Jump to content

Skänk en slant till barnen i Afrika.

Miike
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 130
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Bilder

Jag skulle gärna vela skicka men jag har inte så mycket pengar jag heller.

Jag tycker man borde tjata på folk som får miljoner bara för att bära ett speciellt klädesplagg, sånna som dom borde skänka nån slanat till Röda Korset och allt vad det heter. Om jag skulle vara rik som tex Bill Gate eller vad alla rika män heter skulle jag skicka ungefär 3/4 av min förmögenhet. Det spelar då ingen roll för jag skulle fortfarande vara rik. Sen finns det vissa modeller tex som använder ett klädesplagg på en dag sen slänger dom skiten. Vafan gå bara till en UFF container, det är ju barnenkelt. Jag kan sätta en slant att dom inte gör det.

@Skytten, bara för att man inte skickar behöver man inte klassas som egoist, GiZmo kanske inte har tillräckligt med pengar, vem vet?

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker man borde tjata på folk som får miljoner bara för att bära ett speciellt klädesplagg, sånna som dom borde skänka nån slanat till Röda Korset och allt vad det heter. Om jag skulle vara rik som tex Bill Gate eller vad alla rika män heter skulle jag skicka ungefär 3/4 av min förmögenhet. Det spelar då ingen roll för jag skulle fortfarande vara rik.

Så där brukar jag också tänka ^_^

Om jag hade 100.000.000 så skulle jag skänka bort 70.000.000 så att det här kan få ett slut nån gång :huh:

Det här kommer aldrig få ett slut, om 500 år kommer det fortfarande finnas galor som går ut på att skänka pengar.

KAN INTE NÅN RIK SNÄLL TYP GÖRA SLUT PÅ DET HÄR :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så där brukar jag också tänka ^_^

Om jag hade 100.000.000 så skulle jag skänka bort 70.000.000 så att det här kan få ett slut nån gång :huh:

Det här kommer aldrig få ett slut, om 500 år kommer det fortfarande finnas galor som går ut på att skänka pengar.

KAN INTE NÅN RIK SNÄLL TYP GÖRA SLUT PÅ DET HÄR :'(

Du sa ju precis att det inte skulle ta slut? Men kläder man skickar iväg som Pimpen sa. På vissa ställen i världen är de lite rikare människorna eller soldaterna så fräcka att de tar kläderna och SÄLJER till de som behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är det synd om hottentottarna men Sverige har egna problem att ta tag i. Om vi bara öser på med pengar kommer U-länderna aldrig kunna lära sig att klara sig själva och utvecklas. Utvecklingen inom U-länder ska komma innifrån länderna själva.

Det är ju det vi ska hjälpa dem med, vi ska hjälpa dem att bli självförsörjande, det klarar de inte på egen hand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag skulle vara rik som tex Bill Gate eller vad alla rika män heter skulle jag skicka ungefär 3/4 av min förmögenhet. Det spelar då ingen roll för jag skulle fortfarande vara rik. Sen finns det vissa modeller tex som använder ett klädesplagg på en dag sen slänger dom skiten. Vafan gå bara till en UFF container, det är ju barnenkelt. Jag kan sätta en slant att dom inte gör det.

Bill Gates skänker flera miljarder varje år till forskning mot aids och till fattiga. :huh:

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bill Gates skänker flera miljarder varje år till forskning mot aids och till fattiga. :huh:

Och ändå vill de ha mer! Tycker att Everest har den bästa iden så här länge. Visst se mig som en egoist, men har du sett när 80 åringar skricker på ett småbarn om några kronor. Tror inte det heller. Åk bara till Polen och se som folk lever där. De får ca 5 kr timmen att jobba medan folk i Sverige får ca 100 kr i timmen. Tycker att du borde tänka innan du säger att jag är en egoist. Jag brukar hjälpa folk mycket men jag brukar aldrig få nått tillbaka utan jag får bara skit för allt jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor