som använder ett klädesplagg på en dag sen slänger dom skiten. Vafan gå bara till en UFF container, det är ju barnenkelt. Jag kan sätta en slant att dom inte gör det. Bill Gates skänker flera miljarder varje år till forskning mot aids och till fattiga. Redigerad 11 augusti, 2005 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Bill Gates skänker flera miljarder varje år till forskning mot aids och till fattiga. Och ändå vill de ha mer! Tycker att Everest har den bästa iden så här länge. Visst se mig som en egoist, men har du sett när 80 åringar skricker på ett småbarn om några kronor. Tror inte det heller. Åk bara till Polen och se som folk lever där. De får ca 5 kr timmen att jobba medan folk i Sverige får ca 100 kr i timmen. Tycker att du borde tänka innan du säger att jag är en egoist. Jag brukar hjälpa folk mycket men jag brukar aldrig få nått tillbaka utan jag får bara skit för allt jag gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Skickade ett sånt sms så man skänkte 50 kr läste idag på text-tv att upp till 7 milj kan dö så jag ska snacka med mina föräldrar om att skänka pengar och så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts